ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مجلس یازدهم باید بازنگری در قانون کار را در دستور قرار دهد;

0
خضریان: مجلس یازدهم باید بازنگری در قانون کار را در دستور قرار دهد.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم گفت: با توجه به اعلام نرخ تورم ۳۵درصدی مرکز آمار، در حقیقت طبقه کارگر در جامعه ما هر روز فقیر و فقیرتر می‌شود.

علی خضریان عضو شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی و منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس با اشاره به تعیین دستمزد کارگران برای سال ۹۹ گفت: حقوق کارگران⁩ در حالی برای سال ۹۹ با توافق دوجانبه ⁧دولت⁩ و کارفرمایان و بدون جلب نظر نمایندگان کارگری در جلسه ⁧شورای عالی کار⁩ ۱۵درصد افزایش یافته است که با توجه به اعلام نرخ تورم ۳۵درصدی مرکز آمار، در حقیقت طبقه کارگر در جامعه ما هر روز فقیر و فقیرتر می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع با توجه اینکه تعیین حقوق و ⁧دستمزد⁩ کارگران طی سال‌های گذشته نیز با تغییرات غلطی همراه بوده و متناسب با نرخ ⁧تورم⁩ رشد نداشته است، باعث شده تا نه تنها داشتن یک رفاه نسبی برای کارگران به رویایی دست نیافتنی مبدل شود، بلکه از داشتن حداقل‌های ضروری زندگی نیز محروم شوند.

نماینده منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: در حالی برخی در شورای عالی کار پرداخت دستمزد منصفانه و هماهنگ با شرایط روز به کارگران را ممکن نمی‌دانند که دستمزد کارگر، بخشی از قیمت تمام شده خدمت یا کالایی است که توسط کارفرما براساس همان نرخ تورم از مشتری ستانده می‌شود و می‌بایست به کارگر داده شود.

خضریان، سایر حقوق کارگران را مورد اشاره قرار داد و گفت: مساله اساسی دیگری که در کشمکش تعیین حقوق و دستمزد کارگران مغفول می‌ماند، این است که طبق ⁧قانون اساسی⁩، دولت مکلف به تامین مسکن، آموزش، بهداشت، پوشاک و بیمه برای همه مردم بالاخص برای کارگران به عنوان موتور محرک ⁧صنعت⁩ و خدمات و روستائیان به عنوان موتور محرک ⁧کشاورزی⁩ می‌باشد.

وی ادامه داد: بر این اساس سازمان ⁧تامین اجتماعی⁩ شکل گرفت تا با دریافتی‌های کارگران و کارفرمایان، نسبت به ارایه خدمات اجتماعی از قبیل بهداشت، درمان، مسکن و همچنین خدمات ⁧بازنشستگی⁩ برای افراد تحت پوشش خود اقدام کند که در حال حاضر تنها به خدمات نیم‌بند درمانی و مستمری بازنشستگی تقلیل یافته است.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری تصریح کرد: سازمانی به نام تامین اجتماعی و ⁧صندوق بازنشستگی⁩ و کارتل اقتصادی ⁧شستا⁩ با این همه هلدینگ و شرکت‌های ریز و درشت اگر تنها در یک مقوله ⁧مسکن⁩ که بیش از ۵۰ درصد هزینه خانوار را تشکیل می‌دهد کارآمدی داشته باشند، حتماً بسیار بیش از دعوای چند درصدی افزایش حقوق برای کارگران اهمیت دارد.

خضریان، لزوم نظارت قوی تر بر سازمان تأمین اجتماعی را ضروری دانست و تصریح کرد: این موضوع در دستور کار مجلس آتی قرار خواهد گرفت.

منتخب مردم تهران در مجلس یازدهم افزود: یکی از موضوعات مهم دیگری که مجلس یازدهم باید پیگیر آن باشد، بازنگری در قانون کار است تا قشر شریف کارگر، بیش از این دچار تبعین نشوند.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13990123000655

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار