ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

قدرت خرید ایرانی‌ها چقدر کم می شود؟

0
رقم تورم اقتصادی کشور در سال جاری معادل ۴۰ درصد اعلام شده است و پیش‌بینی می‌شود که تورم سال آینده نیز احتمالا معادل ۴۰ درصد خواهد بود.

به گزارش بنکر (Banker)، اگر اتفاق جدیدی در حوزه‌های تصمیم‌گیری‌ها رخ ندهد، اغلب حقوق‌بگیران در سال آینده تقریبا ۲۵ درصد از قدرت خرید متعارف خود را از دست خواهند داد.
هر چند که تصمیم‌گیری‌های جدید در باره نرخ سوخت، از جمله تغییر قیمت گازوییل، ممکن است تبعات پیش‌بینی نشده‌ای در سطح نرخ‌ها بر جای بگذارد. به عبارت دیگر در صورت فعال شدن محرک‌های تورمی که عمدتا در تغییر و نوسان نرخ انرژی ممکن است اتفاق بیفتد، شاهد تصویر متفاوتی از اقتصاد خانوار خواهیم بود. از سوی دیگرتنگنا‌های سخت تحریم‌ها، شرایط ویژه‌ای را برای اقتصاد کشور و منابع درآمدی دولت پدید آورده است. به طوری که دولت را از منابع مطمئن درآمدی به شدت دور کرده است.

خروج درآمد‌های نفتی از دسترس اقتصاد کشور، که به دلیل تحریم‌های ایالات متحده رخ داده است، دست‌اندرکاران بودجه سال ۹۹ را به جست‌وجوی منابع جایگزین واداشته است. اگر چه پیش‌بینی می‌شود که صنعت کشور در مواجهه با تنگنا‌های کنونی، مسیری خلاق و نوآورانه را در پیش گرفته است، اما واقعیت این است که دولت برای تامین منابع درآمدی خود، در کوتاه مدت، بیشتر بر مالیات تکیه خواهد داشت؛ به طوری که میزان مالیات در بودجه سال آینده دقیقا ۱۹۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به نوشته همدلی، در حالی که بخشی از منابع مالیاتی کشور، مربوط به واردات و صادرات است، به نظر می‌رسد که کاهش فعالیت‌های وارداتی و صادراتی کشور که به دنبال تنگنا‌های تحریمی به وقوع پیوسته است، بخشی از ارقام درآمدی دولت در بخش مالیات را با دشواری‌های روبه‌رو کند.
زیرا حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از مالیات‌ها، از رهگذر بخش‌های گمرکی حاصل می‌شود که بر اثر تحریم‌ها احتمالا، این درآمد‌ها در موقعیت انقباضی قرار می‌گیرند. از سوی دیگر بخش‌های صنعتی، هر گاه که اقتصاد کشور از دسترسی به درآمد‌های نفتی محروم می‌شود، با تنش‌هایی روبه‌رو می‌شوند. تنش‌های ایجاد شده به گونه‌ای کار می‌کند که ممکن است مانع از توسعه کیفی و کمی صنایع شود.

در این شرایط سرفصل و بند‌های بودجه سال آینده گویای شکل‌گیری موقعیتی انقباضی برای اقتصاد خانوار‌ها به خصوص حقوق‌بگیران خواهد بود. ضمن آنکه منابع در آمدی دولت، به شکل محسوسی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. مهم‌تر از آن صنعت کشور است که چندان قادر نخواهد بود جهش‌های معطوف به توسعه را در پیش بگیرد؛ که این رویداد، به سهم خود، رشد مثبت اقتصادی را- اگر وجود داشته باشد و در خوش‌بینانه‌ترین حالت بتوان آن را متصور بود- با تنگنا‌هایی روبه‌رو می‌کند. در این شرایط باید امیدوار بود که راهبرد بودجه که امید نام‌گذاری شده، در ۱۲ ماه سال ۹۹ اتفاق بیفتد.

منبع : http://banker.ir/p

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار