ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

عامل تبعیض در دستمزد تنها دولت است که در قد و قواره کارفرما ظاهر شده:

0

حسن صادقی در مراسم روز کارگر:

عامل تبعیض در دستمزد تنها دولت است که در قد و قواره کارفرما ظاهر شده/ مسئولان ما یا اقتصاد را نمی‌دانند یا خود را به ندانم‌کاری می‌زنند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در مراسم روز کارگر با اشاره به فاصله دستمزد کارگران با حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت گفت: امروز تبعیضی که سالها پیش در حق کارگران شیکاگو روا داشته شد، بار دیگر زنده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی با اشاره به برگزاری مراسم هفته کارگر سال ۹۹ به صورت مجازی گفت: ویروس کرونا عملا امکان هرگونه اجتماع را سلب کرده است اما تلاش تشکیلات کارگری بر این بوده که این روز را ولو به صورت مجازی برگزاری کند.

وی با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی حداقلی دستمزد در شرایطی که نرخ تورم در انتهای سال ۹۸ از سوی بانک مرکزی ۴۱ درصد اعلام شد، گفت: دیدیم در شرایطی که نرخ تورم سر به فلک گذاشته، دستمزد کارگران چگونه تعیین شد. البته تبعیضی که روا داشته شده به مکتب و انقلاب بازنمی‌گردد و تنها به دولت که در قد و قواره کارفرمایی، ظاهر شده است، برمی‌گردد.

صادقی افزود: سال ۱۸۸۶ کارگران ایالت شیکاگوی آمریکا برای کوتاه کردن ساعت کار خود به ۸ ساعت قیام کردند اما پلیس به آنها حمله‌ور شد و تعدادی را کشت. تبعیضی که آن زمان در حق کارگران آمریکا روا داشته شد امروز با این نحوه تعیین دستمزد بار دیگر زنده شد اما ما می‌گوییم که ایراد به مدیران حوزه روابط کار برمی‌گردد. اگر امروز کارگر مزد واقعی‌اش را نمی‌گیرد به خاطر این است که مجریان روابط کار و دولت چنین شرایطی را فراهم کردند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه پس از گذشت ۱۳۴ سال که از قیام کارگران شیکاگو می‌گذرد، شاهد تبعیض و بی‌عدالتی از سوی دولت هستیم، اظهار داشت: من فکر می‌کنم مسئولان ما یا اقتصاد را نمی‌دانند یا خود را به ندانم‌کاری می‌زنند. در کتاب «ثروت ملل» آدام اسمیت خوانده‌ایم که هر چقدر قدرت طرف تقاضا در اقتصاد افزایش پیدا کند، طرف عرضه‌کننده هم قوی می‌شود. در نتیجه افزایش عادلانه دستمزد، تحریک تقاضا را به دنبال دارد اما شما را چه می‌شود که چنین واقعیتی را انکار می‌کنید و یا نمی‌بینید.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار