ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

گروه کارگری برای مذاکره مجدد بر سر دستمزد ۹۹ آماده است:

0

علی خدایی در پاسخ به اظهارات نماینده کارفرمایی:

گروه کارگری برای مذاکره مجدد بر سر دستمزد ۹۹ آماده است/ باید پایه حقوق حداقل به اندازه تورم افزایش یابد/ ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حداقل مزد باشد.

علی خدایی در واکنش به اظهارات حمیدرضا سیفی گفت: گروه کارگری برای مذاکره مجدد آماده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمیدرضا سیفی (نماینده کارفرمایان) از آمادگی کارفرمایان برای برقراری مجدد جلسات شورایعالی کار و چانه‌زنی مجدد در رابطه با دستمزد ۹۹ خبر داد؛ علی خدایی (از اعضای کارگری شورایعالی کار) در این رابطه با تاکید بر اینکه گروه کارگری همواره برای مذاکره و چانه‌زنی بر سر حقوق کارگران آماده است، می‌گوید: در جلسات برگزار شده شورایعالی کار، گروه کارگری قانع نشد که افزایش‌های صورت گرفته، مبتنی بر قانون است و به همین دلیل از امضای مصوبه خودداری کرد.

وی با بیان اینکه چهل ساعت مذاکره و چانه‌زنی داشتیم، ادامه داد: در این جلسات شریعتمداری (وزیر کار) بسیار تلاش کرد که به تفاهم برسیم و با اجماع کار تمام شود اما برداشت شخصی من این است که گروه دولتی اجازه افزایش دستمزد بیش از این رقم را نداشتند؛ البته در این رابطه اطلاع دقیقی ندارم.

خدایی افزود: بعد از جلسه بیستم فررودین، یکسری افراد واسطه شدند که دوباره جلسه برگزار شود که البته یک جلسه غیررسمی با حضور نمایندگان کارفرمایی و دولت داشتیم که دوباره در آن نظرات و خواسته‌های خود را مطرح کردیم.

به گفته خدایی، خواسته‌های گروه کارگری مشخص است اما دولتی‌ها و کارفرمایان در رسانه‌ها پیشنهادات آخر خودشان را در مقابل پیشنهادات اول ما مطرح می‌کنند و قصد دارند به جامعه القا کنند که گروه کارگری حاضر به مذاکره و چانه‌زنی در یک بستر سالم نبوده است.

نماینده کارگران در شورایعالی کار اضافه می‌کند: حقیقت این است که گروه کارفرمایی با پیشنهادِ «عدم افزایش دستمزد» به جلسه آمده بودند؛ کما اینکه نامه رئیس کانون عالی کارفرمایان به وزارت کار قبل از مذاکرات رسانه‌ای شد و از پیشنهاد انجماد دستمزد کارفرمایان رونمایی شد؛ آنها نهایتاً پیشنهاد ۱۵ درصدی افزایش دستمزد را  بدون افزایش مزایای مزدی مطرح کردند و آنچه در مصوبه مزدی می‌بینیم، حاصل چانه‌زنی‌ها و تلاش‌های نمایندگان کارگری بوده والا کارفرمایان حاضر به پذیرش نبودند.

به گفته او، مزد تعیین شده دو ایراد اساسی دارد: کف حقوق بدون در نظر گرفتن حق اولاد و سنوات به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نرسیده و با اعمال افزایش روی مزایا و مولفه‌های مزدی به جز پایه حقوق، تغییر در ریل افزایش دستمزد کارگران را شاهد بوده‌ایم، رویه‌ای که چندان پسندیده نیست.

خواسته‌های کارگران مشخص است

خدایی توضیح می دهد: حق و اولاد و سنوات، مزایای مستمر نیست و باید کف دریافتی بدون احتساب آنها به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان می‌رسید؛ چراکه در قانون، شرط برخورداری از حق اولاد، ۷۲۰ روز بیمه‌پردازی است و پایه سنوات، مشروط به داشتن یک سال سابقه کار است؛ پس این مزایا، شامل همه کارگران نمی‌شود؛ کارفرمایان و دولتی‌ها با احتساب پایه سنوات و تعلق دو حق اولاد، کف دریافتی را محاسبه می‌کردند که این، درست نیست؛ در عین حال چیزی که اهمیت بسیار دارد، افزایش پایه حقوق است ؛ چراکه روی افزایش دستمزد در سالهای آینده تاثیر دارد؛ اگر بار افزایش دریافتی روی سایر مزایای به جز پایه حقوق باشد، در افزایش دستمزد سال‌های بعد مشکل‌ساز می‌شود، چراکه پایه حقوق و درصد افزایش آن در سالهای بعد مهم است و بر سر افزایش آن بحث می‌شود.

او اضافه می‌کند: با این حال، ما نمایندگان کارگری همیشه آماده مذاکره هستیم؛ منتها حضور ما برای مذاکره به معنای پذیرش کمتر از آن چیزی که در جلسات قبل مطرح کردیم، نیست؛ ما خواسته‌های خود را کامل و روشن مطرح کرده‌ایم و روی این خواسته‌ها ایستاده‌ایم.

خدایی در پایان، هر گونه جلسه شورایعالی کار برای بازنگری در دستمزد ۹۹ را تا امروز تکذیب می‌کند و می‌گوید: برخلاف آنچه برخی رسانه‌ها گفته‌اند، تا امروز هیچ جلسه سه‌جانبه‌ای برای بازنگری در دستمزد ۹۹ برگزار نشده منتها رایزنی‌هایی داشته‌ایم؛ تصمیم‌گیری نهایی برای برگزاری مجدد جلسه شورایعالی کار برعهده دولت، به عنوان دبیرخانه‌ی شوراست. اگر جلسه‌ای برگزار کنند، حضور می‌یابیم و با تمام توان، از حقوق کارگران دفاع می‌کنیم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار