ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

تصمیم گیری درباره حداقل مزد به فروردین ماه موکول شد:

2
وزیر کار: تصمیم گیری درباره ‎حداقل مزد به فروردین ماه موکول شد.

با عدم تفاهم نمایندگان کارگران و کارفرمایان، تصمیم گیری درباره ‎حداقل مزد به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ موکول شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سومین نشست شورای عالی کار در سال جاری یا دویست و نودمین جلسه شورای کار برای تعیین حداقل دستمزد کارگران در سال۹۹ از عصر امروز تا لحظاتی پیش در محل سالن تلاش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور وزیر کار و نمایندگان کارگران و کارفرمایان برگزار شد که در نهایت با عدم تفاهم نمایندگان کارگران و کارفرمایان، تصمیم گیری درباره ‎حداقل مزد به فروردین ماه سال ۱۳۹۹ موکول شد.

محمد شریعتمداری وزیر کار و امور اجتماعی نیز لحظاتی پیش در صفحه شخصی خود در توییتر در خصوص این جلسه اعلام کرد: «پس از حدود ۳ جلسه رسمی شورای عالی کار که نظرات و دیدگاههای نمایندگان تشکل های محترم کارفرمایی و کارگری را به هم نزدیک کرد با توافق کارگران و کارفرمایان تصمیم‌گیری درباره حداقل مزد به فروردین‌ماه سال ۹۹ موکول شد»

به گزارش فارس، در حال حاضر حدود ۱۳ میلیون و ۹۰۰ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در کشور داریم که حدود ۸۰ درصد از این افراد در محدوده حداقل مزد دریافت می‌کنند.

بنابراین تعیین حداقل مزد کارگران یکی از متغیرهای مهم اقتصاد کلان در کشور به شمار می‌رود که بر اساس هزینه میانگین یک خانوار کارگری با ۳٫۳ نفر که ۴٫۹ میلیو تومان و نیز نرخ تورم سال جاری که این نرخ در یک سال منتهی به پایان بهمن امسال ۳۷ درصد بوده و نیز بر اساس توان کارفرمایان با تصمیم شرکای سه گانه یعنی نمایندگان کارگران و کارفرمایان و با نظارت نمایندگان دولت انجام می‌شود.

منبع : https://www.farsnews.ir/news/13981229000823

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

Discussion۲ دیدگاه

  1. بر اساس تفاهم میان نمایندگان کارگران و کارفرمایی تعیین حداقل دستمزد کارگران به نیمه اول فروزدین ماه ۹۹ موکول شد.

    جلسه شورای عالی کار بدون نتیجه پایان یافت/ تعیین حداقل دستمزد کارگران به سال ۹۹ موکول شد

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، دویست و نودمین جلسه شورای عالی کار برای تعیین دستمزد ۹۹ کارگران بدون نتیجه پایان یافت و بر اساس تفاهم میان نمایندگان کارگران و کارفرمایی تعیین حداقل دستمزد کارگران به نیمه اول فروزدین ماه ۹۹ موکول شد.

    نظرات سه جانبه کارگران و کارفرمایان و دولت در این نشست تأمین نشد و ادامه چانه زنی به سال آینده موکول شد.

    محمد شریعتمداری، وزیرکار در حاشیه این نشست گفت: ادامه مذاکرات با نظر شرکای اجتماعی به سال آینده موکول شد.

    وی ادامه داد:نمایندگان کانون ها،شوراها و گروههای کارگری تلاش می کنند که از حقوقی که متعلق به آنهاست در اجرای ماده ۴۱ قانون کار استفاده دقیق کنند و ما باید به نکات مدنظر آنها نزدیک شویم.

    وی در پایان تاکید کرد: ما هوای کار و تولید را داریم که کارگران عزیز یک زندگی عزتمند داشته باشند.
    منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/12/29/2227185

  2. حداقل حقوق سال ۹۹ کارمندان ۲.۸ میلیون تومان شد/مبنای محکم برای چانه زنی کارگران در شورای عالی کار
    بررسی قانون بودجه نشان میدهد، در نهایت شورای نگهبان افزایش حداقل حقوق کارمندان دولت به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را پذیرفت و این بند در قانون بودجه درج شده است.

    حداقل حقوق سال ۹۹ کارمندان ۲٫۸ میلیون تومان شد/مبنای محکم برای چانه زنی کارگران در شورای عالی کار

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ که به تصویب شورای نگهبان رسیده است حداقل حقوق کارمندان دولت و بازنشستگان نباید کمتر از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد.

    گفتنی این تبصره میتواند یک مبنای محکم برای چانه زنی در شورای عالی کار باشد که جلسات نفس گیری را برای تعیین حداقل حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ برگزار می‌کند.

    در ابتد ا از قسمت الف تبصره ۱۲ قانون بودجه آمده است، پس از اعمال ضریب حقوق به میزان ۱۵ درصد برای گروههای مختلف حقوق بگیر، ترتیبی اتخاذ نماید که با عنوان تفاوت تطبیق موضوع ماده ۷۸ قانون مدیریت خدمات کشوری محموع مبلغ مندرج در حکم کارگزینی کارکنان رسمی و پیمانی و قرارداد ماهانه برای کارکنان با قرارداد کار معین و حکم حقوق بازنشستگان از دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کمتر نباشد.

    منبع : https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/12/29/2226983

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار