ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تعیین مستمری بر اساس حداقل دستمرد سلیقه‌ای و غیرقانونی است:

0

رئیس کانون مستمری‌بگیران کلان شهر اصفهان خواستار شد،

تعیین مستمری بر اساس حداقل دستمرد سلیقه‌ای و غیرقانونی است/ ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را اعمال کنید.

رئیس هیأت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران کلانشهر اصفهان با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و افزایش مستمری متناسب با نرخ تورم برای کلیه سطوح مستمری شد.

به گزارش ایلنا؛ متن نامه «سیدحسن هاشمی» به «مصطفی سالاری» به این شرح است:

بر اساس ماده  ۹۶ قانون تامین اجتماعی سازمان مکلف است میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یکبار کمتر نباشد را باتوجه به افزایش هزینه زندگی با تصویب هیأت وزیران به همان نسبت افزایش دهد. همچنین بر اساس تبصره یک از ماده  ۴۱ قانون کار حداقل مزد کارگران با توجه به درصد تورمی که از طرف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌گردد باید افزایش یابد.

در سال جاری افزایش حقوق کارگران بدون در نظر گرفتن نرخ رسمی تورم که بر اساس اعلام بانک مرکزی  ۴۱/۲٪  بوده و صرفا بر اساس توافق نمایندگان محترم دولت و کارفرمایان در شورایعالی کار که مرجع قانونی افزایش حداقل مزد کارگران است، تعیین و به چند جزء مختلف تقسیم شده و بخشی از این افزایش به حقوق ثابت و بخشی به مزایای کارگران اضافه شده و به دنبال آن، به احتمال زیاد مسئولین سازمان تامین اجتماعی طبق روال سنوات گذشته صرفا ضریب افزایش حقوق ثابت کارگران را برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر گرفته و به هیات محترم وزیران پیشنهاد خواهند نمود که این فرمولی کاملا سلیقه‌ای و غیرقانونی و ظالمانه بوده و مورد تایید و نظر بازنشستگان نمی‌باشد.

از آنجایی که افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی در چند سال گذشته به همین رویه بوده و منجر به عقب ماندگی شدید حقوق آنان از نرخ رسمی تورم شده و دریافتی آنان را در مقابل قیمت واقعی مایحتاج ضروری و هزینه‌های واقعی زندگی بسیار ناچیز و اندک نموده، لازم است این رویه غلط کنار گذاشته و افزایش حقوق بازنشستگان بصورت مستقل و وفق ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و بر اساس نرخ واقعی تورم برای کلیه سطوح مستمری اعمال گردد.

از حضرتعالی بعنوان مدیرعامل سازمان انتظار میرود از تداوم این ظلم و بی‌عدالتی در حق بازنشستگان و مستمری‌بگیران که خواهان بهره‌مندی صحیح و قانونی از دسترنج یک عمر کار و تلاش خود می‌باشند ممانعت به عمل آورده و یادگاری ارزشمند و ماندگار از دوران مسئولیت خود بر جای گذارید.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار