ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سوالات متداولِ ثبت نام و احراز هویت سجام با اپ سیگنال:

0

این گزارش به منظور پاسخگویی به سوالات متداول ثبت نام و احراز هویت سجام با استفاده از اپ سیگنال گردآوری شده است. لازم به ذکر است به علت حجم بالای درخواست‌ها اگر در طی مراحل ثبت نام یا احراز هویت خللی ایجاد شد، بدون نیار به پرداخت مجدد هزینه، می‌توانید فرآیند را تکرار کنید. اگر تلاش مجدد شما موفقیت آمیز نبود، سوالات و مشکلات خود را با کارشناسان سیگنال در میان بگذارید. کارشناسان ما همواره سعی می‌کنند جوابگوی سوالات شما باشند.

ابتدا، چند نکته مهم

قبل از شروع ثبت نام یا احراز هویت با استفاده از اپ سیگنال متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد، در غیراینصورت امکان انجام فرآیند میسر نخواهد بود.

  1. متقاضی باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشد.
  2. متقاضی باید دارای کارت ملی هوشمند یا رسید آن باشد.
  3. فرد متقاضی باید شخص حقیقی و ایرانی باشد.
  4. فرآیند ثبت نام و احراز هویت باید توسط فرد متقاضی انجام شود و تمامی مدارک ارسالی (عکس، فیلم، امضا و …) معتبر و مربوط به متقاضی باشد.

***توجه*** در صورتی که هزینه را پرداخت کرده اما در فرآیند احراز هویت به هر دلیلی با مشکل مواجه شدید، می‌توانید مجددا فرآیند احراز هویت را با گوشی خود یا دیگران و بدون نیاز به پرداخت مجدد هزینه از سر بگیرید.

متقاضیان عزیز زیر ۱۸ سال، چنانچه موفق به انجام احراز هویت نشده‌اید، کد ملی، کد پیگیری ۱۰ رقمی، نام و نام خانوادگی و توضیحات مربوطه را به آدرس Sejam@isignal.ir ایمیل کنید، تا مشکل شما پیگیری شود.


سوالات متداول کاربران درباره ثبت نام و احراز هویت سجام

سوالات زیر متداول ترین سوالاتی هستند که ممکن است کاربران در طول فرآیند ثبت نام یا احراز هویت با آن مواجه شوند، بنابراین لیست سوالات زیر تا حد زیادی پوشش دهنده ابهامات کاربران اپ سیگنال است.

به منظور دسترسی راحت‌تر کاربران به ابهامات مد نظرشان، سوالات متداول ثبت نام و احراز هویت سجام را به سه دسته ” سوالات متداول”، “سوالات فرآیند ثبت نام” و ” سوالات فرآیند احراز هویت ” تقسیم بندی می‌کنیم.


سوالات متداول

افراد زیر ۱۸ سال که هزینه را پرداخت کرده‌اند اما کارت ملی هوشمند ندارند، چه کنند؟

در این صورت لطفا کد ملی، کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام، نام و نام خانوادگی به همراه توضیحات مربوطه را به آدرس Sejam@isignal.ir ایمیل کنید، تا در اسرع وقت پیگیری شود.

در صورتی که هزینه را پرداخت کرده باشم، اما به هر دلیلی در طول فرآیند احراز هویت به مشکل بخورم. راه حل چیست؟

متقاضی گرامی، در صورت مواجه با این مشکل بدون نیاز به پرداخت مجدد هزینه، با استفاده از گوشی خود یا گوشی فردی دیگر می‌توانید مراحل احراز هویت را دوباره انجام دهید.

اپلیکشن سیگنال را از چه طریق می‌توان دریافت کرد؟

اپلیکیشن سیگنال از کافه بازار، مای کت، سیب اپ یا گوگل پلی قابل دریافت است.

اپ سیگنال را دانلود کرده‌ام، اما دسترسی به سامانه احراز هویت سجام ندارم. علت چیست؟

حتما نسخه جدید ۲٫۴٫۳ سیگنال را از گوگل‌پلی دانلود و نصب کنید، بنر ثبت‌نام و احراز هویت سجام در صفحه اصلی اپلیکیشن قرار دارد

برای استفاده از سامانه ثبت نام و احراز هویت سجام به چه نسخه‌ای از اندروید نیاز است؟

برای استفاده از سامانه ثبت نام یا احراز هویت سجام، باید نسخه اندروید گوشی شما ۵ به بالا باشد.

آیا ثبت نام یا احراز هویت سجام با اپ سیگنال برای افراد زیر ۱۸ سال امکان پذیر است؟

خیر، در حال حاضر امکان ثبت نام یا احراز هویت غیرحضوری برای افراد زیر ۱۸ سال میسر نیست. متقاضیان زیر ۱۸ سال همراه با ولی یا قیم خود باید بصورت حضوری فرآیند احراز هویت را انجام دهند.

هزینه ثبت نام و احراز هویت سجام با اپ سیگنال چقدر است؟

هزینه ثبت نام در سجام مبلغ ۱۰ هزار تومان و هزینه احراز هویت غیرحضوری هم ۱۰ هزار تومان است. بدیهی است متقاضیانی که قبلا ثبت نام خود را انجام از طریق سایت سجام (Sejam.ir) انجام داده‌ و کد پیگیری ۱۰ رقمی دریافت کرده‌اند، نیاز به انجام فرآیند ثبت نام و پرداخت هزینه این مرحله را ندارند، فقط کافی است هزینه احراز هویت غیرحضوری را پرداخت کرده و مراحل آن را طی کنند.

آیا ثبت نام یا احراز هویت بدون کارت ملی هوشمند امکان پذیر است؟

خیر، تنها افرادی که کارت ملی هوشمند یا رسید آن را دارند، می‌توانند از این سامانه استفاده کنند.

آیا می‌توانم از گوشی فرد دیگری برای ثبت نام یا احراز هویت خود استفاده کنم؟

بله، اگر گوشی متقاضی به هردلیلی (سخت افزاری، نرم افزاری) امکان استفاده از سامانه را به او ندهد، می‌تواند از گوشی سایر افراد برای ثبت نام یا احراز هویت خود استفاده کند. لازم به ذکر است اگر متقاضی با گوشی خود فرآیند ثبت نام یا احراز هویت را تا میانه راه رفته باشد اما به دلایل نرم افزاری یا سخت افزاری امکان ادامه آن میسر نباشد، باید از تلاش قبلی متقاضی ۱ ساعت گذشته باشد تا فرد بتواند با گوشی شخص دیگری فرآیند ثبت نام یا احراز هویت را تکرار کند.

آیا پس از تکمیل احراز هویت غیرحضوری کد بورسی برای من ارسال می‌شود؟

بله، پس از تکمیل احراز هویت سجام کد بورسی متقاضی فعال می‌شود و حداکثر تا یک هفته از طرف سازمان سپرده‌گذاری مرکزی برای او ارسال خواهد شد.

کد پیگیری ثبت نام و نتیجه احراز هویت بعد از چه مدتی برای من ارسال می‌شود؟

کد پیگیری ۱۰ رقمی سجام، کدی است که پس از تکمیل ثبت نام در سجام ظرف ۲۴ ساعت به شماره همراه متقاضی ارسال می‌شود. پس از دریافت کد پیگیری می‌توانید احراز هویت خود را انجام دهید. پس از تکمیل احراز هویت پیامکی مبنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند برای شما ارسال شده و نتیجه احراز هویت شما به همراه کد بورسی حداکثر تا یک هفته بعد برایتان ارسال خواهد شد.

آیا ثبت‌نام یا احراز هویت برای افراد غیرایرانی هم امکان پذیر است؟

خیر، در حال حاضر تنها افراد حقیقی و ایرانی امکان استفاده از این سامانه را دارند.

سوالات متداول مربوط به ثبت نام سجام

منظور از راستی‌آزمایی در سامانه سجام چیست؟

بعد از تکمیل مراحل ثبت‌نام در سامانه سجام و پذیرفتن تعهدات استعلام اطلاعات هویتی،‌ اطلاعات کدهای سهامداری و اطلاعات حساب بانکی شخص گرفته شده و در صورت تایید کد پیگیری برای شخص پیامک می‌شود،‌ در این مرحله شخص راستی‌آزمایی گردیده و در مرحله بعد باید احراز هویت خود را انجام دهد.


منظور از سجامی شدن در سامانه سجام چیست؟

بعد از دریافت کد پیگیری در سامانه سجام از زمانی که شرکت سپرده‌گذاری اعلام می‌نماید شخص با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت یا احراز هویت الکترونیکی، احراز هویت گردیده و سجامی محسوب می‌شود.


برای ثبت‌نام در سامانه سجام چه کاری باید انجام داد؟

در اپ سیگنال روی ” ثبت نام و احراز هویت سامانه سجام ” کلیک کرده و در مرحله بعد ” ثبت نام سجام ” را انتخاب کنید، یا با استفاده از سایت Sejam.ir ثبت نام اولیه خود را انجام دهید.


در صورت دریافت نکردن کد تایید چه باید کرد؟

در مرحله ورود کد تایید پس از ورود کد امنیتی دکمه ارسال مجدد را فشرده و منتظر دریافت کد بر روی تلفن همراه خود بمانید.


در صورت عدم دریافت کد تایید حتی پس از درخواست ارسال مجدد کد چه باید کرد؟

با بازگشت به مرحله ثبت‌نام اولیه در صفحه ثبت‌نام در ورود شماره تلفن خود دقت بیشتری بفرمایید.


جهت تکمیل اطلاعات آدرس سکونت چگونه اقدام کنیم؟

در مرحله بعد از اطلاعات ضروری و در صفحه اطلاعات ارتباطی اطلاعات را به ترتیب کشور – استان – شهر – بخش انتخاب کنید و الباقی اطلاعات را تکمیل بفرمایید. (تکمیل موارد ستاره‌دار الزامی می‌باشد)


برای ثبت کد معاملاتی (بورسی) خود چگونه اقدام کنیم؟

(لازم به ذکر است در صورت عدم اطلاع از کد معاملاتی یا نداشتن آن می‌هوانید این مرحله را تکمیل نکرده و مراحل ثبت‌نام را ادامه دهید) در مرحله بعد از اطلاعات ارتباطی در صفحه کدهای معاملاتی مشتری بعد از انتخاب نام بورس در فیلدهای مربوطه کد معاملاتی مربوطه را درج و با فشردن دکمه افزودن کد معاملاتی خود را به جدول اضافه می‌نمایید.


برای ثبت اطلاعات بانکی مانند شماره حساب چه باید کرد؟

در صفحه حساب بانکی بعد از فشردن دکمه افزودن شماره حساب بعد از انتخاب نام بانک و تکمیل اطلاعات ذخیره را می‌فشارید، توجه شود انتخاب حداقل یک شماره حساب پیش‌فرض الزامی است. (توجه شود کلیه اطلاعات حساب بانکی باید تکمیل شود)


در اطلاعات بانکی چه شماره‌ حسابی باید ثبت نمود؟

در اطلاعات بانکی تنها حساب‌هایی مورد تایید می‌باشد که به نام خود شخص ثبت‌نام شونده باشد.


آیا می‌توان حساب مشترک وارد نمود؟

حساب‌های مشترک برای ثبت در سامانه سجام مورد تایید نمی‌باشد و حساب به شخص تنها تعلق می‌باشد.


منظور از حساب پیش ‌فرض چیست؟

در هنگام تعریف شماره حساب در سجام با زدن تیک پیش‌فرض آن شماره حساب شما نسبت به الباقی شماره حساب‌ها دارای اولویت در هنگام پرداخت عایدات می‌باشد.


در صورتی که در مرحله‌ای از ثبت‌نام از روند ثبت‌نام خارج و یا از ادامه آن دست برداریم چگونه می‌توانیم دوباره ثبت‌نام را ادامه دهیم؟

با کلیک بر روی ورود به سجام با ورود شماره تماس ثبت کرده همانند ورود به ثبت‌نام می‌توانید وارد مراحل ثبت‌نام پیش برده شوید و ثبت‌نام را ادامه دهید.


آیا امکان ویرایش اطلاعات در سجام وجود دارد؟

بله، پس از تکمیل فرآیند ثبت نام در صورتی که نیاز به ویرایش یا اصلاح اطلاعات ثبت شده داشته باشید می‌توانید به سایت Sejam.ir مراجعه کرده و با توحه به توضیحات این لینک اصلاحات مربوطه را انجام دهید.


چه زمان می‌توان برای احراز هویت اقدام کرد؟

بعد از دریافت کد پیگیری ۱۰ رقمی در پیامک می‌توانید جهت احراز هویت به روش‌های زیر اقدام کنید: الف) دفاتر منتخب احراز هویت لیست موجود. ب) احراز هویت الکترونیک.


چرا کد پیگیری برای من ارسال نشده؟

ثبت نام شما در سامانه سجام با موفقیت انجام نشده است.


چگونه می‌توانیم متوجه شویم در کدام مرحله از سجامی شدن قرار داریم؟

پس از اتمام مراحل ثبت‌نام و پذیرفتن تعهدات در مرحله آخر و فشردن دکمه ذخیره، در هر بار ورود به سامانه سجام در صورت دریافت کد پیگیری، می‌توانید آن را در بالای محیط پروفایل خود مشاهده فرمایید.

سوالات متداول مربوط به احراز هویت الکترونیک

احراز هویت غیرحضوری به چه صورت است؟

بعد از ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد پیگیری و با استفاده از گزینه ” احراز هویت سجام ” در اپ سیگنال می‌توانید احراز هویت خود را کامل کنید.


آیا از طریق دستگاه های با سیستم عامل ویندوز میتوان احراز هویت غیر حضوری را انجام داد؟

خیر حتما باید از گوشی هوشمند (اندروید) یا ios  استفاده کرد.


شرایط احراز هویت با اپلیکیشن سیگنال چیست؟

پس از ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کد پیگیری ده رقمی، با استفاده از گوشی هوشمند و دانلود اپلیکیشن سیگنال می‌توانید احراز هویت غیرحضوری را انجام دهید.


طریقه گرفتن فیلم چگونه است؟

فرد متقاضی یک فیلم سلفی ۱۵ الی ۲۰ ثانیه ای از خود ضبط می کند و متن پیش فرضی که نمایش داده می شود، را خوانده و فیلم خود را ضبط می کند.


 قوانین گرفتن فیلم و عکس سلفی چگونه است؟

  • کیفیت پایین نباشد.
  • سرعت اینترنت ضعیف نباشد.
  • گوشی نباید در فاصله ای زیاد از چهره متقاضی باشد.
  • نور مکان مناسب باشد.
  • فیلم و عکس باید بصورت انفرادی باشد.
  • چهره فرد باید فاقد گریم باشد.
  • تصویر سلفی و فیلم باید در یک مکان و یک وضعیت باشد.

 علت بارگزاری فیلم و عکس سلفی چیست؟

برای اثبات حضوور و زنده بودن فرد و همچنین مالک اصلی اطلاعات که خود متقاضی می باشد در واقع ویدئو  سلفی ضبط شده با الگوریتم پیچیده و قدرتمند هوش مصنوعی پردازش میشود و عدم مغایرت فیلم با عکس بررسی می‌شود.


اعلام نتیجه احراز هویت الکترونیکی چه مدت زمان می برد؟

پس از دریافت پیامک مبتنی بر موفقیت آمیز بودن فرآیند، نتیجه احراز هویت حداکثر تا یک هفته برای شما ارسال می‌شود.


علل احتمالی رد پرونده احراز هویت متقاضیان چیست؟

  • عدم تطبیق اطلاعات وارد شده با ثبت احوال
  • عدم تطابق عکس سلفی با فیلم
  • کیفیت پایین فیلم یا عکس
  • سرعت ضعیف اینترنت
  • گریم یا آرایش صورت متقاضی
  • استفاده از عینک، ماسک و کلاه و …
  • سایر موارد

امضای متقاضی باید روی چه نوع کاغذی باشد؟

کاغذ کاملا سفید، در صورت استفاده از کاغذهای خط دار احراز هویت به مشکل خواهد خورد.


نحوه پوشش چگونه باید باشد؟

رعایت حجاب و پوشش اسلامی برای خانم ها و اقایان الزامی است.


نحوه گرفتن تلفن همراه به چه صورت باشد؟

برای ضبط فیلم و عکس حتما باید تلفن همراه در حالت عمودی و روبه روی صورت در زاویه مناسب قرار بگیرد.


شرایط محیطی و قوانین گرفتن فیلم و عکس به چه صورت باید باشد؟

  • پشت سر متقاضی شیشه و با منبع نورانی ( لامپ، نور خورشید و …) نباشد.
  • پس زمینه فیلم و عکس سلفی باید یکسان باشد.
  • لباس متقاضی در فیلم و عکس سلفی باید طبق شئونات اسلامی و حتما از یک لباس استفاده کنند.
  • پوشش خانم ها باید با مقنعه و بدون آرایش و گریم باشد(ترجیحا شبیه عکس های پرسنلی) .
  • آقایان حدالمکان از پوشش رسمی استفاده کنند.(ترجیحا با تیشرت و لباس راحتی عکس و فیلم سلفی گرفته نشود)
  • زاویه دوربین هنگام فیلم برداری و گرفتن فیلم سلفی باید کاملا در روبه روی صورت بوده و لطفا از فیلم برداری از بالا و پایین صورت خودداری شود.
  • حدالمکان فیلم و عکس سلفی باید بدون لرزش دست ثبت شود.
  • حتما متن آنلاین را که در پایین صفحه قرار میگیرد را با صدای بلند و واضح خوانده شود واز گفتن عناوین دیگر یا معرفی شخصی خود داری شود.
  • متن حتما باید توسط خود متقاضی خوانده شود. (توجه بفرمایید متن برای هر شخص متفاوت بوده و فقط همان متن هنگام ضبط فیلم سلفی باید توسط متقاضی گفته شود.)

منظور از اطلاعات  و داده های ورودی به اپلیکیشن چیست؟

  • کد پیگیری حاصل از ثبت نام در سجام
  • سریال پشت کارت ملی
  • کد ملی

توجه: در صورتی که ابهامات شما خارج از سوالات ذکر شده در این گزارش است، می‌توانید سوالات خود را در قسمت پرسش و پاسخ اپ سیگنال مطرح کنید، تا کارشناسان ما پس از بررسی به سوالات شما پاسخ دهند. لازم به ذکر است با توجه به حجم بالای پیام‌ها ممکن است کمی با تاخیر جواب سوال خود را دریافت کنید، روش ارسال پیام به کارشناسان سیگنال در زیر توضیح داده شده است.

ارتباط با کارشناسان سیگنال برای سوالات احتمالی

در صورتی که پاسخ سوالات و مشکلات خود را در این گزارش پیدا نکردید، به روش زیر می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

ابتدا مانند تصویر زیر در صفحه اول اپ سیگنال گزینه سه خط را انتخاب کنید.

سپس از منوی باز شده گزینه پیام و پاسخ را مانند تصویر انتخاب کنید.

در مرحله بعد موضوع، عنوان و توضیحات مشکل یا سوال خود را نوشته و پیام خود را ارسال کنید.

منبع : https://isignal.ir/tutorial

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار