ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سهام‌داری بیمه پاسارگاد برای حمایت از تولید:

0

آثار مثبت و منفی کرونا در صنعت بیمه

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در خصوص موضوع حمایت از تولید با اشاره به نقش مهم صنعت بیمه در اقتصاد ملی مطرح کرد: شرکت‌های بیمه برای حمایت از تولید باید با تولیدکنندگان مدارا و همراهی کنند. شرکت بیمه پاسارگاد در این راستا به سرمایه‌گذاری حجم عظیمی از دارایی‌های خود در بورس اقدام کرده است.

به گزارش روند بورس امروز، معصوم ضمیری مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در خصوص تأثیر کرونا در صنعت بیمه‌ گفت: کرونا در صنعت بیمه آثار مثبت و منفی گوناگونی دارد. ارزیابی تأثیرات کرونا در صنعت بیمه نیازمند جمع‌آوری و ارزیابی اطلاعات بیمه‌هاست. بیمه عمر یکی از بخش‌های تأثیرپذیر صنعت بیمه از کرونا است.

ضمیری اظهار داشت: بیمه‌نامه‌های عمر، «فوت به هر علت» را پوشش می‌دهند. شرکت‌های بیمه ملزم به پرداخت خسارت بازماندگان بیمه‌شدگان عمر هستند. خسارت پرداختی یکی از تأثیرات منفی کرونا بر شرکت‌های بیمه‌ است. از سویی ورود کرونا منجر به کنترل و کاهش مسافرت‌ها و رفت‌وآمدها شد. این کنترل خسارت‌های جانی جاده‌ای را به حداقل رساند.

وی افزود: شرکت‌های بیمه با کاهش تلفات جاده‌ای خسارت کمتری را متحمل شدند. خسارات جانی در ایام کرونا کمتر از دوره‌های گذشته بوده است. کرونا تأثیر منفی بر فروش بیمه شخص ثالث و بدنه داشت. این کاهش به دلیل عدم توانایی مالی تعدادی از بیمه‌شده‌ها و از دست دادن درآمدهای روزانه بیمه‌گزاران بود.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد اظهار داشت: افراد با پیش‌بینی پوشش بیمه بازماندگان، اقدام به خرید بیمه عمر کردند. این پیش‌بینی باعث فروش بیشتر بیمه عمر شد. همچنین، تعدادی از بیمه‌گذاران عمر بخشی از ذخایرشان را وام گرفتند. با این وجود، عده اندکی نیز بیمه‌های عمر خود را بازخرید کردند.

تاثیرات جبران ناپذیر بحران کرونا بر صنعت بیمه

ضمیری بیان کرد: بررسی تأثیرات مثبت و منفی کرونا در صنعت بیمه نیازمند توجه به تمامی جوانب هست. با توجه به ترکیب متفاوت پرتفوی شرکت‌های بیمه، تأثیرات کرونا بر هر شرکت نیز متفاوت هست.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در نهایت خاطرنشان کرد: شرکت‌های بیمه‌ از اتفاقات پیش‌آمده، درس گرفتند. شرکت‌های بیمه‌ باید در آینده برای حوادثی مانند کرونا برنامه‌ریزی کنند و در فعالیت‌های خود تجدیدنظرهایی را اعمال نمایند. صنعت بیمه در تمامی کشورهای جهان دید جدیدی به مسائلی مانند کرونا پیدا کرده است. شرکت‌های بیمه متوجه احتمال وقوع اتفاقاتی همچون کرونا شدند. آن‌ها فهمیدند که این قبیل حوادث ممکن است تأثیرات نامحدود مثبت و منفی و حتی جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. این شرکت‌ها برای شرایطی همچون کرونا ملزم به انتخاب استراتژی مناسب خواهند بود.

وی افزود: دنیای پس از کرونا در صنعت بیمه دنیای جدیدی خواهد بود. شرکت‌های بیمه باید برنامه‌ای برای آن زمان طراحی کنند. شرکت‌های بیمه همچون پاسارگاد خود را برای هم‌زیستی با این مسائل آماده می‌کنند. شرکت‌های دوراندیش شرایطی همچون دورکاری، استفاده از اینترنت و فروش اینترنتی را تجربه می‌کنند.

سهام‌داری بیمه پاسارگاد برای حمایت از تولید

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد خاطرنشان کرد: شرکت بیمه پاسارگاد بیشتر خدمات خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهد. تمامی نمایندگان بیمه پاسارگاد برای صدور بیمه‌نامه به سیستم‌ دسترسی دارند. هیچ‌کدام از نمایندگان برای دسترسی به اطلاعات بیمه‌گذاران ملزم به مراجعه به شرکت نیستند.

ضمیری اظهار داشت: امکان فروش الکترونیکی همه بیمه‌نامه‌ها به دلیل کاهش امکان کنترل و نظارت وجود ندارد و به علت ضرورت وجود این کنترل‌ها خدمات فروش، با واسطه نمایندگان و شبکه فروش در سطح بسیار گسترده‌ای و در سراسر کشور انجام می‌شود. بیمه‌گذاران در هر منطقه‌ای از شهر خود حداقل به یک نمایندگی دسترسی دارند. بیمه‌گذاران بدون نیاز به مراجعه حضوری امکان دریافت بیمه‌نامه به صورت تلفنی را نیز دارند. در هر صورت شرکت‌های بیمه باید با توجه به این شرایط خاص با بیمه‌گزاران تا حد امکان مدارا کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه پاسارگاد در نهایت بیان کرد: شرکت بیمه پاسارگاد با سرمایه‌گذاری در بورس به بخش تولید کمک می‌کند. ما برای حمایت بخش تولید بخشی از نقدینگی شرکت را از سپرده‌های بانکی به بورس منتقل کرده‌ایم. ارزش کنونی سهام خریداری شده بیمه پاسارگاد در بورس حدود ۲,۳۰۰ میلیارد تومان است. سهام بورسی بیمه پاسارگاد در ابتدای سال گذشته کمتر از یک سوم این رقم بوده است.

منبع : https://pasargadinsurance.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار