ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

اگر قرار باشد کارگر مزد مبنایش عددی شود و براساس مزایا آن را اضافه کنند اشتباه است زیرا مزایا جزو سبد معیشتی است:

0
اتفاق خاصی در جلسات شورای عالی کار برای کارگر رخ نمی‌دهد /نشست با کشمکش و چانه‌زنی می‌گذرد‌.
توقف افزایش مجدد حقوق کارگران در سال ۹۹+جزییات.
نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهدمقدس گفت: با تورم ۴۱.۲ حقوق کارگر افزایش پیدا نکرده و افزایش کارگری ۲۱ درصدی بوده و عنوان می‌شود با بن کارگری این افزایش ۳۳ درصدی شده است اما این صحیح نیست.
به گزارش کارگر آنلاین، رحمت‌الله پورموسی در گفت‌وگو با تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: قرار شده شورای‌عالی کار در مورد حق مسکن کارگران جلسه بگذارد اما هنوز جلسه جدید تعیین نشده و قرار است در اولین فرصت این مهم محقق شود؛ حق مسکن کارگران ابتدا باید در جلسه شورای عالی کار مطرح و سپس به هیئت دولت برود و تائیدیه بگیرد و سپس ابلاغ شود.
پورموسی بیان کرد: گمانه‌زنی‌ها برای این مسئله زیاد است و حتی تا ۵۰۰ هزار تومان نیز مطرح شده است؛ مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس بحث درآمد کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ نباید باشد. امسال با همه مزایایی که کارگر دارد احتمالا به این مبلغ باز هم نمی‌رسد و حقوق در نهایت ۲ میلیون و ۳۰۰ می‌شود.
وی اضافه کرد: پیشنهاد ۵۰۰ هزار تومانی برای حق مسکن نیز مطرح شده اما در اظهارات اولیه وزیر بحث ۲۰۰ هزار تومان مطرح شده است.
پورموسی گفت: بحث ما این است که کارگر اگر می‌خواهد وضعیت معیشتی‌اش و حقوقی‌اش درست شود باید حقوقش عین قانون انجام شود؛ ماده ۴۱ قانون کار دو آیتم نرخ تورم و وضعیت معیشتی دارد؛ براساس نرخ تورم باید مزد مبنا اجرایی شود؛ اگر قرار باشد کارگر مزد مبنایش عددی شود و براساس مزایا آن را اضافه کنند اشتباه است زیرا مزایا جزو سبد معیشتی است.
وی افزود: نمایندگان مجلس علاوه بر قانونگذاری باید بر اجرای صحیح قانون نیز نظارت کنند و زمانی که این قانون کارگری به درستی اجرا نشده است کدام نهاد و ارگان جز مجلس باید بازخواست کند؟
نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهدمقدس افزود: هر سال در جلسات شورای عالی کار حضور داریم و بارها این مسئله را تجربه کرده‌ایم اما در جلسات شورای عالی کار اتفاق خاصی رخ نمی‌دهد زیرا بر مدار قانون نیست و همه چیز در آن به کشمکش و چانه‌زنی می‌گذرد.
پورموسی گفت: قانون همه چیز را مشخص کرده و وقتی قانون همه چیز را مشخص کرده جلسه طولانی شورای عالی کار چه معنایی دارد؟ اصل سه جانبه‌گرایی در شورای عالی کار نیز منصفانه نیست؛ نمایندگان کارفرما و دولت وضعیتشان مشخص است و تقریبا و قطعا نمایندگان کارگری در اقلیت هستند.
وی افزود: سال‌های قبل به اندازه نرخ تورم افزایش حقوق کارگری صورت نگرفته و همین مسئله فاصله را زیاد کرده است؛ با تورم ۴۱٫۲ حقوق کارگر افزایش پیدا نکرده و افزایش کارگری ۲۱ درصدی بوده و عنوان می‌شود با بن کارگری این افزایش ۳۳ درصدی شده اما این صحیح نیست زیرا این را باید برای پر کردن خلاء معیشتی قرار داد.
وی تصریح کرد: براساس تورم ۴۱٫۲ درصد حقوق کارگر اکنون ۲۰ درصد کمتر از تورم است؛ جامعه کارگری اعتقاد دارد آمارهای ارائه شده مبتنی بر تورم چندان با واقعیت تطابق ندارد.
نایب رئیس کانون بازنشستگان مشهدمقدس تاکید کرد: معنای واقعی تورم بعضا اعلام نمی‌شود و همین فشار را برای جامعه کارگری بیشتر می‌کند اما با همین تورم نیز حقوق کارگران حداقل ۲۰ درصد کمتر از رشد تورم است.
منبع :

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار