ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بازارگردان چیست؟ و چگونه درآمد کسب می کند؟

0

یک بازارگردان ، یک شرکت کارگزار و فروشنده است. که ریسک داشتن تعداد مشخصی از سهام یا اوراق بهادار را به عهده می گیرد. تا معامله آن اوراق بهادار را تسهیل کند. هر بازارگردان با ارائه پیشنهادات خرید و فروش برای تعداد معینی سهام، جهت افزایش سفارش مشتری رقابت می کند. و هنگامی که یک سفارش از یک خریدار دریافت می شود، بازارگردان بلافاصله مقداری از موجودی خود را می فروشد. و یا به دنبال یک سفارش جبرانی می گردد.

رایج ترین نوع بازارگردان ، خانه کارگزاری است. که راه حل های خرید و فروش را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. تا نقدینگی بازار های مالی را حفظ کند. بازارگردان همچنین می تواند یک واسطه فردی باشد. اما به دلیل حجم بالای اوراق بهادار مورد نیاز برای تسهیل حجم خرید و فروش، تقریبا تمام بازارگردان ها، موسسات بزرگ هستند.

چگونه بازارگردان ها معاملات مالی را تسهیل می کنند؟

بازارگردان ها حجم زیادی از اوراق بهادار دارند و می توانند مقدار زیادی از سفارشات را در بازارهای مالی انجام دهند. این سفارشات خرید و فروش هستند. و در عرض چند ثانیه اتفاق می افتند.

اساسا، بازارگردان ها همواره طرف مقابل حجم معاملات سرمایه گذار را می گیرند. برای مثال، اگر سرمایه گذاران به دنبال فروش اوراق بهادار باشند، بازارگردان ها این اوراق بهادار را خریداری می کنند. تا زمانی که همه فروشندگان تامین شوند. و برعکس، اگر سرمایه گذاران اوراق بهاداری را خریداری کنند، بازارگردان ها این اوراق بهادار را به فروش می رسانند. تا تمام سفارشات پر شود. بنابراین، بازارگردان ها، عرضه و تقاضای بازارهای مالی را تامین می کنند. و اوراق بهادار را در بین فروشندگان و خریداران دست به دست می کنند.

برای مطالعه بیشتر:

اشتباهات سرمایه گذاری که سود شما را به خطر می اندازد.

بازارگردان ها چگونه سود می کنند؟

تمام بازارگردان ها به دلیل ریسک نگه داشتن دارایی، سود دریافت می کنند. خطری که بازارگردان ها با آن مواجه هستند، کاهش ارزش یک اوراق بهادار پس از خرید از فروشنده و قبل از فروش به یک خریدار است. بدین ترتیب، بازارگردان ها برای هر اوراق بهاداری که پوشش می دهند، اسپرد (spread) مطالبه می کنند. این به عنوان شکاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش (bid-ask spread) شناخته می شود. و در معاملات مالی بسیار رایج است.

برای مثال، هنگامی که یک سرمایه گذار سهامی را با استفاده از یک شرکت کارگزاری آنلاین جستجو می کند، ممکن است قیمت خرید (بید یا  bid) 100 دلار و قیمت فروش (اسک یا ask) 100.05 دلار باشد. این بدان معنی است که کارگزار، سهام را ۱۰۰ دلار می خرد و سپس به قیمت ۱۰۰.۰۵ دلار به خریداران احتمالی می فروشد. از طریق حجم معاملات بالا، اسپردهای کوچک تا حد زیادی به سود روزانه می افزاید.

بازارگردان ثالث.

بازارگردان ثالث، فروشنده اوراق بهادار شخص ثالث است. که آماده و مایل به خرید یا فروش سهام ذکر شده در مبادلات با قیمت های عمومی است. بازارگردان ثالث، با تسهیل خرید و فروش سفارشات، حتی اگر یک خریدار یا فروشنده برای طرف دیگر معامله وجود نداشته باشد، نقدینگی را به بازارهای مالی اضافه می کند. بازارگردان های ثالث، با خرید پایین و فروش بالا، از نقش خود به عنوان واسطه سود می برند. آنها همچنین معاملات را برای کارگزاران در مبادلاتی که آن کارگزار عضو نیست، انجام می دهند.

یک کارگزار همچنین خرید و فروش اوراق بهادار را تسهیل می کند. اما این کار را با مطابقت مستقیم خرید و فروش سفارشات، انجام می دهد. یک بازارگردان ثالث ممکن است زمانی که یک سرمایه گذار می خواهد اوراق بهادار را به فروش برساند، به عنوان یک خریدار عمل کند. و تنها سود کوچک و کوتاه مدتی را از خرید یک اوراق بهادار با قیمت مطلوب حاصل می کند. و آن را به یک سرمایه گذار دیگر با قیمت بالاتر می فروشد.

ناهید خدایاری

منبع : http://cstland.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار