ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سیلی نقد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به از حلوای نسیه همسان‌سازی:

0
در گفتگو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛

سیلی نقد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به از حلوای نسیه همسان‌سازی/ وزیر رفاه حق‌ کارگران بازنشسته را بگیرد.

این روزها برای کارگران بازنشسته تفاوت میان افزایش مستمری سال ۹۹ و سهیم شدن در عواید قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان بیش از هر زمان دیگر به تفاوت میان سیلی نقد و حلوای نسیه شباهت دارد؛ وضعیت وخیم اقتصادی کار را به جایی رسانده است که حتی در دیدار دیروز صنف کارگران بازنشسته با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیشترین تاکیدات بر افزایش مستمری ها بود و به موضوع همسان سازی کمتر پرداخته شد.

اقتصاد۲۴ – برای جامعه پنج میلیون نفری مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی، فرقی که میان افزایش مستمری‌های سال ۹۹ با اجرای قانون همسان سازی وجود دارد مثل فرقی است که میان سیلی نقد با حلوای نسیه وجود دارد؛ کارگران بازنشسته این روز‌ها بهتر از هر کسی قادرند تا تفاوت مزایای سیلی نقد و معایب حلوای نسیه را درک کنند؛ با گذشت ۴۰ روز از شروع سال جدید هنوز تکلیف افزایش مستمری‌های سال ۹۹ آن‌ها روشن نشده که از گوشه و کنار وعده با برخورداری از مزایای همسان سازی مواجه می‌شوند.


بیشتر بخوانید: کارگران بازنشسته تافتهِ جدابافته نیستند!


در همین رابطه علی اکبر عیوضی، عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته شهرستان تهران از دیدار صبح شنبه مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با هیاتی از نمایندگان صنفی کارگران بازنشسته خبر داده و می‌گوید: جان کلام مرد اول سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به علت کشدار شدن پرونده افزایش مستمری‌ها این بود که سازمان در شرایط کنونی پول و منابع کافی ندارد.

وی در ادامه نقل شرح ملاقات روز گذشته نمایندگان تشکل‌های کارگران بازنشسته با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌گوید: طبیعی است که شنیدن این حرف‌ها برایمان قانع کننده نبود و مطالبه‌ای که در مقطع کنونی از جانب ما مطرح شد افزایش حداقل مستمری‌های تامین اجتماعی براساس ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری‌های سایر سطوح به میزان ۲۱ درصد بود.این مقام صنفی کارگران بازنشسته با بیان اینکه در شرایط کنونی برای کارگران بازنشسته اجرای ماده ۱۱۱ بر ماده ۹۶ تامین اجتماعی اولویت و تقدم دارد، افزود: این ۲ ماده شاید از نظر معنا تفاوت چندانی با هم نداشته باشند، اما در مقطع حساس کنونی اجرای ماده ۱۱۱ به منزله افزایش حداقل مستمری‌ها به اندازه تورم ۴۱ درصدی است، اما اگر ملاک ماده ۹۶ باشد آنگاه ممکن است سازمان تامین اجتماعی حداقل مستمری‌ها را تنها به اندازه حداقل حقوق یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی افزایش دهد که واضح است این مبلغ حداقل یک میلیون تومان از حداقل حقوقی که مجلس پیشین برای کارکنان شاغل و بازنشسته تعیین کرده بود، عقب‌تر است.

با این حال عیوضی متذکر شد که چنانچه سازمان تامین اجتماعی حاضر شود تا در راستای اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حداقل مستمری‌های سال ۹۹ را به اندازه دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی که قرار است در قالب حداقل مزد، حقوق، بن، مسکن و… به یک کارگر ساده پرداخت می‌شود را افزایش دهد، آنگاه جامعه کارگران بازنشسته اعتراض چندانی نخواهند کرد، ولی اگر بخواهند با این توجیه که مزایای جانبی مزد مشمول حق بیمه نبوده است از پرداخت مبلغ مورد نظر طفره برود آنگاه قطعا با اعتراض کارگران بازنشسته روبرو خواهد شد.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران افزود: در نهایت این پیشنهادی بود که یکبار دیگر از ناحیه نمایندگان کارگران بازنشسته با مدیریت سازمان تامین اجتماعی درمیان گذاشته شد و حتی قرار است که مجددا این پیشنهاد در جلسه‌ای میان اعضای کانون عالی کارگران بازنشسته با شخص وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی داشته باشند، تکرار شود؛ هرچه باشد در نهایت این مسئله از کانال این وزارتخانه در هیات دولت مطرح می شود و انتظار می رود که وزیر رفاه بتواند با دفاع درست خود، از منافع کارگران بازنشسته دفاع کند.

عیوضی در عین حال با یادآوری اینکه در ۱۲ سال گذشته هر سال به کارگران بازنشسته وعده و وعید داده شده است، ادامه داد: براساس تجربه در حال حاضر تمرکز خودمان را بر افزایش مستمری‌های ۹۹ گذاشته‌ایم؛ البته همسان سازی هم حق اجحاف شده‌ای است، اما نمی‌توانیم به امید واهی سرکاری نبودن وعده‌ای که دولت برای همسان سازی می‌دهد از افزایش درست مستمری‌ها به عنوان بدیهی‌ترین حق قانونی عدول کنیم.

وی با یادآوری اینکه تمام مستمری بگیران کنونی زمانی به دلیل نقص پرونده بیمه‌ای خود برای استفاده از خدمات مختلف این سازمان با مشکلاتی مواجه بودند، ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی آنقدر که در رابطه با بیمه شدگان سخت‌گیر است در مورد عملیاتی شدن تعهدات مالی دولت به سازمان سخت‌گیر نیست و همین باعث شده است تا امر ساده‌ای مثل افزایش مستمری‌ها کلی طول بکشد. درست است که شرایط مالی سخت‌تر شده، اما تقصیر خانوار‌های بازنشسته چیست؟ تازه همه این‌ها به کنار هنوز نوبت حق خواهی بابت همسان سازی نرسیده است و حواسمان هست که دولت میان بازنشستگان کشوری و لشگری با بازنشستگان تامین اجتماعی چه تبعیضی قائل می‌شود.

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار