ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تامین اجتماعی پیشنهاد غیرعادلانه را پس بگیرد!:

0

انتقاد بازنشستگان از افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها/ تامین اجتماعی پیشنهاد غیرعادلانه را پس بگیرد!

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند: با افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها که سازمان تامین اجتماعی به دولت ارسال کرده، مخالفیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شب گذشته «محمدحسن زدا»، مشاور سازمان تامین اجتماعی، با انتشار متنی در اینستاگرام از ارائه پیشنهاد افزایش ۲۱ درصدی حداقل مستمری سال ۹۹ توسط سازمان تامین اجتماعی به هیات وزیران خبر داد. زدا تاکید کرد که این پیشنهاد باید به تایید هیات وزیران برسد.

بازنشستگان تامین اجتماعی می‌گویند: ما با افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها مخالفیم و این موضوع را بارها در این دو ماه اعلام کرده‌ایم؛ چرا سازمان تامین اجتماعی بدون توجه به اعتراضات کارگران و بازنشستگان اقدام به افزایش ۲۱ درصدی مستمری‌ها کرده است.

بازنشستگان خواستار آن هستند که سازمان، پیشنهاد خود را پس بگیرد. آیت نیافر (فعال صنفی بازنشستگان) در این رابطه با اشاره به ۶ هزار امضای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در اعتراض به افزایش ۲۱ درصدی مزد در شورایعالی کار می‌گوید: کارگران و بازنشستگان به افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد در شورایعالی کار اعتراض دارند و این اعتراض را بارها اعلام کرده‌اند؛ بایستی افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد ملعی شود؛ در روزهای گذشته نیز اخباری منتشر شد که سازمان بازرسی کشور نیز به موضوع مزد ورود کرده است و شنیده شد که قرار است جلسه شورایعالی کار برای لغو افزایش ۲۱ درصدی حداقل مزد برگزار شود؛ حالا چرا سازمان تامین اجتماعی همین رقم ناچیز را برای افزایش مستمری بازنشستگان در نظر گرفته است و به دولت پیشنهاد داده است؟!

وی با اشاره به ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی مبنی بر لزوم افزایش مستمری بازنشستگان به اندازه هزینه‌های زندگی می‌گوید: این ماده قانونی هرگز اجرا نشده است؛ کارگران بازنشسته خواستار اجرای این ماده قانونی هستند و تاکید دارند که باید مستمری‌ها به اندازه سبد هزینه‌های زندگی خانوار افزایش یابد.

کاظم فرج اللهی (فعال صنفی کارگران وبازنشستگان) نیز با انتقاد از عدم توجه به ماده ۴۱ قانون کار در تعیین حداقل دستمزد می‌گوید: خواسته کارگران و بازنشستگان، لغو افزایش ۲۱ درصدی حداقل دستمزد است؛ این خواسته‌ای است که بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در آن همصدا هستند؛ حالا چرا بدون توجه به این خواسته جمعی، قرار است مستمری نیز فقط ۲۱ درصد زیاد شود؟!

وی با تاکید بر اینکه باید به خواسته‌ها و مشارکت کارگران احترام گذاشته شود؛ می‌گوید: چون نقش و مشارکت تشکل‌های کارگری و بازنشستگان کمرنگ و محدود است، دولت به خود اجازه می‌دهد مزد و مستمری را هرچقدر خودش می خواهد زیاد کند!

بازنشستگان از تشکل‌های رسمی و کانون‌های بازنشستگی درخواست دارند اجازه ندهند مستمری بازنشستگان در شرایطی که تورم بسیار بیشتر از ۴۰ درصد است، فقط ۲۱ درصد زیاد شود؛ آنها خواستار این هستند که نظرات و پیشنهادات آنها و همچنین متن صریح قانون در تعیین مستمری بازنشستگان اعمال شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار