ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مستمری‌ بگیران ریالی از بودجه همسان‌سازی را ندیدند:

0

صادقی در نشست اتحادیه پیشکوتان جامعه کارگری:

مستمری‌ بگیران ریالی از بودجه همسان‌سازی را ندیدند/ سازمان تامین اجتماعی راه خصوصی ‌سازی را در پیش نگیرد/ کارگران باید نمایندگان خود را در مجلس داشته باشند.

نشست ماهانه اتحادیه پیشکوتان جامعه کارگری با حضور اعضای خانه کارگر و فعالان کارگری و بازنشستگان درمحل خانه کارگر مرکزی، واقع در شهر تهران، برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ «حسن صادقی» رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، در این نشست، با اشاره به اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان از سوی دولت برای اجرای قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری در سال ۹۸ و اختصاص ۶ هزار میلیارد تومان برای اجرای این قانون در سال ۹۹، گفت: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی ریالی از این ۵ هزار میلیارد تومان را ندیدند؛ این در حالی است که مستمری آنها به مراتب پایین از حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری است و عقب ماندگی ۶۰ درصدی میان دستمزد و مستمری‌های کف بگیران تامین اجتماعی با تورم حدود ۴۰ درصدی وجود دارد.

وی با اشاره به فرمولی که اتحادیه پیشکوتان جامعه کارگری برای اجرای قانون همسان‌‌سازی مستمری بازنشستگان، به سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد کرده است، گفت: طبق این فرمول با ۶ هزار میلیارد تومان می‌توان قانون همسان‌سازی را در سازمان اجرا کرد. ما فرمول خوبی را به سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد دادیم و اگر دولت منابع این کار را تامین نکند، سازمان تامین اجتماعی باید از محل تهاتر بدهی‌های دولت، این کار را نهایی کند؛ چرا که جایز نیست، بازنشستگان را بیش از این معطل کنیم. بنابراین بهتر است که بگوییم «شاید» همسان‌سازی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در سال ۹۹ اجرایی شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به طرح بودجه عملکردی بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی، گفت: در این مورد قرار است که پیشنهاداتمان بررسی شود و اگر ببینیم که سازمان تامین اجتماعی بدون توجه به نظرات ما طرح خود را پیش ببرد، در کف خیابان با آنها صحبت می‌کنیم. برون‌سپاری خدمات بیمارستانی همان تبعات خصوصی‌سازی را به دنبال خواهد داشت و به جای این کارها باید صفر تا صد درمان سازمان تامین اجتماعی را در هلدینگ قرار دهیم و راه خصوصی‌سازی را در پیش نگیریم.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار، گفت: در محاسبه قیمت سبد معیشت سال ۹۹ که معیار تعیین حداقل دستمزد سال آتی است، حتما باید سهم تورم ۴۷۵ قلم کالا اندازه گیری شود؛ چرا که تورم حدود ۴۰ درصد در همه این اقلام نمود داشته است. تنها یک قلم کالا مانند «پیاز» تورم ۴۷ درصدی داشته است؛ بنابراین نمی‌توانیم صرفا تورم چند قلم کالای خاص را هدف‌گذاری کنیم.

صادقی با اشاره به در پیش بودن دور یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: باید در قانون انتخابات سهمی برای نمایندگان کارگران در نظر گیرند و شرایط را برای نامزد شدن آنها در انتخابات، به گونه‌ای تعیین نکنند که صرفا یک عده پزشک و بساز بفروش، وارد مجلس شوند. کارگران باید نمایندگان خود را در مجلس داشته باشند؛ چرا که نمی‌توانند برای رسیدن به خواسته‌های مدنی خود به فرادستان تکیه کنند؛ یعنی دقیقا کسانی که با آنها از اساس تضاد منافع دارند.

بازنشسته 7

بازنشسته 6

بازنشسته 5

بازنشسته 4منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار