ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

ضعف مشهود مدیریت بحران در گیلان:

0
تشکیل پرونده قضایی برای مدیران خاطی تا آغاز بازگشایی راه روستایی از ظهر امروز.

وضعیت مردم گیلان پس از گذشت ساعت‌ها از بارش برف نشان از ضعف مدیریت کاملاً مشهود در مواجهه با این نعمت الهی دارد که دادستان مرکز گیلان به همین دلیل از دستور تشکیل گرونده قضایی برای مدیران کم‌کار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پس از گذشت ساعت‌ها از اتمام بارش برف استان گیلان همچنان با مشکلات عدیده‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.

ضعف مدیریتی در حالی در گیلان اتفاق افتاد که هواشناسی گیلان، هشدارهای مکرری از روز شنبه و قبل‌تر از آن در قالب چهار الی پنج اطلاعیه رسمی به ستاد مدیریت بحران استان در رابطه با بارش شدید برف داده و خواستار اندیشیده شدن اقدامات لازم در این خصوص شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با انتقاد از قطعی برق در استان گیلان می‌گوید بیش از ۹۰ درصد گرمای آپارتمان‌های گیلان با برق بوده و این قطعی چندین ساعته برای مردم مشکلاتی را ایجاد کرده است که باید قبل از وقوع بارش برف فکری برای این مهم اندیشیده می‌شد.

آیت‌الله رسول فلاحتی معتقد است خانه‌ای که ۲۰ ساعت وقت ندارد و وضعیت برای افراد آن خانواده بسیار سخت بوده لذا باید متولیان حوزه برق یکی پای خود را فرستاده و برق مناطق مختلف گیلان را هرچه سریع‌تر وصل کنند.

علیرغم اینکه تلاش‌های زیادی برای بازگشایی مسیر اتوبان قزوین رشت و محور سراوان به فومن انجام‌شده ولی گیر افتادن ۲۴ ساعتی خودروها و مسافران در این سرما و در این مسیر اصلاً قابل‌پذیرش نیست لذا از مسؤولان درخواست دارم در کنار مردم بوده و با آنان مثل همیشه کمک کنند.

تشکیل پرونده قضایی برای مدیران کم‌کار در جریان مدیریت بحران

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با انتقاد از وضعیت مدیریتی در بحران برف در استان معتقد است که در بحران برف هیچ مدیریت واحدی در گیلان وجود نداشت و از تشکیل قطعی پرونده برای برخی از مدیران کم‌کار خبر داد.

سید مهدی فلاح‌میری جلسات کمیته مدیریت بحران پیش از بارش برف را غیر مؤثر عنوان کرد و افزود که در گیلان فرماندهی واحدی وجود ندارد و کمیته بحران تشکیل شده در استان، ناکارآمدترین کمیته برای مدیریت برف و کولاکی بود که شاهد آن بودیم.

وی انتقاد شدیدی به وضعیت حمل‌ونقل درون‌شهری و گماردن نیروهای جذب‌شده کرد و گفت:  درحالی‌که تعداد زیادی از اتوبوس‌های درون‌شهری در پارکینگ‌های شهر رشت وجود دارد مردم و شهروندان در خیابان‌ها سرگردان بوده و هیچ‌کسی هم پاسخگوی آنان نیست.

برق مشترکین تا ظهر امروز وصل می‌شود

طبق اعلام معاون رئیس‌جمهور جاده‌های اصلی استان باز بوده و فقط جاده‌های فرعی و روستایی بسته است که قطعاً به‌زودی بازگشایی می‌شود.

به گفته محمدباقر نوبخت تمام امکانات کشور برای کمک به استان گیلان بسیج شده و از استان‌های قزوین، زنجان و مرکزی دستگاه‌های لجستیکی اعزام و مبلغ ۳۰ میلیارد تومان به‌عنوان تنخواه و ۲۰ میلیارد تومان با درخواست وزارت نیرو و موافقت رئیس‌جمهور به شرکت توانیر گیلان پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور اعتقاد دارد علیرغم باز بودن جاده‌های اصلی در گیلان زندگی در بیشتر مناطق روستاهای این استان مختل بوده و عملاً جریان ندارد و امیدوارم با بسیج همگانی مسؤولان استانی و همچنین کشوری تا یک الی دو روز آینده شرایط در استان به حالت عادی برمی‌گردد.

همچنین نوبخت از وصل شدن برق در بسیاری از مناطق استان گیلان تا ظهر امروز (پنجشنبه) خبر داده و گفت که با هماهنگی‌های انجام‌شده با شرکت توزیع برق و اکیپ این سازمان در تلاشیم تا فردا ظهر برق مشترکینی که قطع‌شده است را وصل و تعداد خانوارهایی که برق ندارند را به زیر ۱۰ هزار برسانیم.

با اعلام مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گیلان برای مقابله با سرمای امسال ۵۳ اکیپ شامل ۳۲۱ دستگاه‌ها و ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک و ۳۱ دستگاه از بخش خصوصی پیش‌بینی‌شده بود.

محمدرضا نازک‌کار می‌گوید هدف اصلی راهداری باز کردن محورهای اصلی و مواصلاتی و شریانی بوده و اکنون این جاده‌ها بازگشایی و تردد در آن‌ها به‌کندی و با زنجیر چرخ جریان دارد.

علیرغم اینکه جاده‌های فرعی و روستایی در گیلان به علت بارش برف مسدود است ولی نازک‌کار می‌گوید تیم‌های راهداری در برخی مناطق مشخص‌شده روستایی حضورداشته و در حال بازگشایی مسیر هستند.

بازگشایی شریان‌های روستایی از ظهر امروز

وزیر راه و شهرسازی هم از آغاز بازگشایی راه‌های روستایی از ظهر امروز سخن گفت که اکیپ‌های راهداری استان و استان‌های مجاور کار بازگشایی جاده و محورهای فرعی و روستایی گیلان را انجام می‌دهند.

محمدرضا اسلامی از افزایش تردد ۴۰ درصدی خودرو در ساعات اوج بارش در اتوبان قزوین به رشت سخن گفت و افزود: در روز ۱۹ بهمن ۹ هزار ماشین، ۲۰ بهمن ۱۱ هزار و در ۲۱ بهمن یعنی اوج بارش‌ها شاهد تردد ۱۵ هزار خودرو از اتوبان قزوین به رشت بودیم.

با توجه به اینکه تمام تمهیدات برای مقابله با بارش برف اندیشیده شده بود ولی رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان رشت اذعان دارد که پس از بارش برف جاده‌های روستایی و اصلی شهرستان رشت مسدود شده و تاکنون برخی از این جاده‌ها بازگشایی شد.

قطعی ۸۰ درصدی برق روستایی و ۶۰ درصد برق شهری درشت

میر شمس مؤمنی زاده می‌گوید با توجه به‌شدت بارش برف در رشت ۸۰ درصد برق روستایی و ۶۰ درصد برق شهری با قطعی مواجه شده و اکیپ‌های اداره برق در حال وصل کردن این مشترکین هستند‌.

وی یکی از دلایل گیر افتادن مسافران در محور سراوان را بارش یک و نیم متری برف در این مناطق می‌داند و گفت به‌محض اطلاع از گرفتار شدن مردم در این محورها تمام دستگاه‌ها به منطقه رفته و به سه هزار نفر اسکان موقت داده و هفت هزار بسته غذایی را توزیع کردند.

فرماندار شهرستان رشت می‌گوید آب در ۹۰ روستاهای این شهرستان به دلیل نبود ژنراتور برق در این مناطق قطع و ۱۰۰ اکیپ در تلاش‌اند تا برق و آب این مناطق روستایی را وصل کنند که تاکنون ۸۰ درصد برق حوزه شهری وصل شده است.

پس از بارش برف در رشت مردم انتقادات زیادی به مدیریت شهری رشت داشتند ولی بااین‌وجود حاج محمدی از بازگشایی مسیرهای درجه یک به‌مانند جاده‌های اصلی، شریانی و مواصلاتی اشاره دارد و می‌گوید از صبح امروز بازگشایی مسیرهای درجه دو به‌مانند کوچه‌ها آغاز شده است.

همچنین شهردار رشت از اضافه شدن ۱۴ دستگاه لجستیکی دیگر به ۵۴ ناوگان این شهرداری برای تسریع بخشیدن در روند بازگشایی کوچه‌ها و جاده‌های رشت خبر داد.

محور اسالم و پونل به خلخال همچنان مسدود است

رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی گیلان نیز از مردم خواست تا اطلاع ثانوی به استان گیلان سفر نکنند و در صورت سفر ضروری رانندگان تجهیزات زمستانه، لوازم گرم، پتو، آذوقه و خشکبار را به همراه خود داشته باشند.

سرهنگ حسین محمد پور از انسداد محور سنگر به سمت کوچصفهان و محور اسالم و پونل به خلخال خبر داد و گفت: محور فومن به سراوان و محور قزوین به سمت رشت شاهد کندی ترافیک به دلیل عرض کم راه هستیم.

بیش از ۶ هزار در راه مانده در برف گیلان امدادرسانی شدند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان  از فعالیت ۷۱۰ نفر از نیروهای امدادی و ستادی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در قالب ۱۴۷ تیم خبر داد و گفت که ۱۶ شعبه جمعیت هلال‌احمر و ۲۵ پایگاه و پست امداد و نجات این جمعیت برای امداد و نجات هم‌وطنان گرفتار در برف و کولاک فعالیت دارند.

مهدی ولی پور با اشاره به اینکه از صبح چهارشنبه برای امدادرسانی در مناطق کوهستانی و روستایی که راه دسترسی به آنان امکان‌پذیر نیست، بیان کرد: امدادرسانی امدادگران این جمعیت به در راه ماندگان و مسافران ناشی از برف سنگین در این استان به ۶ هزار و ۳۹۱ نفر رسیده است.

۴۵۰۰ مشترک شهری با قطعی آب مواجه هستند

محسن حسینی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان به فعالیت ۶۱ اکیپ امدادی برای رفع قطعی آب آشامیدنی ۴ هزار و ۵۰۰ مشترک باقیمانده خبر داد.

حضور وزرا و معاون رئیس‌جمهور برای جبران عقب‌ماندگی مدیریت در گیلان

همچنین از استانداری گیلان خبر می‌رسد که اردکانیان وزیر نیرو نیز تا ساعاتی دیگر برای بررسی وضعیت مدیریتی بحران برف وارد گیلان می‌شود.

پیش‌تر محمدباقر نوبخت معاون رئیس‌جمهور، اکبر نجار رئیس ستاد مدیریت بحران کشور و محمدرضا اسلامی در روز گذشته برای بررسی وضعیت گیلان در مدیریت بارش شدید برف به استان سفرکرده بودند.

منبع : https://www.farsnews.ir/gilan/news/13981124000047

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار