ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خطری جدی در کمین بازار مسکن:

0

اقتصادنیوز: رئیس سازمان ملی بهره وری گفت: جذب سرمایه های خرد در بازار سرمایه به عنوان رقیب بازار مسکن، خطر بزرگی برای اقتصاد کشور است و هر لحظه احتمال افزایش بیش از حد نرخ مسکن را به دنبال دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، پهلوانی گفت: اگر در دو حوزه صنعت و ساختمان به سرمایه گذاری روی زیرساخت‌ها توجه نکنیم، آسیب بد و درازمدتی خواهیم داشت.

رئیس سازمان ملی بهره وری ایران ادامه داد: جذب سرمایه‌های خرد در بازار سرمایه به عنوان رقیب بازار مسکن، خطر بزرگی برای اقتصاد کشور است، زیرا هر لحظه ممکن است بازار سرمایه به مشکل خورد و سرمایه خرد مردم از بین برود و بازار مسکن هم به مشکل بخورد. در این صورت نرخ مسکن به قدری رشد می‌کند که کل سود بازار سرمایه پاسخگوی خریدن یک متر آپارتمان نخواهد شد.

بی توجهی به بازار مسکن به دلیل رشد بورس،خطر بزرگی برای اقتصاد است

وی افزود: اگرچه دولت دارایی‌های خود را در بورس عرضه می‌کند اما من به عنوان یک مدیر دولتی می گویم به قیمت از دست دادن بازار مسکن و صنعت ساختمان که پیشران اقتصاد است، نباید تا این حد به بورس توجه شود. به طور عجیبی ساختمان را فراموش کرده ایم در حالی که باید توجه بیشتری به این موضوع شود.

پهلوانی ادامه داد: مطابق با اعلام سازمان آسیایی بهره وری شاخص TFP یعنی بهره وری عوامل کل ما نسبت به ۴۷ سال پیش تنها یک صدم درصد بهتر شده و طی این سال‌ها از یک درصد به ۱.۱ درصد رسیده است.

منبع : https://www.shahrekhabar.com/economic/158988516000566

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار