ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان سایر صندوق‌ها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست:

0

در گفت‌وگو با ایلنا طرح شد؛

با افزایش ۲۱ درصدی “حداقل مستمری” به زحمت به ۲ میلیون تومان می‌رسد/ پیشنهاد کانون‌ها: افزایش ۲۱ درصدی سایر سطوح به علاوه رساندن کف مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان.

علی اکبر عیوضی با انتقاد از پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها گفت: باید این پیشنهاد مرجوع شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی همه سطوح مستمری‌ها را به هیات دولت ارائه داده است و بعید نیست که این پیشنهاد که مورد انتقاد بازنشستگان قرار گرفته، عنقریب در هیات دولت به تصویب نهایی رسیده و ابلاغ شود.

علی اکبر عیوضی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران) در این رابطه می‌گوید: پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها، علیرغم اعتراض و نارضایتی بازنشستگان و برخلاف پیشنهادات کانون‌های بازنشستگی و کانون عالی بازنشستگان به دولت ارائه شده است؛ این در حالیست که در جلسات روزهای گذشته،  کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی به مدیرعامل سازمان پیشنهاد داده بود حداقل مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند.

وی با بیان اینکه ما روی سایر سطوح مستمری‌ها خیلی تاکید نداریم و اعتراض اصلی ما به افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری است، اضافه کرد: حداقل با ۲۱ درصد پایین می‌ماند. در حال حاضر حداقل مستمری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است؛ با ۲۱ درصد افزایش به زحمت به ۲ میلیون تومان می‌رسد؛ آنهم در شرایطی که کف مستمری بازنشستگان کشوری و لشگری، ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و در قانون بودجه مصوب مجلس شورای اسلامی تاکید شده که هیچ بازنشسته‌ای نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه بگیرد.

عیوضی تاکید می‌کند: مدیرعامل سازمان  و وزیر کار بدانند اگر بخواهند با این ۲۱ درصد، کف مستمری را به ۲ میلیون برسانند، با اعتراض شدید بازنشستگان مواجه خواهند شد.

به گفته وی، تبعیض میان بازنشستگان کارگری و بازنشستگان سایر صندوق‌ها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و کارگران بازنشسته که بیش از ۶۵ درصد بازنشستگان کشور را تشکیل می‌دهند، نمی‌توانند با این تبعیض سر کنند.

عیوضی با بیان اینکه نرخ رسمی تورم در اسفندماه ۴۱.۲ درصد بوده و از آن تاریخ تا امروز بیشتر کالاهای ضروری خانوار به شدت گران شده‌اند، ادامه می‌دهد: چگونه در این شرایط، سازمان تامین اجتماعی بعد گذشت سه ماه از سال جدید، پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها را ارائه می‌دهد؟!

او تاکید می‌کند: امورات زندگی بازنشسته به هیچ وجه با ۲ میلیون تومان نمی‌گذرد و اگر بخواهند روی افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری پافشاری کنند، قطعاً با اعتراض مواجه خواهند شد.

نماینده بازنشستگان تهرانی می‌افزاید: در صورتی با افزایش ۲۱ درصدی سایر سطوح موافقیم که حداقل مستمری را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانند؛ با این کار، تبعیض میان بازنشستگان کشور رفع می‌شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار