ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جزئیات بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی:

0
براساس آمارهای مرکز پژوهش های مجلس، تنها حدود ۱۷ درصد از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی مربوط به ۳ درصد حق بیمه است و مابقی آن مربوط به قوانین دیگری است که به موجب آنها دولت باید وجوهی را به تأمین اجتماعی بپردازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سالهاست که به دلایل مختلف دولت بدهی سنگین و چند ده هزار میلیارد تومانی به سازمان تامین اجتماعی دارد.

با این وجود، تاکنون اطلاعات دقیقی درباره جزئیات این بدهی ها منتشر نشده است.

در گزارشی که اخیرا مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درباره سازمان تامین اجتماعی منتشر شده، اقلام بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۳۹۳ همراه با سهم آنها در کل بدهی آمده که به شرح جدول زیر است:

در ادامه گزارش بازوی کارشناسی مجلس درباره جدول فوق آمده است: «همانطور که مشاهده میشود تنها حدود ۱۷ درصد از بدهی‌های دولت مربوط به ۳ درصد حق بیمه است و مابقی آن مربوط به قوانین دیگری است که به موجب آنها دولت باید وجوهی را به تأمین اجتماعی بپردازد. عدم توجه به این اقلام، پیش‌بینی درآمدها و بدهی دولت را با اشتباه‌های جدی همراه می‌کند.

بنابراین باید توجه کرد که حتی اگر دولت در یک سال تمام بدهی گذشته خود را تسویه کند و سال‌های بعد نیز سهم ۳ درصد حق بیمه خود را بپردازد، باز هم پس از چند سال بدهی دولت به میزان قابل توجهی می‌رسد. دلیل این مسئله نیز قوانینی است که برای حمایت از برخی گروههای خاص تصویب شده است. این قوانین شامل دو دسته میشوند: قوانین مرتبط با معافیت یا تخفیف حق بیمه (همچون معافیت سهم کارفرمایی برای کارگاههای صنعتی دارای ۵ نفر کارکن) و قوانین مرتبط با پرداخت مستمری (همچون سنوات ارفاقی جانبازان دستگاههای غیردولتی)».

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990202000513

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار