ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

دولت و مجلس فکری به حال جامعه مزدبگیر کنند:

0

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

وضعیت کارگران هر سال بدتر می‌شود/ دولت و مجلس فکری به حال جامعه مزدبگیر کنند.

به گفته دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین، در سال ۹۸ وضعیت معیشتی جامعه کارگری به نسبت سال قبل بدتر شد و هرگز بهبود پیدا نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی درباره وضعیت معیشتی جامعه کارگری شاغل و بازنشسته در سال ۹۸ گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که وضعیت جامعه کارگری هر روز بدتر از دیروز است و سالی که گذشت یکی از سخت‌ترین سال‌ها برای کارگران بود.

وی افزود: قدرت خرید جامعه کارگری حداقل به یک سوم تقلیل پیدا کرد و متاسفانه این اتفاق در دولتی رخ داده که شعارش عدالت محوری، مبارزه با فساد و فقر و تبعیض است.

دبیر اجرایی خانه کازگر قزوین گفت: فشار هزینه‌ها بر طبقات متوسط و پایین جامعه سنگینی می‌کند و با بوجود آمدن تورم جامعه دچار دوگانگی و دوقطبی شدن شده و این معنایش این است که هیچ عدالتی در توزیع درآمد و ثروت وجود ندارد و بی‌عدالتی در این موضوع همچنان در حال تشدید است.

این فعال کارگری ادامه داد: برخی از سیاست‌های اقتصادی دولت در سال ۹۸ همانند افزایش نرخ بنزین و نان به‌طور طبیعی باعث به وجود آمدن تورم در جامعه می‌شوند بنابراین دولت قبل از اعمال این سیاست‌ها باید مکانیسم‌هایی برای جبران و تعدیل این تورم پیش‌بینی می‌کرد.

وی افزود: متاسفانه تورمی که از سال ۸۵ به سمت بالا رفتن، تمایل پیدا کرد، بعد از اجرایی شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها حالت تصاعدی پیدا کرد به‌طوری که دولت و مراکز رسمی آمارگیری از ارائه آمار در این زمینه طفره می‌روند.

کریمی اظهار داشت: این تورم به‌طور طبیعی در جامعه کارکرد منفی داشته و فقرا را فقیرتر کرده و تعدادشان را نیز افزایش داده است و از طرفی کاهش ارزش پول ملی که طی چند سال گذشته شدت گرفته است، یک طرف معادله‌اش افزایش تورم در جامعه است.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین گفت: متاسفانه مشکلات کارگران فراوان و وضعیت معیشتی آنها دشوار شده و وضعیت افسارگسیخته تورم، زندگی را برای کسانی که درآمد ثابت و کوچک دارند یا آنها که درآمدهای فصلی و مقطعی دارند، بسیار دشوار کرده است. قدرت خرید کارگران به خاطر تورم درحال از بین رفتن است بنابراین در این راستا از نمایندگان مجلس انتظار مداخله بیشتر را داریم.

کریمی ادامه داد: مهمترین دغدغه ما در حال حاضر بهبود وضعیت معیشتی نیروی کار است چراکه شدت تعطیلی واحدهای تولیدی نسبت به سال گذشته، هشداری برای همه جامعه است.

وی بیان کرد: متاسفانه در روزهای پایانی سال ۹۸ که انتشار ویروس کرونا را داشته‌ایم فشار به اقشار ضعیف بیشتر هم شده است به‌طوری‌که از دولتمردان انتظار حمایت بیشتری داریم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار