ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تأمین وسیله ایاب و ذهاب برای کارگران وظیفه چه کسی است؟

0

درباره قوانین مربوط به تأمین وسیله ایاب و ذهاب برای کارگرانی که محل اسکان شان تا محل کار فاصله زیادی دارد، بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار  حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مفهوم ایاب و ذهاب مشخص است و برای رفت و برگشت به محل کار پرداخت می شود و در قانون کار نیز الزامی به پرداخت مبلغ ایاب و ذهاب نیست.

طبق ماده ۱۵۲ قانون کار، کارفرمایان کارگاه‌هایی که دور هستند و وسیله نقلیه عمومی برای مسیر کارگاه تکافو نمی‌کند، به تأمین وسیله نقلیه مناسب مکلف شده‌اند.

حال چنانچه در محلی که شما در مأموریت هستید و از محل اسکان تا محل کار فاصله زیاد باشد، کارفرما مکلف به تأمین وسیله نقلیه است، اما چنانچه در محل اصلی کار پرداخت هزینه ایاب و ذهاب توافق و یا عرف شده باشد نباید قطع شود.

باید توجه داشت که مدت قرارداد کار و شرایط کارگاه نیز در پرداخت این مبلغ می‌تواند تأثیر داشته باشد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7292209

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار