ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تصمیم ناعادلانه شورای عالی کار لطمه‌ جبران‌ناپذیر بر روند تولید دارد:

0
منتخب مردم ملکان در مجلس یازدهم طی نامه‌ای به رئیس جمهور تصریح کرد: تصمیم ناعادلانه شورای عالی کار در تعیین مزد کارگران می تواند لطمه‌ای جبران‌ناپذیر بر روند تولید داشته و چه‌بسا ترمز جهش تولید در آغاز مسیر باشد.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس، سید علی موسوی منتخب مردم ملکان در مجلس یازدهم شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور عنوان کرد که  تصمیم ناعادلانه شورای عالی کار در تعیین مزد کارگران می تواند لطمه‌ای جبران‌ناپذیر بر روند تولید داشته و چه‌بسا ترمز جهش تولید در آغاز مسیر باشد.

متن این نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر روحانی 

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران 

سلام علیکم

استحضار دارید که رهبر معظم انقلاب با تأکیدی چندباره بر اولویت اول کشور یعنی اقتصاد، شعار سال ۹۹ را «جهش تولید» بیان نمودند و امروز که این مرقومه را تقدیم میدارم یک ماه از سال گذشته ولی متاسفانه برنامه و افق روشنی از سوی دولت شما در خصوص شعار سال مشاهده نمی‌شود.

در شرایطی که بحران شیوع ویروس کرونا بسیاری از امور را تحت تأثیر خود قرار داده است، اضطرار ناشی از بروز این بحران نباید مسئولان کشور را از برنامه‌ریزی و پیگیری مسائل اصلی کشور باز دارد. بلکه لازم است فرصتها را از دل بحرانها کشف و دنبال نمود، به تعبیر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی؛ «میزان فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصتها نیست.»

لازم دانستم چند نکته و پیشنهاد را به عرض برسانم:

آنچه این روزها در کنار همه مشکلات و مضایق حاصل از بحران کرونا به صورت برجسته در جامعه نمایان شده است، روح همدلی، مساوات و انسجام ملی ایرانیان است. در دومین سال از گام دوم انقلاب، سرمایه‌های اجتماعی عظیم ملت برخاسته از فرهنگ دینی و انقلابی به میدان آمده و صحنههای بی نظیری از «خدمت جهادی» رقم زده‌اند، وجود این جوانان و گروه‌های جهادی همگی «فرصت» هستند. جوانان مومن و شایستهای که در مساجد، حسینیهها، هیئت‌ها، پایگاههای بسیج، مجموعه‌های دانشجویی، گروه‌های طلاب، ورزشکاران، بانوان و سایر مجموعههای مردمی، کمر همت بسته و به یاری ملت و دولت آمده‌اند، هرآن آماده‌اند چرخ‌های کسب و کار و تولید را به جهش درآورند.

چنانکه در همین ایام و در اوج تحریم‌های ظالمانه، کشور را از حیث امکانات و تجهیزات ضروری مقابله با کروناویروس خودکفا کردند. سوال اینجاست آیا دولت برنامه‌ای برای استفاده از این توان و ظرفیت ملی در جهت تحقق شعار سال دارد؟ آیا وقت آن نرسیده که وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات دولتی با عبور از برخوردهای صرفاً شعاری و نمادین با شعار سال، برای ساماندهی، اشتغال و به‌کارگیری انبوه جوانان مستعد، تحصیل کرده و با انگیزه، برنامه‌ای دقیق، عملیاتی و جامع ارائه کنند؟ کما اینکه این نگرانی وجود دارد که شعار سال در مجموعه‌های متعدد و متنوع دولت در سربرگ ادارات، بسته‌های تبلیغاتی و برپایی سمینار و همایش خلاصه شود!

لذا پیشنهاد می‌گردد با تعریف ساز و کار ویژه‌ای در دولت، نسبت به مطالبه برنامه‌ها و اقدامات عملی و ملموس متناسب با ماهیت، وظایف و ماموریت ذاتی و قانونی هر یک از زیرمجموعههای دولت، اقدام و نتایج را ماهانه به مردم گزارش نمایید.

اخیراً در جلسه هیئت دولت به درستی مطرح کردید که اگر جهش تولید می‌خواهیم باید زیربناها اصلاح شود، فضای کسب و کار بهبود یابد، هفتاد خان گمرک اصلاح شود، سیستم مالیاتی را باید اصلاح کنیم و …  این موانع و سایر نظامات و رویه‌های مغایر با اوج‌گیری تولید به مثابه وزنههای سنگینی بر پای تولید هستند که مجال تحرک و جهش را از تولید سلب می‌کنند.

اما صرف برشماری موانع و مشکلات از سوی مسئولان، منتهی به نتیجهای مطلوب و پیش برنده نشده و علیرغم مداخلات حمایتگرانه، هنوز هم شاهد بلاتکلیفی، سرخوردگی و نارضایتی بسیاری از کارآفرینان، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران هستیم. لذا پیشنهاد میگردد جنابعالی بعنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور در اولین فرصت با طرح ویژه موضوع جهش تولید در جلسه سران قوا و تعیین نقش، مسئولیت و تکلیف هر یک از قوا به صورت شفاف و مشخص، در جهت رفع موانع تولید اقدام نمایید.

در کمال تاسف باید گفت تصمیم ناعادلانه شورای عالی کار در تعیین مزد کارگران می تواند لطمه ای جبران‌ناپذیر بر روند تولید داشته و چه‌بسا ترمز جهش تولید در آغاز مسیر باشد؛ بدیهی است کارگری که پایه و اساس تولید است، اگر رضایت نسبی از مزد خود نداشته باشد، انگیزه کافی برای تلاش مضاعف و ارتقای بهره‌وری نخواهد داشت و اتخاذ چنین تصمیمات نسنجیدهای مغایر با توفیق و تحقق شعار سال است.

لذا از جنابعالی انتظار می‌رود همانگونه که در جریان مطالبه بر حق حذف سود دوازده درصدی وام یک میلیونی به افکار عمومی و نظرات دلسوزانه مراجع معظم ترتیب اثر داده شد، در بحث ترمیم حقوق و مزایای کارگران عزیز که در جهش تولید نقش حیاتی دارند، شخصاً ورود نمایید و از این قشر ارزشمند که همواره حامی و پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند، دلجویی به عمل آورید.

جناب آقای رئیس جمهور

اینجانب بعنوان یکی از منتخبان مجلس یازدهم همراه با سایر برادران و خواهران منتخب به یاری خدا تلاش خواهیم کرد مطالبات مردم و رهبری را در قالب کمیته‌های ویژه پیگیری نماییم. در خصوص موضوع شعار سال نیز ضمن حمایت از برنامه‌های سازنده دولت محترم، با تشکیل “کمیته پیگیری و رصد جهش تولید” اقدامات، برنامه‌ها و فعالیت بخشهای مختلف بویژه در مناطق محروم و کم برخوردار بصورت ماهانه پیگیری خواهیم نمود. و از جنابعالی تقاضا دارم دستور فرمائید وزارتخانهها و سازمانهای ذیربط گزارش سه ماهه از اهم اقدامات مرتبط با جهش تولید در اواخر خرداد پیش رو به منتخبان ملت نجیب و صبور ارائه نمایند.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990131000447

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار