ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رسول کوهپایه‌زاده وکیل پایه یک دادگستری ازپذیرش وکالت کارگرانِ معترض به حداقل دستمزد سال ۹۹خبرداد:

0

کوهپایه‌زاده به ایلنا خبر داد؛

پذیرش وکالت کارگرانِ معترض به حداقل دستمزد سال ۹۹/ پیگیری موضوع از طریق دیوان عدالت اداری در اسرع وقت.

کوهپایه زاده از پذیرش وکالت جمعی از کارگران در اعتراض به تعیین حداقل دستمزد خبر داد و گفت: در مرجع ذی صلاح قضایی که دیوان عدالت اداری است، اقدام مقتضی را در اسرع وقت انجام وقت انجام خواهم داد.

رسول کوهپایه‌زاده وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به ابلاغ بخشنامه حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ عنوان کرد: همانطور که مستحضرید مصوبه تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ در جلسه‌ای که با حضور نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران برگزار شد مورد بحث قرار گرفت و متاسفانه بدون توجه به واقعیت‌های موجود و مقتضیات و شرایط بخش بزرگ جامعه کارگری و بی‌توجه به الزامات قانونی مقرر شد که تنها ۲۱ درصد افزایش در سال ۹۹ مدنظر قرار گیرد و این موضوع با عدم رضایت و عدم امضای نماینده کارگران مواجه شد.

وی افزود: علیرغم اینکه بر اساس پیش‌بینی قانون و روال سال‌های قبل نرخ دستمزد باید با اجماع هر سه گروه صورت گیرد، نماینده کارگران مصوبه مذکور را امضا نکرد و برخی از نمایندگان جامعه کارگری جهت انجام اقدام قانونی لازم به منظور ابطال مصوبه مذکور در روزهای گذشته با اینجانب در تماس بودند.

این وکیل دادگستری یادآور شد: امید داشتیم بخشنامه صادره از سوی وزارت کار با تعدیل و اصلاح مصوبه، نرخ واقعی حداقل دستمزد را اعلام کند اما متاسفانه بخشنامه مذکور بر خلاف ماده ۴۱ قانون کار که صراحتا اعلام می‌دارد نرخ حداقل مزد کارگران بر اساس میزان نرخ تورمی که از طرف بانک مرکزی اعلام می‌شود باید تعیین شود و با توجه به اینکه بر اساس گزارش بانک مرکزی میزان تورم در سال گذشته ۳۴.۸ درصد بوده است،  تعیین میزان ۲۱ درصد افزایش دستمزد برخلاف صراحت قانون مذکور است.

کوهپایه‌زاده افزود: بخشنامه صادره نه تنها با واقعیات اجتماعی نیازهای کارگران شرایط اقتصادی به خصوص در دوران شیوع بیماری کرونا هیچ انطباق و سازگاری ندارد بلکه در سال جهش تولید یکی از مهم‌ترین عوامل تحقق افزایش توان تولیدی کشور، نیروی کارگری است و بی‌توجهی به این مهم یقینا آثار منفی بر نظام تولیدی کشور تحمیل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: اینجانب به نمایندگی از جامعه کارگری بر اساس قوانین و مقررات جهت ابطال بخشنامه مذکور در مرجع ذی صلاح قضایی که دیوان عدالت اداری است، اقدام مقتضی را در اسرع وقت انجام وقت انجام خواهم داد.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه حق الوکاله‌ای بابت این پرونده دریافت نمی‌کند، گفت: قرار است با جمعی از نمایندگان کارگران در روز ۵ شنبه دیداری داشته باشم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار