ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

پیش بینی رئیس اتحادیه از وضعیت بازار خوردرو در آینده:

0

ایسنا نوشت: رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه روند کاهشی قیمت خودرو آغاز شده اما تقاضای واقعی برای خرید وجود ندارد، معتقد است که روند بازار خودرو کاملا وابسته به عرضه خودروسازان خواهد بود؛ میزان بالای ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد که همچنان فاصله زیاد قیمت کارخانه و بازار، جذاب است؛ اما اگر فاصله ۱۰ درصدی ابلاغی که با افزایش عرضه رخ می‌دهد، اجرا شود بازار از دلالی‌ها دور می‌شود.

با آخرین وضعیت بازار، سعید موتمنی اظهار کرد: در حقیقت بازار آرام است. علیرغم اینکه در بازار خودرو کاهش قیمت چشمگیری رخ داده است و قیمت خودروهای داخلی از زمان اعلام قیمت‌های جدید حدود ۲۰ الی ۳۵ درصد کاهش یافته است اما حقیقتا در بازار تقاضا و مشتری وجود ندارد و خرید وفروش انجام نمی‌شود. به طور مثال پرایدی که این اواخر پیش از اصلاح قیمت‌های کارخانه ۹۰ میلیون تومان بر روی کاغذ قیمت‌گذاری می‌شد، اکنون به حدود ۷۰ میلیون تومان رسیده است یا پژو ۲۰۶ تیپ ۲ از ۱۶۰ میلیون تومان در محدوده زیر ۱۲۰ میلیون تومان قرار گرفته است.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه هنوز در بازار، خرید و فروش با فرمول ۱۰ درصد بالاتر از قیمت مصوب انجام نمی‌شود، تصریح کرد: همین معاملات محدود بازار با قیمت‌های توافقی صورت می‌پذیرد. ضمن اینکه تاکنون هیچگونه بخشنامه یا ابلاغیه‌ای برای نمایشگاه‌داران ارسال نشده است؛ بنابراین سقف قیمتی برای خودرو وجود ندارد و اجرایی نشده است؛ لذا معاملات کماکان توافقی صورت می گیرد. یک دلیل آن مثال این است که فروشنده فعلی خودرو را در اوج قیمت‌ها خریداری کرده و الان نیز تمایل دارد برای جلوگیری از ضرر با همان قیمت بالاتر هم بفروشد.

وی در رابطه با علت نبود تقاضا در بازار و اینکه آیا به موضوع طرح‌های فروش‌ خودروسازان ارتباط پیدا می‌کند یا خیر، گفت:کاهش تقاضا برای خرید تقریبا از اسفندماه و با شیوع ویروس کرونا آغاز شد. در سال جدید هم علیرغم اینکه قیمت‌ها بر روی کاغذ افزایش پیدا می‌کرد اما عملا تقاضای واقعی وجود نداشت اما همیشه هستند عده‌ای که خودروها را دپو کرده و هر چند وقت یکبار، بازار را تحریک می‌کنند. ضمن اینکه همچنان همه کسب‌وکارها به طور کامل فعال نشده‌اند.

کاهش شدید تقاضا برای خودرو در بازار/ فرمول ۱۰درصد بالاتر از قیمت مصوب هنوز انجام نمی‌شود

این مقام صنفی تایید کرد: اما در ثبت‌نام طرح‌های فروش خودروسازان تقاضا بسیار زیاد است. این تقاضای کاذب به این دلیل است که علاوه براینکه افراد بسیاری که بعضا پول کافی را هم ندارند اما تمایل دارند تا شانس خود را امتحان کنند و حال اگر اسمشان درآمد، به‌گونه‌ای در اصطلاح مبلغ را جور کنند؛ ضمن اینکه همچنان فاصله قیمتی بازار و کارخانه جذاب برای سرمایه‌گذاری است. البته که این موضوع به برنامه‌های وزارت صمت و قول خوردوسازان برای افزایش تولید برمی‌گردد؛ چنانچه افزایش تولید حاصل شود و خودروسازان به‌موقع عرضه داشته باشند و جوابگوی تقاضاها باشند؛ بنابراین فاصله اختلاف قیمتی کم خواهد شد.

موتمنی تصریح کرد: با افزایش عرضه فاصله قیمتی بسیار کمتر خواهد؛ بنابراین تقاضاهای کاذب برای سرمایه‌گذاری هم از بین خواهد رفت و قیمت‌ها کاهش پیدا خواهد. هرچند که طی دو هفته اخیر هم باتوجه به اینکه عرضه وجود نداشته است، قیمت‌ها به قیمت‌های اواخر فروردین بازگشته است. با صورت گرفتن عرضه در این شرایطی که تقاضا به شدت کاهش پیدا کرده است، قیمت‌ها پایین خواهد آمد.

وی پیش‌بینی کرد: در این صورت همین افرادی که تقاضا کاذب برای ثبت‌نام ایجاد کرده‌اند، وقتی ببنید اختلاف بازار و کارخانه ۱۰- ۱۵ درصد است و سودی چندانی برایشان فراهم نمی‌شود، رفته‌رفته فاصله گرفته و تقاضاها واقعی خواهد شد.

رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو در رابطه با امکان ایجاد دلالی‌هایی همچون اجاره کدملی افرادی که شرایط ثبت‌نام دارند اما پول آن را ندارند، اظهار کرد: تاکنون آماری در این زمینه به ما گزارش نشده است اما بعید هم نیست. به هرحال هرکجا که دو نرخی و فاصله قیمتی یک کالا در بازار با قیمت مصوب آن وجود دارد، نیاز به اجاره کدملی هم نیست و افراد در همان خانواده خود تحریک برای ثبت‌نام و امتحان کردن شانس خود در قرعه‌کشی خواهند شد. آیا همه این افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند، خریدار واقعی هستند؟ البته که خیر.

منبع : https://www.khabaronline.ir/news/1395291

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار