ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

همسان‌سازی حقوق مهمترین مطالبه بازنشستگان است:

0

هقان‌کیا:

بازنشستگان از عملکرد نمایندگان مجلس رضایت ندارند/ همسان‌سازی حقوق مهمترین مطالبه بازنشستگان است/ مخالف هرگونه برون‌سپاری خدمات درمان هستیم .

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری بازنشستگان در انتخابات پیش‌رو گفت: جامعه بازنشستگان با تغییر رویکرد و افزایش مشارکت اجتماعی و مدنی می‌تواند در تعیین سرنوشت خود موثر باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی دهقان‌کیا صبح امروز چهارشنبه (۱۶ بهمن ماه) در جمع بازنشستگان تهران به تشریح  مسائل و موضوعات روز بازنشستگان پرداخت و گفت: اهمیت انتخابات برای ما بازنشستگان مهم است بنابراین اگرچه ما بازنشستگان از عملکرد نمایندگان مجلس رضایت نداریم اما برای پیشبرد اهداف خود نیاز به ابزار داریم که یکی از این ابزارها حضور در انتخابات است.

دهقان‌کیا همچنین تصریح کرد: اکنون که به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم بسیاری از کاندیدا‌ها شعارهای تبلیغاتی در حمایت از جامعه کارگری و بازنشستگان را سر می‌دهند. باید دقت کرد از کاندیداهایی حمایت شود که پیشینه‌ای در حمایت و رفع مشکلات کارگران و بازنشستگان داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر با انتخابات قهر کنیم به زیان ما خواهد بود و باید چهار سال بی‌نتیجه دوندگی کنیم، در ادامه اظهار داشت: جامعه کارگری و بازنشستگان با آگاهی کامل پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند و از نمایندگانی حمایت می‌کنند که دغدغه‌ای جز حمایت از قشر آسیب‌پذیر خصوصا کارگران و بازنشستگان ندارند.

دهقان‌کیا گفت: بازنشستگان تامین اجتماعی چهار مطالبه اصلی دارد: یکی موضوع اصلاح ساختار تامین اجتماعی، بحث همسان‌سازی حقوق، وصول مطالبات تامین اجتماعی از دولت و موضوع ارتقای کیفیت درمان تامین اجتماعی. ما می‌دانیم که برای پیگیری همه این موارد نیاز به یک یا چند نماینده از جامعه کارگری و بازنشسته دارد.

وی در بحث طلب سازمان تامین اجتماعی از دولت نیز گفت: دولت بدهی زیادی به سازمان تامین اجتماعی دارد و می‌دانیم که مطالبات بازنشستگان در گرو پرداخت این بدهی است.

دهقان‌کیا افزود: کانون بازنشستگان تامین اجتماعی و دیگر تشکل‌های کارگری همگان یک حرف دارند و آن اینکه طلب تامین اجتماعی باید پرداخت شود تا آنها هم طلب بازنشستگان را بدهند. جای بسی تعجب است که طلب تامین اجتماعی را برخی دولتمردان قبول ندارند وحتی برخی حاضر به شنیدن صحبت‌های نمایندگان بازنشسته نیستند. بنابراین شرایط فعلی شرایط مناسبی نیست و هر کجا که می‌شود درباره مطالبات به حق بازنشستگان صحبت کرده‌ایم و تقریبا این مطالبات دارد به نتیجه می‌رسد.

این عضو کانون بازنشستگان استان تهران در ادامه گفت: خواسته‌های بازنشستگان و کارگران درخصوص همسان‌سازی و دیگر مطالباتشان همه به گوش مسئولان مربوطه دولتی و نمایندگان مجلس رسیده است.

وی ادامه داد: به‌رغم اینکه راه‌های مختلفی در خصوص طلب تامین اجتماعی از دولت در کمیسیون تلفیق مجلس شورای در حال پیگیری است، این موضوع در دولت نیز پیگیری می‌شود. در دیدار اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتمای با آقای جهانگیری (معاون اول رئیس جمهور) قرار شده دولت با فروش برخی اموال و دارایی‌های غیربورسی به نوعی بخشی از این طلب خود را جبران کند.

دهقان‌کیا در ادامه گفت: ما بازنشستگان باید برای وصول مطالبات خود به دنبال قانون باشیم. نمایندگانی که با شعار حمایت کارگران شاغل و بازنشسته راهی مجلس می‌شوند هیچ سراغی از ما بازنشستگان نمی‌گیرند، بنابراین ما باید به مصرانه به سراغ آنها برویم و مطالبات خود را طلب کنیم.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تهران در بخش دیگری از سخنان خود درباره بحث برون‌سپاری درمان تامین اجتماعی نیز تصریح کرد: ما بازنشستگان مخالف هرگونه برون‌سپاری خدمات درمان هستیم و متولیان این طرح می‌خواهند با اجرای آن مدیریت درمانِ رایگان کارگران را به پزشکان به صورت آزاد واگذار کنند.

وی با بیان اینکه از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی می‌خواهیم جلوی این طرح را بگیرد، افزود: درمان تامین اجتماعی به جایی رسیده که به جای ارائه خدمات رایگان می‌خواهند از بیمه‌شدگان پول دریافت کنند.

دهقان‌کیا در خاتمه گفت: این طرح جز افزایش خدمات القائی درمان، بالا رفتن هزینه‌های درمان بیمه‌شدگان و افت کیفیت خدمات درمانی و بهداشتی  نتیجه ای  ندارد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار