ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مهلت پذیره نویسی صندوق دارا یکم تمام شد:

0

عرضه دو صندوق دیگر در تیر و مرداد.

درحالی که مهلت ثبت نام در صندوق دارا یکم ساعت ۲۴ پنج شنبه به اتمام رسید معاون وزیر اقتصاد گفت: دو صندوق دیگر را در تیر و مرداد عرضه می‌کنیم و مردم می‌توانند آن‌ها را پذیره نویسی کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، معاون وزیر اقتصاد در مورد پذیره نویسی صندوق ”دارا یکم“ که مهلت آن ساعت ۲۴ پنج شنبه به اتمام رسید گفت: اگر کسی موفق به پذیره نویسی این صندوق نشد، دو صندوق دیگر را در تیر و مرداد عرضه می‌کنیم و مردم می‌توانند آن‌ها را پذیره نویسی کنند.

عباس معمار نژاد گفت: پس از یک ماه از پایان پذیره نویسی صندوق دارا یکم یعنی از اول تیر امسال، امکان معامله واحد‌های سرمایه گذاری این صندوق در بازار سرمایه فراهم می‌شود و هیچ محدودیتی برای خرید یا فروش این واحد‌ها وجود نخواهد داشت.

وی افزود: صندوق‌های ETF با هدف مردمی کردن اقتصاد انجام می‌شود.

به گفته معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی تا شب پنج شنبه بیش از سه میلیون نفر در صندوق دارا یکم، پذیره نویسی کردند که فقط یک میلیون نفر کد بورسی داشتند و فعال بازار سرمایه بودند یعنی بیش از دو میلیون نفر از مردم غیر فعال در بورس وارد این بازار شدند بنابراین ضریب نفوذ بازار سرمایه افزایش یافته است.

وی ادامه داد: میزان تخفیفی که دولت برای عرضه این صندوق‌ها در نظر گرفته است به جذابیت این صندوق‌ها افزوده است.

معمار نژاد افزود: صندوق واسطه گری مالی ”دارا یکم“ همین الان ۶۵ درصد بازدهی دارد یعنی هر ۱۰ هزار تومان این صندوق به قیمت‌های دیروز بورس، ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان ارزش دارد.

معاون امور بانکی و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: برای این صندوق، بازارگردانی در نظر گرفته شده است یعنی اگر مردم برای فروش مراجعه کنند، خود این صندوق می‌تواند از آن‌ها در کوتاه مدت خریداری کند و پس از مناسب شدن بازار، به فروش برساند و این موضوع قابلیت نقد شوندگی را افزایش و خطر را برای پذیره نویس‌ها کاهش می‌دهد.

منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/03/02/2271153

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار