ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

گیرندگان ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی در سال ۹۷، ۲۰۰ درصد سود کردند:

0
گفتگوی استاد اقتصاد دانشگاه تهران با «نود اقتصادی»

گیرندگان ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی در سال ۹۷، ۲۰۰ درصد سود کردند.

میثم موسایی با بیان چند برابر شدن نرخ ارز در سال ۹۷ و سود ۲۰۰ درصدی گیرندگان ۴.۸ میلیارد دلار ارز دولتی، از لزوم برخورد جدی قوه قضاییه با متخلفان این پرونده گفت.

میثم موسایی استاد اقتصاد دانشگاه تهران در واکنش به انتشار گزارش دیوان محاسبات در خصوص نامشخص بودن نحوه هزینه کرد ۴.۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ به خبرنگار «نود اقتصادی» اظهار کرد: قوه قضاییه باید با متخلفان این پرونده به طور جدی برخورد کند و این پول‎ها را به بیت المال بازگرداند.

در زمانی که شاهد دو یا سه برابر شدن ارز در سال ۹۷ بودیم این اقدام انجام شده و صاحبان این ارزها چیزی در حدود ۲۰۰ درصد سود کرده‌اند، چون به نظر می‌رسد این پول‎ها در بازار آزاد فروخته شده است.

وی افزود: دولت باید نظارت‎های خود را تقویت کند و دقیقا مشخص شود که ارز ۴۲۰۰ تومانی به چه شرکت‎هایی تخصیص داده می‌شود و این شرکت‎ها آن را در چه مواردی هزینه می‌کنند. این تخلفات قطعا بدون همکاری دستگاه اجرایی نبوده و باید دستگاه‎های اجرایی متخلف در این خصوص شناسایی و مورد برخورد قرار گیرند. در این شرایط که ما لنگ یک میلیارد دلار هستیم نباید به یک باره ۵ میلیارد دلار را به هدر داد.

این اقتصاددان عنوان کرد: قوه قضاییه باید خارج از نوبت به متخلفان دولتی و خصوصی این پرونده را محاکمه کند.

موسایی با انتقاد از اظهارات رئیس جمهور علیه گزارش دیوان محاسبات به خبرنگار «نود اقتصادی» گفت: قوه قضاییه باید شخص رئیس جمهور را به دادگاه بکشد و بابت این انتقادها که دستگاه نظارتی را تضعیف می‌کند برایش پرونده تشکیل دهد.

قانون برای همه لازم الاجراست و همه در برابر قانون برابرند، حتی شخص رئیس جمهور. این رفتار رئیس جمهور نوعی بی حرمتی به دستگاه‎های نظارتی تلقی می‌شود. حتی اگر یک پرونده کوچک برای رئیس جمهور در این خصوص تشکیل شود، بقیه دستگاه‎ها حساب کار خود را می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از برخوردهای قضایی بیشتر از این که علمی و قضایی باشد، براساس رقابت‎های سیاسی است و همین همه چیز را لوث می‌کند. قوه قضاییه باید این بار نشان دهد که با بی حرمتی به دستگاه‎های نظارتی مماشات نمی‌کند.

منبع : https://www.90eghtesadi.com/Content/Detail/2129979

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار