ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

برای احراز هویت شماره موبایل در فعالسازی رمز پویا نیازی به مراجعه شعب نیست:

0

یک کارشناس امور فنی بانکی در گفت‌وگو با ایلنا:

برای احراز هویت شماره موبایل در فعالسازی رمز پویا نیازی به مراجعه شعب نیست/ ایجاد اپلیکیشن واحد بانکی برای رمز پویا زمانبر است/ مشتریان یک سال برای به مالکیت درآوردن سیم کارت‌ها فرصت دارند .

یک کارشناس امور فنی بانکی اظهار داشت: مشتریان یک سال فرصت دارند تا سیم‌کارتی که شماره آن را در سیستم بانکی ثبت کرده‌اند اما مالک آن نیستند را به مالکیت خود در بیاورند وگرنه پس از گذشت این زمان دیگر قادر نیستند با آن شماره موبایل نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کنند.

هوشنگ ضروری در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به ساز و کار سامانه هریم( هدایت رمز یکبار مصرف) برای دریافت رمز پویا یا رمز یکبار مصرف اظهار داشت: در درگاه‌های پذیرندگی در فیلد رمز پویا امکان فراخوانی رمز را به وجود می‌آورد و پس از کلیک مشتری بر روی آن، شماره موبایل کاربر در بانک اکر احراز شده باشد، این درخواست از طریق شاپرک برای بانک مورد نظر صادر می‌شود و براساس آن بانک رمز پویا را به شماره موبایل درخواست‌کننده پیامک می‌کند. مشتری می‌تواند رمز دوم را در آن فیلد درج کند و خرید انجام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت یک اپلیکیشن واحد برای تمام بانک‌ها و موسسات مالی برای دریافت رمز دوم پویا اظهار داشت: با توجه به هزینه‌زایی ارسال پیامک برای بانک‌ها، وجود اپلیکیشن واحد ایده بسیار خوبی است اما باید دید از لحاظ فنی این ایده چقدر قابلیت اجرا دارد چراکه زیرساخت‌های هر بانکی متفاوت از بانک دیگر است.

کارشناس امور فنی بانکی ادامه داد: در برنامه‌های بررسی اشکالات ساز و کار دریافت رمز پویا، ایجاد اپلیکیشن واحد برای تمام شبکه بانکی با فوریت در دستور کار است اما به طور قطع بررسی‌های آن و توافق همه بانک‌ها برای ایجاد یک اپلیکیشن واحد زمانبر خواهد بود.

وی ادامه داد: البته با سامانه هریم بخش عمده‌ای از نیازهای مشتریان را می‌توان پاسخ داد اما ساز و کار هریم براساس ارسال رمز پویا از طریق پیامک برای مشتریان است.

ضروری با بیان اینکه بانک مرکزی این اختیار را به بانک‌ها داده است که شماره موبایلی که اپلیکیشن دریافت کرده باید از طریق اپلیکیشن نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کند و نیازی به ارسال پیامکی نیست، گفت: هرچند این اختیار وجود دارد اما بانک‌ها برای جلب رضایت مشتریان خود براساس درخواست کاربر نسبت به ارسال رمز پویا اقدام می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای احراز هویت شماره موبایل نیازی به مراجعه به شعب بانکی وجود دارد، گفت: احراز هویت شماره موبایل برای بانک‌های با قدمت طولانی مشکل‌تر است چراکه در طول گذشت زمان ممکن است اطلاعات مشتریان تغییر کرده باشد اما در مرحله اول برای احراز هویت شماره موبایل مشتریان نیاز به مراجعه به شعب نیست.

این کارشناس امور فنی بانکی اظهار داشت: ثبت‌نام برای فعالسازی رمز پویا در عابربانک‌ها قابل انجام است و در همان مرحله احراز هویت انجام می‌شود. اگر شماره موبایل درخواست‌ داده شده با شماره موبایل ثبت شده در اطلاعات بانکی مطابقت داشته باشد، کد فعالسازی برای فرد ارسال می‌شود، در غیر این صورت فرد برای اصلاح این اطلاعات هویتی باید به شعبه بانکی مراجعه کند.

وی ادامه داد: راه دیگر احراز هویت این است که مشتری می‌تواند از طریق USSE اطلاعات خود شامل کد ملی، شماره کارت و رمز دوم ایستا را ارسال کند و این اطلاعات با اطلاعات ثبت شده در سیستم بانکی مطابقت داده می‌شود و در صورت تطابق اطلاعات، کد فعالسازی رمز پویا برای افراد ارسال خواهد شد.

ضروری با تاکید بر اینکه در حال حاضر در اختیار بودن شماره موبایل را مبنای کار قرار دادیم، گفت: مشتریان یک سال فرصت دارند تا سیم‌کارتی که شماره آن را در سیستم بانکی ثبت کرده‌اند اما مالک آن نیستند را به مالکیت خود در بیاورند وگرنه پس از گذشت این زمان دیگر قادر نیستند با آن شماره موبایل نسبت به دریافت رمز پویا اقدام کنند.

وی ادامه داد: بانک‌ها موظف هستند از طریق سامانه «شاهکار» نسبت به استعلام مالکیت سیم‌کارت‌ها اقدام کنند و تا یک سال فرصت برای نقل و انتقالات سیم‌کارت‌ها و به نام کردن شماره موبایل باقی است.

این کارشناس امور فنی بانکی درباره ثبت دو شماره موبایل در سیستم بانکی با یک هویت گفت: ثبت دو یا چند شماره موبایل با یک هویت منعی ندارد و بنا بر نیاز مشتری می‌توان برای یک کارت یا یک حساب یک شماره موبایل جداگانه ثبت کند اما باید در نهایت تمام این شماره‌ها در مالکیت این فرد باشد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار