ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نتایج اعتراض به حذف یارانه نقدی چه شد؟

0

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

نتایج اعتراض به حذف یارانه نقدی چه شد؟/ اما و اگرهای ادامه فرآیند حذف یارانه‌بگیران .

با قطع یارانه نقدی حدود یک میلیون نفر، نه تنها اعتراض به قطع یارانه نقدی نتیجه‌ای را در بر نداشته است بلکه دولت با وجود الزام حذف ۲۴میلیون یارانه بگیر، این فرایند را متوقف کرده است.

اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ با شروع قطع یارانه نقدی دهک‌های پردرآمد از شهریور امسال در پایان همان ماه وزارت کار اعلام کرد که افرادی که به قطع یارانه نقدی خود اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای که برای اعتراض به حذف یارانه نقدی طراحی شده است اعتراض به قطع یارانه را ثبت کنند.

در مجموع یارانه نقدی یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر در شهریور و مهرماه سال جاری قطع شد و این کار اعتراض زیادی را به دنبال داشت اما برآوردها نشان می‌دهد که یارانه نقدی نزدیک به ۲۴میلیون نفر باید قطع شود چون به آن نیازی ندارند.

البته نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری تشریح لایحه بودجه ۹۹ اعلام کرده بود که قطع یارانه نقدی ۲۴میلیون نفر در بودجه۹۹ مطرح نمی‌شود زیرا “به استرسش نمی‌ارزد!”

یارانه معیشتی

نتیجه اعتراض به قطع یارانه اعلام نشد!

در حالی که طبق اعلام سازمان برنامه و بودجه در آبان و آذرماه کسی از صف یارانه بگیران حذف نشده بود اما برخلاف آنچه سخنگوی ستاد تبصره ۱۴ اعلام کرده بود مبنی بر اینکه نتایج اعتراض به قطع یارانه اواسط آبان ماه اعلام خواهد شد اما متاسفانه هیچ پاسخی به اعتراض به قطع یارانه داده نشد.

تنها در آماری که بانک مرکزی از کسانی که پس از قطع یارانه نقدی اعتراض کردند اعلام کرد، مشخص شد خارج‌نشینان ۴۰درصد، تجار و اصناف پردرآمد ۶۵درصد، دارندگان خودروهای گران‌قیمت ۴۱درصد، پزشکان۵۱ درصد، حقوق بگیران بالای سه میلیون تومان در ماه ۶۶ درصد، اعضای هیات مدیره شرکت‌ها ۵۰ درصد و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها ۴۹ درصد اعتراض به حذف یارانه را ثبت کردند.

۸میلیارد ایرانی یارانه گرفتند

با گذشت حدود ۹ سال ماهانه ۴۵هزار و پانصد تومان یارانه نقدی به بیش از ۷۰ میلیون نفر ایرانی، در ۱۰۶ مرحله واریز شده است که طبق اعلام مدیرعامل سازمان هدفمندی یارانه طی این سال‌ها حدود ۸ میلیارد نفر ایرانی یارانه گرفتند.

همچنین هر فردی که از سال اول در صف دریافت یارانه نقدی بوده است طی این ۹ سال ۴میلیون و ۸۲۳هزار تومان یارانه دریافت کرده است.

چرا با وجود الزام دولت، حذف یارانه بگیران قطع شد؟

پرداخت یارانه نقدی هر سال حدود ۴۲هزارمیلیارد تومان هزینه برای دولت در بر دارد که با توجه به اینکه همواره حدود ۹۰درصد جمعیت کشور در صف یارانه بگیران بودند به نظر می‌رسد حذف حدود یک میلیون یارانه بگیر دردی از هزینه‌های دولت دوا نکند ضمن اینکه مشخص نیست دولت که مصمم بود یارانه نقدی سه دهک درآمدی بالای جامعه که حدود ۲۴ میلیون نفر می‌شوند را قطع کند و در لایحه بودجه ۹۹ هم وزارت کار را موظف به این کار کرد چرا پس از دو ماه این اقدام را متوقف کرد.

علاوه بر اعتراض به یارانه نقدی مدتی پیش اعلام شد که کسانی که به عدم دریافت یارانه معیشتی نیز اعتراض دارند می‌توانند با مراجعه به سامانه‌ای دیگر اعتراض خود را ثبت کنند که البته از نتایج اعتراض آن‌ها هم به قطع یارانه خبری نیست و همچنان در انتظار پیامکی از طرف وزارت رفاه مانده‌اند.

منبع : https://www.eghtesadonline.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار