ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری پوچ است:

0

کریمی:

هر خط قرمزی بر سر افزایش مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را می‌شکنیم/ افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری پوچ است/ هیچ توافقی را به رسمیت نمی‌شناسیم.

ئائب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی هشدار داد که جامعه بازنشستگان با هر توافقی برای افزایش یکسان حداقل مستمری و مستمری سایر سطوح، مخالفت می‌کند.

«عیدعلی کریمی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه جامعه بازنشستگان با هر توافقی برای افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری و تعیین حداقل مستمری و مستمری سایر سطوح به یک میزان، مخالفت می‌کند، گفت: «از اعضای کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی می‌خواهیم که خیلی صریح خواستار افزایش حداقل مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شوند و در مورد عواقب افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری و مستمری سایر سطوح به وزیر رفاه هشدار بدهند.»

وی با بیان اینکه مذاکره بر سر «درصد» برای تعیین حداقل مستمری کار بیهوده‌ای است، گفت: «اعدادی مانند ۲۱ درصد، برای رد گم کنی است و نباید زیربار پذیرش آن رفت؛ بلکه باید بی‌کم وکاست خواستار تعیین حداقل مستمری به میزان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شد؛ یعنی عددی که دولت در تبصره ۱۲ قانون بودجه به عنوان حداقل حقوق بازنشستگان‌ صندوق‌ها درنظر گرفته است.»

کریمی با بیان اینکه بر سر افزایش مستمری تا این میزان با هیچکس تعارف نداریم و هر خط قرمزی بر سر راه افزایش مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را می‌شکنیم، گفت: «مو‌به‌مو، تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۹۹ باید در قبال مستمری‌بگیران تامین اجتماعی رعایت شود. در غیر این صورت در روز ۲۵ تیر (روز تامین اجتماعی) صدای رسای خود را به گوش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و وزیر کار می‌رسانیم.»

نائب رئیس کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیر تامین اجتماعی در تعیین مستمری حداقل بگیران که ۷۰ درصد از جمعیت بازنشستگان سازمان را تشکیل می‌دهند باید به تورم ۴۱ درصدی انتهای سال ۹۸ و  تورم ابتدای سال ۹۹ توجه شود، گفت: «افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری پوچ در پوچ و به معنای بریدن سفره بازنشستگان است.»

وی افزود: «در شرایطی سازمان از ارسال پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری به هیات دولت خبر می‌دهد که دو ماه وقت بازنشستگان را تلف کرد. اگر سازمان قصد داشت همان ۲۱ درصد افزایش حداقل دستمزد را ابلاغ کند؛ چرا این همه وقت تلف کرد؟! دو ماه مستمری بازنشستگان بر زمین ماند که سرآخر سازمان افزایش ۲۱ درصدی را ابلاغ کند!»

کریمی افزود: «بازنشستگان از زمانی که مصوبه افزایش ۲۱ درصدی مستمری ابلاغ شد، به آن هجوم بردند؛ چراکه روزی را می‌دیدند که بر سر افزایش ۲۱ درصدی توافقی صورت گیرد؛ توافقی که محکوم به شکست و اعتراض است. بنابراین سازمان تامین اجتماعی باید ملاحظات را کنار بگذارد و روشن کند که بر چه مبنایی افزایش ۲۱ درصدی را به دولت ابلاغ کرده است.»

وی افزود: «تا قبل از از ارسال افزایش ۲۱ درصدی قرار نبود که هیچ توافقی بر سر این عدد صورت گیرد، بلکه قرار بود که حداقل مستمری به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسد و هیچ صحبتی بر سر درصد نشود اما حالا درصد ملاک قرار گرفته است!»

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار