ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بزرگترین ETF کشور تشکیل شد:

0

وزارت اقتصاد؛

بزرگترین ETF کشور تشکیل شد/ سرمایه‌گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومانی در نخستین پذیره نویسی.

وزارت امور اقتصادی و دارایی به مناسبت پایان پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری مالی یکم طی اطلاعیه شماره ۸ خود اعلام نمود: بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک میلیون (۳۴۸۱۰۰۰) نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان از آحاد مردم در این پذیره نویسی مشارکت نمودند که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.

به گزارش ایلنا از وزارت اقتصاد، اطلاعیه شماره ۸ وزارت امور اقتصادی و دارایی به مناسبت پایان پذیره نویسی واحد های سرمایه گذاری مالی یکم بدین شرح است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی در راستای اجرای جزء (۲) بند الف تبصره (۲) قانون بودجه کل کشور و به منظور واگذاری باقیمانده سهام دولت در بانکهای ملت، تجارت و صادرات و دو شرکت بیمه‌ای البرز و اتکایی امین اقدام به تأسیس صندوق واسطه‌گری مالی یکم و امکان پذیره نویسی واحدهای این صندوق از سوی عموم مردم نمود.

آنچه در پایان مهلت پذیره نویسی تحقق یافت، مشارکت بیش از سه میلیون و چهار صد و هشتاد ویک میلیون (۳۴۸۱۰۰۰) نفر با سرمایه گذاری بیش از ۵۸۸۶ میلیارد تومان در این پذیره نویسی است که بیانگر تشکیل بزرگترین صندوق سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) در کشور از نظر ارزش سرمایه گذاری و تعداد سهامداران است.

وزارت امور اقتصادی و دارایی که از اجرای این طرح به دنبال، معرفی بازار سرمایه به آحاد مردم به عنوان مناسب ترین،شفاف ترین و مولدترین محل برای سرمایه گذاری و جلب اعتماد ایشان به این بازار بود با انتخاب روش واگذاری از طریق صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) هدایت سرمایه گذاری خرد و سوق دهی عموم مردم به سرمایه گذاری در بازار سرمایه بصورت غیر مستقیم و از طریق نهادهای تخصصی مالی در بازار سرمایه را پیگیری نمود.

بحمدالله این واگذاری، فرصت بی‌‌نظیری را برای ورود آحاد جامعه به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های معتبر کشور با هدف مردمی کردن اقتصاد و امکان دسترسی آحاد مردم کشور به بازار سرمایه و انتفاع از رشد این بازار را فراهم آورد.

با هدف تسهیل در پذیره ‌نویسی واحدهای این صندوق از طریق سامانه های کارگزاری ‌های بورس و سامانه‌ های آنلاین معاملاتی و درگاه ‌های غیرحضوری و حضوری ۱۴ بانک‌ منتخب از تاریخ ۱۳۹۹/۲/۱۴ لغایت ۱۳۹۹/۳/۱استفاده شد.

امید است، دو صندوق قابل معامله آتی (پالایشی و پتروشیمی و صنایع فلزی و خوردویی) نیز با توجه به آنکه فرصتی مشابه این صندوق برای آحاد جامعه فراهم می سازد همچنان مورد توجه قرار گرفته و نتیجه آن رونق و تعمیق بازار سرمایه کشور در کنار تحقق هدف والای تقویت بخش خصوصی و مردمی کردن اقتصاد باشد چرا که رونق، تعمیق و بلوغ بازار سرمایه هدفی است راهبردی که وزارت امور اقتصادی و دارایی همواره آن را دنبال خواهد کرد.

در پایان از مردم شریف کشور که با استقبال از پذیره نویسی واحد های صندوق واسطه گری مالی یکم پا به عرصه این سرمایه گذاری نهادند و همچنین تلاش های متعهدانه دست‌اندارکاران این طرح بویژه سازمان بورس و اوراق بهادار، سازمان خصوصی سازی، بانک ها، کارگزاری ها، رسانه ها گروهی بویژه صدا و سیما، کمیته اطلاع رسانی مربوطه، شورای اطلاع رسانی وزارت اقتصاد و همکاران این وزارتخانه در سطوح ستاد و استانها که در طراحی، اجرا و اطلاع رسانی این مهم مشارکت نمودند، قدردانی و تشکر می نماید.

شایان ذکر است، گزارش تحلیلی و توصیفی پذیره نویسی صندوق واسطه گری مالی یکم متعاقبا به اطلاع عموم خواهد رسید.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار