ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جناب نوبخت، نیازی به شرمندگی نیست؛ بدهی خود را به سازمان بپردازند و از شرمندگی خارج شوند!:

0

یک فعال صنفی کارگران بازنشسته:

جناب نوبخت چرا شرمندگی، بدهی تامین اجتماعی را پرداخت کنید! / برای برقراری عدالت مزدی باید حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به حقوقِ بازنشستگان افزوده شود .

حسن ایزدان با انتقاد از اظهارات محمدباقر نوبخت گفت: با این شیوه‌های سیاستگذاری، هر روز از عدالت مزدی دورتر می‌شویم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه سناریوی بهبود معیشت بازنشستگان که در عمل فقط بازنشستگان کشوری و لشگری را دربرمی‌گیرد، در لایو اینستاگرامی خود از افزایش ۸۰۰ هزار تومانی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری خبر داد.

محمدباقر نوبخت، در ارتباط با توزیع ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری توضیح داد: کمیته‌ حقوق و مزایا، توزیع حقوق بین بازنشستگان را اعلام کرد و مقرر شد ابتدا به همه بازنشستگان ۱۵ درصد اضافه شود و آنها که ۳۰ سال خدمت کامل دارند باید به حقوق ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برساند. سپس برای ۲۰ حقوق شغلی به صورت پلکانی این ۱۰ هزار میلیارد تومان را توزیع کند.

به گفته نوبخت، تقریبا به اتفاق آرا صندوق‌های بازنشستگی موافق افزایش ۱۵ درصدی حقوق بازنشستگان بودند. گروه یک تا پنج بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان خواهند گرفت. گروه‌های بعد تا ۷۵۰ هزار تومان و گروه ۱۲ به بعد ۸۰۰ هزار تومان و مابقی تا ۹۵۶ هزار تومان حقوق آنها افزایش خواهد یافت. بیش از ۹۰۰ هزار تومان به حقوق افرادی که شامل همسان‌سازی می‌شوند افزوده می‌شود، این افراد یک‌ میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر هستند.

وی پیش از این نیز در توئیتر خود در پاسخ به سوال یک کارگر که از او پرسیده بود چرا خود را در قبال کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی مسئول نمی‌داند، پاسخ داده بود: شرمنده‌ام؛ قانون برای آنها سازوکاری مشخص کرده که خارج از اختیار من است.

این درحالی‌ست که براساس آخرین مصوبه کمیسیون تلفیق و شورای نگهبان، کف حقوق شاغلان و بازنشستگان دولت به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است ولی همچنان میزان افزایش حقوق کارگران شاغل و بازنشسته مشخص نیست و بازنشستگان تامین اجتماعی ماه‌هاست که در انتظار پرداخت بدهی دولت به  تامین اجتماعی و کلید خوردنِ «همسان‌سازی» هستند!

سرِ کارگران شاغل و بازنشسته بی‌کلاه مانده است!

حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهر تهران) در ارتباط با اظهارات اخیر نوبخت می‌گوید: جناب نوبخت! به جای شرمندگی، بدهی خود به تامین اجتماعی را بپردازید؛ اگر شما بدهی انبوه ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنید، سازمان بلد است که چطور هم افزایش مستمری‌ها و هم همسان‌سازی مستمری بازنشستگان را اجرایی نماید.

اگر بخواهند کف حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانند، باید حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دریافتی کارگران بازنشسته اضافه کنند

وی با بیان اینکه در اسفندماه، ۵۰ درصد افزایش فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری را برای شاغلان دولت اعمال کردند و اکنون بازنشستگان دولت نیز به دنبال برخورداری از این حق هستند؛ گفت: علاوه بر اینها، قرار است حداقل ۸۰۰ هزار تومان به دریافتی بازنشستگان کشوری افزوده شود؛ مشخص نیست این افزایش دریافتی چگونه قرار است اِعمال شود اما در هر حال، دولت به گونه‌ای عمل کرده است که سر کارگران بازنشسته بی‌کلاه مانده است! مگر کارگران بازنشسته که تقریباً ۶۵ درصد بازنشستگان کشور را تشکیل می‌دهند، جزو شهروندان این کشور نیستند؟! چرا دولت خود را در قبال معیشت آنها مسئول نمی‌داند و تنها به ابراز شرمندگی بسنده می‌کند؟!

ایزدان با بیان اینکه کف مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی، یک میلیون و ۵۱۶ هزار تومان است، افزود: اگر بخواهند این کف را به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برسانند، باید حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به دریافتی کارگران بازنشسته اضافه کنند؛ در غیر این صورت، عدالت مزدی از بین خواهد رفت، منتها مهمترین مساله این است که قبل از هر چیز، بایستی بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود تا سازمان بتواند از پس پرداخت مستمری‌ها و افزایش آن بربیاید.

صداوییما همسو با دولت و کارفرمایان!

این فعال صنفی بازنشستگان کارگری در ادامه به موضوعِ مذاکرات مزدی کارگران و شورای عالی کار بازمی‌گردد: در روزهای گذشته، یک نماینده کارفرمایی از «فریز مزدی» تا پایان بحران کرونا صحبت کرد و پس از آن، صداوسیما هم که طرفدار دولت و کارفرماهاست، فریز مزدی را به عنوان یک بحث خبری روز مطرح کرد؛ درحالیکه چنین اتفاقی نباید بیفتد و کاملاً غیرقانونی است.

صحبت از «فریز مزدی» و تعلیق مذاکرات مزدی در شورای عالی کار، خلاف قاعده عدالت است و معیشت کارگران شاغل و بازنشسته را به قهقهرا می‌برد.

به گفته ایزدان، جامعه ۴۰ میلیون نفری کارگران شاغل و بازنشسته منتظر تعیین تکلیف مذاکرات مزدی در شورای عالی کار هستند و در شرایطی که هزینه‌های زندگی روز به روز و ساعت به ساعت افزایش می‌یابد، صحبت از فریز مزدی کاملاً ناعادلانه و غیرقانونی است.

او در ادامه افزود: قرار شده افزایش دریافتی کارمندان شاغل و بازنشسته، بیشتر از طریق افزایش مزایای مزدی باشد؛ در جلسه شورای عالی کار هم قصد داشتند همین رویه را برای کارگران اجرایی کنند که خوشبختانه نمایندگان کارگری موافقت نکردند؛ باید در نظر گرفت که بازنشستگان تامین اجتماعی، مزایای مزدی مثل حق سنوات یا حق اولاد و مسکن ندارند؛ بنابراین نمی‌توان افزایش دستمزد آنها را از طریق افزایش مزایا اجرایی کرد؛ بنابراین هرچه قرار است به دریافتی کارگران شاغل و بازنشسته بیفزایند، باید در پایه حقوق اعمال کنند تا عدالت مزدی محقق شود و دریافتی بازنشستگان کارگری نیز به اندازه شاغلان افزایش یابد.

ایزدان معتقد است؛ موضع‌گیری‌های مزدی دولت، کاملاً خلاف قاعده عدالت است و به استقرار و نهادینه شدن تبعیض در جامعه می‌انجامد.

روزهای اضطراب آور کرونایی برای کارگران بازنشسته!

وی در توضیح بیشتر می‌گوید: در روزهای اخیر، جناب نوبخت، بارها در ارتباط با بهبود معیشت بازنشستگان نوید دادند و خبرسازی کردند؛ درحالیکه همه این اخبار فقط مربوط به بازنشستگان کشوری و لشگری است و تعمداً بازنشستگان تامین اجتماعی را از همه تصمیم‌گیری‌ها خط زده‌اند.

به گفته ایزدان، بازنشستگان تامین اجتماعی در شرایطی نیمه فروردین ماه را پشت سر گذاشته‌اند که نه تکلیف دستمزدشان مشخص است و نه می‌دانند چه زمانی قرار است «همسان‌سازی مستمری‌ها» اجرایی شود.

جناب نوبخت، نیازی به شرمندگی نیست؛ بدهی خود را به سازمان بپردازند و از شرمندگی خارج شوند!

وی ادامه می‌دهد: این دل‌نگرانی‌ها و سردرگمی‌ها، روزهای اضطراب‌آور کرونایی را برای کارگران بازنشسته دشوارتر و سخت‌تر کرده است و در این میان، اظهارات تبعیض‌آمیز آقای نوبخت هم مزید بر علت شده است؛ سوال اینجاست که چرا تکلیف دستمزد کارگران شاغل و بازنشسته را مشخص نمی‌کنند؟! چرا به دنبال برقراری عدالت مزدی نیستند؟! چرا بیش از ۶۵ درصد جامعه بازنشستگان کشور و مشکلات و دشواری‌های معیشتی آنها را نادیده می‌گیرند؟! چرا بدهی انبوه خود به تامین اجتماعی را پرداخت نمی‌کنند؟!

به گفته ایزدان، نه تنها این اقدامات را انجام نمی‌دهند و در عمل به تکالیف، تعلل می‌ورزند بلکه صحبت از «فریز مزدی» می‌کنند و می‌خواهند کارگران را به پایین‌ترین رده جدول معیشتی سوق بدهند.

وی در پایان خطاب به نوبخت می‌گوید: شما رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و متولی اصلی تخصیص اعتبارات دولتی هستید؛ به راستی چرا شرمندگی؟! به جای شرمندگی، اعتبار کافی برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی اختصاص دهید و از شرمندگی بیرون بیایید!.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار