ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

بهترین روش بازنشستگی چیست؟

0

اگر شغل آزاد دارید یا اصولا جز زنان خانهدار هستید برای دریافت مستمری بازنشستگی دو گزینه پیش روی شماست. یک گزینه این است که با تعرفه آزاد ماهانه به سازمان تامین اجتماعی مبلغی را واریز کنید تا بازنشسته شوید، یک گزینه هم این است که بیمه نامه عمر یا همان بیمه‌نامه‌های زندگی را خریداری کنید اما کدام به‌صرفه‌تر است؟

مریم شکرانی: برای بازنشستگی از طریق سازمان تامین‌اجتماعی شما باید صورت خویش‌فرما بیمه شوید و ماهانه حق بیمه‌ای حدود ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنید تا پس از ۳۰ سال بازنشسته شوید و با دریافتی‌های حال حاضر این سازمان حداکثر رقمی حدود دو میلیون تومان حقوق بازنشستگی بگیرید.

به گزارش تجارت‌نیوز، اگر شما کمتر از ۳۰ سال حق بیمه بپردازید و  برای زنان به سن ۵۵ سال و برای مردان به سن ۶۰ سال برسید، می‌توانید درخواست بازنشستگی بدهید اما حقوق شما به نسبت سال‌های پرداخت حق بیمه‌تان کمتر از بقیه بازنشستگان خواهد بود. البته باید این نکته را اضافه کنیم که برای درخواست بازنشستگی علاوه بر شرط سنی باید حداقل ۱۰ سال حق بیمه پرداخت کرده باشید.

ماجرای بیمه زنان خانه‌دار چیست؟

گزینه دیگری که برای بازنشستگی پیش‌روی شماست و البته تبلیغات جذاب و وسوسه کننده‌ای دارد، خرید بیمه نامه‌های عمر یا زندگی است. ممکن است در خیابان بارها با تبلیغاتی نظیر «۱۰ ساله بازنشسته شوید» یا بازنشستگی برای زنان خانه‌دار و … مواجه شده باشید.

بازاریاب این شرکت‌های بیمه‌ای به شما می‌گویند که با پرداخت ماهانه حدود ۵۰۰ هزار تومان می‌توانید ۱۰ ساله بازنشسته شوید و ماهانه پنج تا هفت میلیون تومان حقوق بازنشستگی بگیرید.

همچنین اگر فوت کنید، با این میزان سرمایه‌گذاری به وراث شما ۱۵۰‌میلیون تومان سرمایه فوت داده می‌شود. البته می‌توانید قید بازنشستگی را هم بزنید و حق بیمه خود را یکجا دریافت کنید که در این‌صورت چیزی حدود ۲۰۰ میلیون تومان بعد ار ۱۰ سال دست شما را خواهد گرفت.

واقعیت این است که این اعداد در حال حاضر اعداد و ارقام نسبتا جذابی است و تا ۱۰ سال دیگر حقوق بازنشستگی شما فقط معادل رقمی حدود یک میلیون تومان امروز ارزش دارد و مبالغی که به ورثه‌تان می‌دهند، نیز به همین ترتیب ارزشش کم می‌شود.

حداقل دستمزد کارگران در ‌سال ۸۷ حدود ۲۲۰‌ هزار تومان و در ‌سال ۹۷، یک‌میلیون و ۱۱۴‌ هزار تومان تعیین شده بود، با این شرایط در یک بازه ۱۰ ساله ارزش حداقل حقوق حدود پنج برابر شده است.

به این ترتیب اگر بخواهیم ارزش حقوق پنج میلیون تومانی بازنشستگی ۱۰ساله را در نظر بگیریم، معادل یک‌ میلیون تومان خواهد بود. با این حال بیمه‌نامه‌های عمر محدودیت‌های کمتری نسبت به سازمان تامین‌اجتماعی دارد و افراد در هر سنی می‌توانند این بیمه‌نامه را خریداری کنند و در سن ۵۰ سالگی درخواست بازنشستگی بدهند.

منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار