ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برای وجوه حاصل از فروش شستا کیسه دوخته‌اند:

0

اصغر برشان:

برای وجوه حاصل از فروش شستا کیسه دوخته‌اند/ اسمش را گذاشته‌اند ارتقای خدمات به کارگران.

دبیراجرایی خانه کارگر اصفهان به توئیت و کلیپ منتشره از وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی در مورد نحوه هزینه‌کرد پول حاصل از فروش شستا در بورس واکنش نشان داد.

اصغر برشان به خبرنگار ایلنا، گفت: دولت به هیچ عنوان حق برداشت از عرضه سهام شستا که متعلق به کل بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی است نداشته و سهام عرضه شده شستا صرفا با نظر شرکای اجتماعی در راستای عرضه و خرید سهام مطلوب در بازار و در راستای افزایش کیفی سرمایه سازمان تامین اجتماعی مصرف خواهد شد.

وی افزود: این توییت حاکی از آن است که  دغدغه‌های جامعه کارگری در مورد بورسی شدن شستا بی‌حکمت نبوده است و معتقدم اینک دُم خروس دولت بیرون زده است! آقای شریعتمداری در توئیت خود گفته است از پول فروش شستا برای ارتقای منزلت دفترچه‌های درمانی استفاده خواهد شد.

عضو سابق شورایعالی کار تصریح کرد: ترجمه این کلید واژه “ارتقای منزلت دفترچه‌های درمانی”یعنی پرداخت‌های بیشتر به وزارت بهداشت و درمان ؛ چراکه طی ۶سال گذشته هم با شعار “ارتقاء ارزش دفترچه‌های درمانی”ده‌ها هزار میلیارد تومان پول کارگران را به حساب وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی ریختند و بخش قابل توجهی از هزینه طرح تحول را از جیب کارگران تامین کردند.

وی به مصاحبه دوهفته پیش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر صفر شدن مطالبات وزارت بهداشت از یکطرف و شایعه افزایش بالغ بر ۲۳ درصدی تعرفه‌های پزشکی در دولت طی روزهای آتی از سوی دیگر اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد دولت و وزارت بهداشت برای وجوه حاصل از فروش شستا کیسه دوخته‌اند.

برشان با انتقاد از دولت به خاطر جلوگیری از افزایش قانونی دستمزد تاکید کرد: چگونه می‌خواهند تعرفه پزشکان را که اخیرا درقالب طرح تحول بالغ بر سیصد درصد افزایش داشته را ۲۵درصد افزایش می‌دهند که با ضرب این ۲۵در آن سیصد درصد افزایش مضاعفی در تعرفه پزشکان اتفاق می‌افتد و ظاهرا فقط دولت به خاطر دستمزد ضعیف‌ترین قشر جامعه یعنی کارگران پول کم دارد وگرنه برای کارمندان و مدیران وپزشکان و…پول دارد. ظاهرا نقشه ریخته‌اند که شستا را بفروشند و خرج کنند ولی اسمش را گذاشته‌اند ارتقای خدمات به کارگران!

اصغر برشان با اشاره به اینکه در توئیت گفته شده است پول فروش شستا را می‌خواهند صرف هزینه ساخت وساز درمانی و خرید تجهیزات کنند، گفت: خیلی از این پروژه‌ها و خریدها براساس نیاز واقعی کارگران شکل نگرفته و براساس فشارها و لابی‌های نمایندگان ادوار مختلف مجلس به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده است.

وی با توجه به ضرورت اعمال سه‌جانبه‌گرایی و بازگشت شورایعالی و اصلاح اساسنامه سازمان تامین اجتماعی که طی یک ده اخیر مطالبه جامعه کارگری بوده است، گفت: طرفداران بورسی شدن شستا و رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از محاسن بورسی شدن شستا را کاهش مداخله دولت در سرمایه‌گذاری‌های سازمان تامین اجتماعی قلمداد می‌کردند؛ ولی در ابتدای راه مداخلات دولت در سازمان با تعیین محل خرج پول فروش شستا تشدید شد وحتی به سازمان اجازه نمی‌دهند که این پول را مجددا سرمایه‌گذاری کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان تاکید کرد: دولت اگر دلسوز واقعی کارگران است دویست وپنجاه هزار میلیارد تومان بدهی ۵۰ساله دولت به سازمان را بپردازد.

این فعال کارگری گفت: حکایت سازمان تامین اجتماعی و دولت حکایت طلبکاری است که بدهکارش نه تنها پولش را برنمی‌گرداند و طلبش را نمی‌دهد بلکه به زور به طلبکار می‌گوید فرش زیرپایت را بفروش و طلبکار می‌گوید پس خودم فرش را قیمت می‌گذارم و می‌برم می‌فروشم ولی بدهکار که دولت باشد می‌گوید نخیر من خودم قیمت می‌گذارم و می‌فروشم طلبکار بیچاره که سازمان است می‌گوید پس پول فرش را خودم خرج می‌کنم و به زخم زندگی‌ام می‌زنم ولی دولت که بدهکار است می‌گوید نخیر پول فروش فرش را باید بدهی به بچه‌ام که همانا وزارت بهد اشت است.

برشان در خاتمه تاکید کرد: ظاهرا دولت برای بقیه سهام شستا هم خواب دیده و نقشه ریخته تا آن را برای جبران کسری وزارت بهداشت بفروشد و خرج کند ولی جامعه کارگری انتظار دارد که سازمان همانطور که رییس جمهور و وزیر کار قبلا قول داده بودند پول حاصل از عرضه اولیه شستا را مجددا سرمایه‌گذاری نموده و از ادامه فروش مابقی سهام شستا حرفی به میان نیاورد.

وی در خاتمه یادآور شد: هرگونه تصمیم‌گیری بدون اخذ نظر از صاحبان سرمایه سازمان تخلف محسوب شده و قطعا با عکس‌العمل بیمه‌شدگان ذینفع که بالغ بر ۵۰ میلیون نفر در کشور است، مواجه خواهد شد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار