ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

شبیه‌سازی کرونا با اسم رمز «همه‌گیری سرخ»:

0

آیا کووید-۱۹ سلاح بیولوژیک آمریکایی‌ است؟

بسیاری از تحلیل‌گران و زیست‌شناسان معتقدند ویروس کرونا احتمالاً توسط بشر ساخته شده است و شواهدی وجود دارد که احتمالاً کروناویروس در یک محیط آزمایشگاهی در ‏ایالات متحده ساخته شده است.

سرویس جهات مشرق –بر کسی پوشیده نیست که آمریکا در طول تاریخ خود سابقه سیاهی در استفاده از سلاح‌های ممنوعه شیمیایی و بیولوژیک دارد. برای مثال ایالات متحده از سلاح‌های بیولوژیک علیه بومی‌های آمریکایی استفاده کرده است، از جمله پتوهای آلوده به آبله. در جریان جنگ داخلی آمریکا، هر دو طرف از سلاح‌های شیمیایی از جمله گاز کلر استفاده می‌کردند. در جنگ ویتنام از عامل نارنجی و استفاده از بمب‌های شیمیایی در جنگ‌ عراق و سوریه. و سؤالی که اکنون توجه همه را به خود جلب کرده این است که آیا کووید۱۹ در آمریکا ساخته شده است؟

شبیه‌سازی کرونا به اسم «همه‌گیری سرخ»

در اوکتبر سال ۲۰۱۹ میلادی وزارت بهداشت گزارشی از شبیه‌سازی یک ویروس مرگبار منتشر کرد. طبق شبیه‌سازی‌های انجام شده درباره سرعت انتشار این ویروس، ۱۱۰ میلیون آمریکایی در معرض ابتلا به آن قرار خواهند گرفت که از میان آنها، ۷.۷ میلیون نفر در بیمارستان بستری خواهند شد و ۵۸۶ هزار نفر فوت خواهند کرد. در واقع، وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در حال آماده شدن برای چیزی شبیه به همه‌گیری فعلی کروناویروس بوده است. این مانور با اسم رمز «همه‌گیری سرخ» انجام می‌شد. این اطلاعات می‌تواند مدرکی دیگر برای این نظریه باشد که احتمالاً منشأ کروناویروس آمریکا بوده و سپس (عمداً یا غفلتاً) در چین منتشر شده است.

گلوبال تایمز چین روزنامه نزدیک به کمیته مرکزی حزب کمونیست چین از آمریکا خواسته اطلاعات بیشتری در مورد فعالیت‌های آزمایشگاه بیوشیمیایی خود در فورت دتریک (مؤسسه تحقیقاتی والتر رید ارتش، WRAIR) در ژوئیه ۲۰۱۹ ارائه دهد. گزارش‌ها حاکی از این است که به دلیل عدم آموزش‌ کارکنان آزمایشگاه‌های کنترل بیولوژیک، این ویروس احتمالاً در اثر غفلت و سهل‌انگاری منتشر شده است.

گرگ روبینی کارشناس مسائل اطلاعاتی آمریکا که گفته بود این ویروس، از طریق مهندسی ژنتیک و به عنوان یک سلاح بیولوژیک در آزمایشگاه BSL-۳ دانشگاه کارولینای شمالی ساخته شده، در توئیتی نوشته است: رئیس‌جمهور ترامپ،  چرا به «ما مردم» روشن و شفاف نمی‌گویید که چه کسی آن را ساخته است؟ چرا با صدای بلند و شفاف نمی‌گویید که کروناویروس در آمریکا ساخته شده است؟ چرا با صدای بلند و شفاف نمی‌گویید که این ویروس، سلاحی بیولوژیک بوده و برای کشتار ساخته شده است؟

طبق اظهارات وی، «دولت پنهان» در بخشی از طرح خود برای «نابودی اقتصادی دولت آمریکا»، این ویروس را از کارولینای شمالی به چین، ایتالیا و ایالات متحده وارد کرده است. گرگ روبینی تصریح کرده که دکتر «آنتونی فاوچی» رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در پیدایش کروناویروس دست داشته است.

سلاح بیولوژیک؟

ویروس پسگرد یا رتروویروس (ویروس‌های حاوی آران‌ای که از جمله آنها می‌توان به ویروس ایدز اشاره کرد) مانند مگس سرکه، موش سفید، اشریشیا کولی و ژنوم پلاسمید/ حلقه‌ای آن در یک طبقه ژنوم قرار می‌گیرد. این ویروس برای تکثیر سریع در آزمایشگاه با مهندسی ژنتیک مناسب است. تصور اینکه یک همه‌گیری جهانی در نتیجه جهش ژنتیکی در مگس سرکه یا موش‌های سفید ایجاد شود، به همان اندازه احمقانه است که ادعا شود همین اتفاق در مورد ویروس پسگرد افتاده است.

عوامل مختلفی در این رابطه وجود دارد: زمستان گرم و تابستان خنک پیش‌رو، شیوع بیماری در ووهان؛ جایی که آزمایشگاه‌های تسلیحات بیولوژیک وجود دارد، تحقیقات گسترده آمریکا برای اصلاح ویروس‌های پسگرد در خفاش‌ها و قرار دادن آنها در ژنوم انسان. با در نظر گرفتن همه اینها، دست‌ساز بودن کروناویروس فعلی محتمل به نظر می‌رسد.

بر اساس گزارش منابعی که در صنعت پزشکی فعال بوده و در مطالعه کووید-۱۹ شرکت داشته‌اند، ویژگی‌های خاص کروناویروس جدید (جهش سریع، تضعیف تدریجی و غیره) نشان می‌دهد که این ویروس مصنوعی بوده و در آزمایشگاه ساخته شده است. کسانی که از این بیماری نجات پیدا می‌کنند، مشکلاتی در ریه (فیبروز) پیدا می‌کنند و ژنوم آن پتانسیل تبدیل شدن به سرطان را دارد. بنابراین، خطر واقعی برای نجات‌یافتگان این بیماری، در آینده خواهد بود.

به لحاظ نظری، کروناویروس جدید کاملاً مناسب استفاده به عنوان سلاح بیولوژیک است. این ویروس تنفسی است، یعنی بطور مؤثری انتشار پیدا می‌کند. دوره نهفتگی آن نیز طولانی است. کروناویروس مراحل اولیه بیماری را تحت کنترل می‌گیرد و می‌تواند واکنش سیستم ایمنی بدن را در همان مراحل اولیه سرکوب کند. وقتی تکثیر آن از میزان خاصی فراتر رفت، سیستم ایمنی تحریک می‌شود، اما نوعی واکنش ایمنی سیستمیک نشان می‌دهد. این واکنش به حدی قوی است که به ریه‌ها آسیب وارد می‌کند. سیستم ایمنی چنان پاسخ قدرتمندی می‌دهد که در ریه‌ها ورم ایجاد شده و حجم حیاتی آنها به حداقل کاهش می‌یابد. در نتیجه، نفس کشیدن برای قربانی غیرممکن می‌شود.

البته برخی رسانه‌های آمریکایی و مهم جهان، هرگونه استدلالی مبنی بر ساختگی بودن این ویروس را به سرعت رد کردند. به عنوان مثال، محققان آمریکایی و چینی یک مقاله هندی را که ادعا کرده بود چهار جاگذاری ژنتیکی منحصربه‌فرد در کووید-۱۹ صورت گرفته، مورد انتقاد قرار دادند. بر اساس این مقاله، همه این چهار جاگذاری ژنتیکی شبیه به باقیمانده‌های آمینو اسیدی هستند که در پروتئین‌های ساختاری کلیدی HIV-۱ یافت می‌شوند، بنابراین تصادفی بودن ماهیت آنها بعید به نظر می‌رسد. این یعنی ممکن است ویروس ساخته شده باشد. اما شاید این دانشمندان می‌خواهند چیزی را پنهان کنند؟

یک آزمایش خطرناک

در سال ۲۰۱۵، پروفسور رالف بریک، رئیس بخش اپیدمیولوژی دانشگاه کارولینای شمالی در چپل هیل، یک کروناویروس کایمرا (متشکل از ژن‌های غیرمشابه) ساخت و با انتشار مقاله‌ای، خطر بالقوه آن را نشان داد.مجله نیچر نیز به تهیه گزارشی از این آزمایش پرداخت. در واقع محققان با عبور دادن ویروس سارس از پروتئین سطحی SHC۰۱۴ در خفاش‌ها، یک کروناویروس ترکیبی ساخته بودند. نتیجه، ویروسی جهش‌یافته بود که به سرعت و فعالانه در سلول‌های انسانی رشد می‌کند و به شدت مرگبار است. این کشف، بحث‌های داغی را در جامعه علمی به راه انداخت. در آن زمان دانشمندان معتقد بودند که ممکن است این ویروس مرگبار از آزمایشگاه درز کرده و جان افراد زیادی را بگیرد. از آنجایی که آزمایش مذکور پس از آن انجام گرفت که مقامات آمریکایی، ضرب‌الاجل تأمین مالی تحقیقات روی ویروس‌های آنفلوانزا مانند سارس و مرس را سال ۲۰۱۴ اعلام کردند، انتقادهایی را در این رابطه نیز در پی داشت. چون به نظر می‌رسید که دولت آمریکا در این مورد استثنا قائل شده است. ریچارد ایبرایت، متخصص زیست‌شناسی مولکولی و کارشناس دفاع بیولوژیک در دانشگاه راتگرز در پیسکتاوای ایالت نیوجرسی می‌گوید: تنها اثر این کار، ایجاد خطری جدید و غیرطبیعی در آزمایشگاه است. بنابراین ما [آمریکایی‌ها] تحقیقاتی علمی انجام داده‌ایم که احتمال ایجاد ویروسی مرگبار بر اساس کروناویروس یافت شده در خفاش‌های چینی را ثابت می‌کند. این تحقیقات در آمریکا انجام گرفته و اگرچه انجام این نوع تحقیق ممنوع بوده، اما دولت برای آن استثنا قائل شده است.

طی ۴ سال، آمریکا شبیه‌سازی‌هایی انجام داد که بر اساس آن، این ویروس در چین شیوع پیدا کرده و در خود آمریکا به مرگ نیم میلیون نفر منجر می‌شد. طی این مانور، گزارش‌هایی از انحراف احتمالی سلاح‌های بیولوژیک از آزمایشگاه نظامی واقع در فورت دتریک نیز وجود داشت. چند ماه بعد، چین شیوع نوعی بیماری را تجربه کرد که گفته می‌شد کروناویروس جهش‌یافته خفاش‌ها عامل آن بوده است. آیا ممکن است که این تنها یک تصادف ساده باشد؟

چرا صاحبات قدرت و ثروت آمادگی داشتند؟

با توجه به تشدید همه‌گیری کروناویروس در آمریکا و سراسر جهان، سقوط بازارها نیز همچنان ادامه دارد. جالب است که نمایندگان نظام سیاسی آمریکا پیشتر از شیوع این بیماری همه‌گیر آگاهی داشتند. بر اساس گزارش فاکس نیوز، سناتور «ریچارد بر» و سناتور «کلی لوفلر» قبل از سقوط آزاد بازارها در اثر شیوع کروناویروس، میلیون‌ها دلار سهام خود را به فروش رساندند. هر دوی آنها از اعضای کمیته بهداشت سنا به شمار می‌روند و «ریچارد بر» رئیس کمیته اطلاعات سنا نیز هست. شوهر سناتور «لوفلر»- «جفری اسپریچر»- نیز ریاست بازار بورس نیویورک را به عهده دارد.

در سال ۲۰۱۵، «بیل گیتس» مولتی میلیاردر آمریکایی در مورد احتمال وقوع یک همه‌گیری جهانی هشدار داده و گفته بود که کشورها آمادگی چنین اتفاقی را ندارند. او در سخنان خود به فاجعه‌ای جهانی اشاره کرده بود که شبیه جنگ هسته‌ای نیست و می‌تواند به شکل یک بیماری همه‌گیر ظاهر شود. «بیل گیتس» در پایان سال ۲۰۱۸، یکبار دیگر نگرانی خود را از یک بیماری همه‌گیر جدید ابراز داشت و حتی از چین به عنوان منشأ آن نام برد. همچنین این میلیاردر آمریکایی اظهار داشت که ویروس چینی جدید، حدود ۳۳ میلیون نفر را خواهد کشت. این در حالی است که «گیتس» از طرفداران کاهش جمعیت شناخته می‌شود. پژوهشگران قبلاً از ارتباط بین بنیاد «بیل و ملیندا گیتس» و مؤسسه «پیربرایت» انگلستان خبر داده بودند. این مؤسسه در سال ۲۰۱۵، درخواست ثبت اختراع کروناویروس زنده را مطرح کرده بود که در سال ۲۰۱۸، تائید شد.

در پایان باید یادآور شد که هنوز مدرک موثق و مستقیمی مبنی بر اینکه کروناویروس جدید، یک سلاح بیولوژیک آمریکایی است وجود ندارد. نظریه‌ای که آن را سلاح بیولوژیک چین می‌داند نیز شواهد مستقیمی در دست ندارد. اما شواهد فرعی حاکی از آن است که احتمالاً کروناویروس در یک محیط آزمایشگاهی در ایالات متحده ساخته شده است.

منبع : https://www.mashreghnews.ir/news/1057745

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار