ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مقام معظم رهبری، گفته بودند شستا هم مربوط به دولت است:

0

روحانی:

مقام معظم رهبری، گفته بودند شستا هم مربوط به دولت است/برای اولین بار حدود ۱۸۰ بنگاه و شرکت یک مجموعه واگذار می شوند.

​رئیس جمهور در جلسه هیات دولت، گفت: برای اولین بار در تاریخ بورس سهام یک شرکت بزرگ مثل شرکت شستا یکجا عرضه شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، گفت: ما امروز بزرگترین عرضه سهام اولیه را در بورس داریم، این نشان آن حرکتی است که ما در دولت دوازدهم به مردم قول داده بودیم.

یکی از نکاتی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشتند این بود که تصدی‌گری دولت را کاهش دهیم  و اموال و سهام عرضه و در اختیار مردم قرار بگیرد. حتی نسبت به تامین اجتماعی و شستا که فردی نامهای خدمت ایشان نوشته بود و گفته بود این مربوط به دولت نیست گفته بودند که این هم مربوط به دولت است.

تامین اجتماعی هم باید دست از تصدی‌گری بردارد، اشکالی ندارد که سازمان تامین اجتماعی در شرکت‌های مختلف سهام داشته باشد اما تصدی‌گری و مدیریت را قدم به قدم به مردم واگذار نماید. در تاریخ بورس ایران احتمالا اولین بار است که یک چنین عرضه بزرگی امروز انجام می‌شود و کل شرکت‌های شستا که حدود ۱۸۰ بنگاه و شرکت بزرگ هستند همه با هم عرضه می‌شوند و این یک مدل جدیدی است که امروز شروع شده است. امروز این هلدینگ اقتصادی بزرگ به صورت یکجا عرضه می‌شود.

اولاً به وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی و هیئت امنای و مسئولان آن تبریک می‌گویم. یقینا کار بزرگی انجام داده‌اند که شستا را به پشت شیشه آوردند تا همه ببینند.

شستایی که روی آن حرف و حدیث وجود داشت امروز توانستند آن را شفاف کنند. تا شفاف نشود که بورس قبول نمی‌کند. در زمان ارائه بودجه به مجلس به نمایندگان تاکید کردم که در سال ۹۸ یک حرکت بزرگ را در عرضه سهام خواهیم داشت. در سال ۹۸ هم این موضوع را مرتب پیگیری کردم که این کار انجام شود و امروز کار بزرگی امروز انجام گرفته و این هلدینگ بزرگ، شفاف شده و به بورس عرضه شده  است. امروز ۱۰ درصد سهام این شرکت بزرگ عرضه می‌شود. یعنی ۲ میلیون نفری که در بورس حضور دارند، امروز می‌توانند از این سهام بهره‌مند شوند. حدود ۸ میلیارد سهم عرضه می‌شود و مردم می‌توانند آن را بخرند. این موضوع یکی از تحولات بورس ما بود. همچنین لازم می‌دانم از وزیر اقتصاد و مسئولان بورس هم برای انجام این کار بزرگ تقدیر و تشکر‌ کنم.

این کار برای مبارزه با فساد است. جای اصلی فسادستیزی اینجاست که شفاف کنید، عرضه کنید،  رقابتی کنید تا مردم به صحنه بیایند. همچنین از بقیه دولت هم می‌خواهم  که از این مدل تبعیت و پیروی کنند.  یعنی سهام بخش‌های بزرگی مثل ایدرو و ایمیدرو و … را یکجا عرضه کنند. یقینا اصل عرضه بسیار مهم است.

همچنین به سازمان تامین اجتماعی و وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی شستا این موفقیت بزرگ را تبریک می‌گویم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار