ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مقدمه افزایش حقوق اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است:

0

در گردهمایی اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری مطرح شد؛

مقدمه افزایش حقوق اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است/ واقعی شدن مزد پیش‌شرط افزایش مستمری است .

علیرضا محجوب درباره طرح «برون‌سپاری درمان تامین اجتماعی» گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. می‌توان گفت این طرح همان خصوصی‌سازی درمان است که ما مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم و شما نیز باید حمایت کنید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آخرین گردهمایی سال ۹۸ اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری صبح امروز (سه‌شنبه، ۲۹ بهمن ماه) در سالن اجتماعات وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی برگزار شد.

در این همایش که با حضور بازنشستگان عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تهران و میهمانان ازجمله محمدرضا بادامچی (نماینده مردم تهران )، حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور)، علی  دهقان‌کیا (نایب رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان تهران) و تعدادی دیگر از اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی برگزار شد.

علیرضا محجوب (رییس فراکسیون کارگری مجلس) در این همایش در جمع بازنشستگان تامین اجتماعی با تاکید بر ضرورت همانندسازی حقوق بازنشستگان گفت: بازنشستگان سال‌هاست در انتظار وصول مطالبات خود هستند. یکی از این مطالبات بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان است که در کمیسیون اجتماعی مجلس پیگیری می‌شود.

دبیرکل خانه کارگر با بیان اینکه همسان‌سازی، افزایش حقوق حداقل‌بگیران است و جبران حقوق سایر سطوح که به آنها ظلم شده، با اشاره به پیشینه پیگیری قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: موضوع همسان‌سازی بازنشستگان سال ۸۷ مورد بحث گفتگو بوده و حتی ۱۰ سال قبل از آن هم سابقه پیگیری داشته است.

او با اشاره به اینکه آغاز موضوع همسان‌سازی به آن زمان برمی‌گردد، به اجتماع عده‌ای بازنشسته در مقابل ساختمان مجلس اشاره کرد که متعاقب آن رئیس وقت مجلس آن زمان دستور پیگیری داد.

مججوب تصریح کرد: در نهایت حدود سه ماه پیش در کمیسیون اجتماعی مجلس اصرار به تشکیل کارگروه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کردیم. این کارگروه برای بازنشستگان لشکری و کشوری نیز بود که جلسه مشترکی برگزار شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق فرمولی که کانون عالی بازنشستگان ارائه کرده، مبنای همسان‌سازی پرداخت بدهی تامین اجتماعی از سوی دولت است. بدین ترتیب با ۵۰ هزار میلیاردی که دولت قرار است بابت بدهی خود پرداخت کند، همسان‌سازی را اجرا می‌کنیم که حدود ۲۵ هزار میلیارد آن قطعی شده است.

او ادامه داد: حتی عملیات نقل و انتقال ۵ هزار میلیارد نیز انجام شده و تلاش کردیم قبل از پایان سال‌جاری همسان‌سازی اتفاق بیفتد.

محجوب در ادامه سخنان خود درباره طرح «برون‌سپاری درمان تامین اجتماعی» نیز گفت: بیش از ۳۰ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند. می‌توان گفت این طرح همان خصوصی‌سازی درمان است که ما مخالفت خود را اعلام کرده‌ایم و شما نیز باید حمایت کنید.

دبیرکل خانه کارگر افزود: اخیرا نیز این طرح اجرایی شده و با این حال ما از شما بازنشستگان نیز می‌خواهیم با اعمال نظر مخالفت خود را نسبت به این موضوع مهم نشان دهید.

به گفته محجوب، در قالب طرح برون‌سپاری می‌خواهند از همه بیمه‌شدگان پول دریافت کنند که ما حتی حاضر نیستیم یک ریال از جیب شما بازنشستگان خرج شود.

محجوب همچنین اظهار داشت: شما پیشکسوتان در صف مقدم درمان تامین اجتماعی هستید و نگذارید این طرح اجرایی شود.

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اجرای مصوبه قانون برنامه ششم درباره همانندسازی دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی در بخش پایانی سخنان خود گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی بیش از بازنشستگان صندوق‌های دیگر دارای مشکلات هستند که باید برای رفع مشکلات آنها اقدام اساسی انجام داد.

محجوب در پایان با اشاره به مطالبات تعدادی از بازنشستگان حاضر در همایش درباره «سهام عدالت» نیز گفت: موضوع سهام عدالت که به تعداد زیادی از اقشار ضعیف جامعه ازجمله بازنشستگان تعلق نگرفته را در مجلس از وزرات اقتصاد دارایی پیگیری می‌کنیم.

در ادامه حسن صادقی یکی از مدعوین این همایش با بیان اهمیت انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و حق تعیین سرنوشت کشور توسط افراد اظهار داشت: همه تلاش ما این است که در کنار سایر تشکل‌های کارگری  و نمایندگان مجلس بسیاری از طرح‌های حمایتی از قبیل طرح همسان‌سازی حقوق و دستمزد، تغییر ساختار سازمانی تأمین اجتماعی و بدهی دولت به صندوق بازنشستگی را دنبال و پیگیری کنیم.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جاممعه کارگری اظهار داشت: چندین سال است که سیاست افزایش حقوق بازنشستگان در مقایسه با تورم را دنبال می‌کنیم و معتقدم قدرت خرید بازنشستگان در سال‌های گذشته فوق‌العاده کاهش یافته است.

وی با اشاره به بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان افزود: در جلسات درباره همسان‌سازی ۴ سناریو از سوی نمایندگان بازنشسته تامین اجتماعی پیشنهاد شده که یکی از آنها افزایش پلکانی حقوق کسانی است که کف حقوق را دریافت می‌کنند.

صادقی با بیان اینکه کسانی که یک روز سابقه پرداخت حق بیمه دارند و دچار حادثه شده‌ و از کار افتاده شده‌اند، در این طرح امتیاز دارند، افزود: در بحث همسان‌سازی کسانی که از یک تا ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه دارند از ۱۵۰ هزار تومان به صورت پلکانی تا ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق خواهند داشت.

او با بیان اینکه پیگیری موضع قانون همسان‌سازی یک کار جمعی است و صرفا اتحادیه پیشکسوتان آن را پیگیری نکرده است، افزود: پیش‌بینی شده برای کسانی که حدود سه و نیم میلیون تومان حقوق می‌گیرند افزایش ۱۰ درصدی و آنها که زیر این مبلغ حقوق می‌گیرند، به صورت پلکانی دریافتی آنها افزایش یابد.

این فعال کارگری با بیان اینکه اجرای همسان‌سازی قرار است در قالب پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی انجام شود، افزود: تمام تلاش ما اجرای همسان‌سازی در سال جاری است چراکه سال آینده با افزایش تورم دهک‌های پایین و میانی جامعه روز به روز فقیرتر و مستمندتر می‌شوند.

صادقی در ارتباط با افزایش دستمزد با تاکید بر اینکه مزدی که مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی، رفاهی و معیشتی جامعه نباشد موجب رشد منفی می‌شود، گفت: نباید حداقل مزدی به کارگران و بازنشستگان پرداخت شود زیرا نهایتا هزینه‌های دو هفته یک خانوار را پاسخگو است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با تاکید بر اینکه اصلاح نظام مزدی به صورت غیرمستقیم بر معیشت بازنشستگان هم تاثیر می‌گذارد، گفت: وقتی می‌گوییم که حداقل مزد بر میزان مستمری تاثیر می‌گذارد پربیراه نگفته‌ایم؛ چراکه همواره مستمری بازنشستگان اندکی بالاتر یا پایین‌تر از حداقل مزد تعیین شده است.

صادقی یا بیان اینکه سیاست‌های مزدی خواه، ناخواه بر بازار کار نیز تاثیرگذار است، گفت: در نظر داشته باشید هر چقدر تعداد بیمه‌شدگان بیشتر شود، قدرت خرید بالا می‌رود و با افزایش خرید اشتغال رونق می‌گیرد. بنابراین افزایش تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی باعث افزایش خدمات تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان و بازنشستگان خواهد شد.

وی افزود: در عین حال حفظ تعادل در ورودی‌ها و خروجی‌های صندوق‌های بازنشستگی ضروری است. شرایط به گونه‌ای است باید ۶ برابر تعداد بازنشستگان جمعیت بیمه‌پرداز وجود داشته باشد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری یکی از مولفه‌های مزد را واقعی شدن آن ذکر کرد و افزود: چندین سبد برای مزد تعریف شده که صرفا نباید به ماده ۴۱ قانون کار بسنده کرد.

وی افزود: آنچه امروز می‌تواند پاسخ جامعه کارگری و بازنشسته را بدهد واقعی شدن سبد مزد است. مزد باید به گونه‌ای تصویب شود که جوابگوی معیشت یک خانوار ۴ تا ۵ نفره باشد. در عین حال محور مذاکرات مزدی باید بر مبنای همین سبد مزدی باشد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری همچنین  گفت: در محاسبه قیمت سبد معیشت سال ۹۹ که معیار تعیین حداقل دستمزد سال آتی است، حتما باید سهم تورم ۴۷۵ قلم کالا اندازه‌گیری شود چراکه تورم حدود ۴۰ درصد در همه این اقلام نمود داشته است بنابراین نمی‌توانیم صرفا تورم چند قلم کالای خاص را هدف‌گذاری کنیم.

صادقی با اشاره به در پیش بودن دور یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در قانون انتخابات سهمی برای نمایندگان کارگران درنظر گیرند و شرایط را برای نامزد شدن آنها در انتخابات، به گونه‌ای تعیین نکنند که صرفا یک عده پزشک و بساز بفروش، وارد مجلس شوند. کارگران باید نمایندگان خود را در مجلس داشته باشند.

وی در پایان گفت: ما کسی را انتخاب می‌کنیم که امتحان خود را پس داده است. علیرضا محجوب نمونه یک نماینده پاکدست در مجلس است در عین حال عمر خود را پای خدمت به کارگران گذاشته است. بنابر این بهترین انتخاب برای کارگران است. می‌دانیم که شما کارگران با مشکل مواجه هستید اما اکنون از شما کارگران کمک می‌خواهیم که در انتخابات شرکت کنید و نگذارید نمایندگان کارگری بیرون بمانند.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار