ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نتایج اعتراضات به یارانه معیشی نهایتا کی اعلام می‌شود؟

0
تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

نتایج اعتراضات به یارانه معیشی نهایتا کی اعلام می‌شود؟

آخرین زمان ثبت نام در سامانه ۲۰ آذر ماه و اعلام نتایج ۳۰ روز زمان می‌برد، بنابراین متقاضیان باید تا ۲۰ دی ماه منتظر باشند تا وضعیتشان مشخص شود که آیا یارانه معیشیتی سوخت شامل آنها می‌شود یا خیر.

به گزارش تجارت‌نیوز، سه هفته از افزایش قیمت ۲۰۰ درصدی بنزین می‌گذرد، دولت اخیرا اعلام کرد که بر اساس مصوبه شورای هماهنگی سران سه قوه، وجوه حاصل از افزایش قیمت بنزین به خانوارهای مشمول طرح بسته حمایتی، واریز می‌شود.

اولین دوره یارانه سوخت در سه مرحله در روزهای ۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شد.

طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه برای ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار خانوار معادل ۶۰ میلیون نفر این مبلغ واریز شده است.

به گفته شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افرادی که خودرو، مسکن و شغل داشتند مشمول حمایت معیشتی در مرحله اول قرار نگرفتند. خانواده‌های یک نفره با حقوق بالای پنج میلیون نفر، دو نفر با حقوق بالای شش میلیون، خانواده سه نفر با حقوق بالای هفت میلیون و خانواده‌های چهار نفره با حقوق بالای هشت میلیون و کسانی که سه سفر غیر زیارتی در یک سال گذشته یا وسیله نقلیه بالای ۳۰۰ میلیون تومان یا افرادی که دو ملک داشتند مشمول دریافت نشدند.

محمد باقر نوبخت، در خصوص کسانی که این یارانه به حسابشان واریز نشده و مشمول این طرخ نشده‌اند گفت: هر کسی که از ۶۰ میلیون تا حدود ۸۴ میلیون جمعیت کشور متقاضی دریافت این یارانه بنزین باشند می‌توانند به صورت سامانه‌ای و غیر حضوری درخواست خود را اعلام کنند پس از بررسی‌ها و کمتر از یک ماه نتیجه به سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌شود و واجدین شرایط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد که متقاضیان درخواست خود را با ارسال شماره ملی(سرپرست خانوار) به کد دستوری #۶۳۶۹* اعلام و ثبت کنند.

براساس اظهارات احمد میدری، معاون وزیر کار، دولت در بررسی حساب اشخاص از آن‌ها اجازه می‌گیرد. وزارت کار طی پیامکی از آن‌ها اجازه دسترسی به حساب اعلامی‌ را می‌گیرد، در صورتی که افراد این اجازه را به این وزارتخانه بدهند، با بررسی حسابشان به اعتراض آن‌ها پاسخ داده خواهد شد.

روابط عمومی وزارت کار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سرپرستان خانوار که امکان مراجعه به دفاتر خدمات ارتباطی برای خرید سیم‌کارت و ثبت درخواست در سامانه #۶۳۶۹* ندارند و نیز افرادی که به دلیل برخی مشکلات ارسال پیامک، پس از ثبت درخواست در این سامانه کد رهگیری را دریافت نکرده‌اند از امروز ۱۱ آذرماه ۱۳۹۸، امکان وارد کردن شماره حساب واریز یارانه به جای کد رهگیری در سامانه hemayat.mcls.gov.ir فراهم شده است.

قرار شد پس از ثبت درخواست از سوی سرپرستان خانوار در کد دستوری اعلامی وزارت کار، کد رهگیری برای آن‌ها ارسال شود که مهلت ثبت درخواست در این کد دستوری تا روز ۱۲ آذر ماه به پایان رسید.

اما گزارش‌های مردمی از عدم دریافت کد رهگیری توسط بساری از مردم حکایت داشت که روز گذشته ستاد شناسایی مشمولان بسته حمایت معیشتی دولت مستقر در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: آن دسته از افرادی که کد رهگیری دریافت نکرده‌اند، ظرف امروز و فردا این کد را دریافت خواهند کرد و در این مورد جای هیچ گونه نگرانی نیست.

براساس گزارش ایسنا، همچنین کسانی که این کد را دریافت کرده‌اند باید در سامانه Hemayat.mcls.gov.ir باید تا ۲۰ آذرماه سال جاری مراحل ثبت درخواست خود را تکمیل کنند.

در آخرین مرحله ثبت درخواست در این سامانه به متقاضیان اعلام می‌شود که درخواست رسیدگی مجدد به وضعیت سبد معیشتی ثبت شد و تا ۳۰ روز آینده برای مشاهده وضعیت به سامانه مراجعه کند.

از آن جایی که آخرین زمان ثبت نام در سامانه ۲۰ آذر ماه و اعلام نتایج ۳۰ روز زمان می‌برد، بنابراین متقاضیان باید تا ۲۰ دی ماه منتظر باشند تا وضعیتشان مشخص شود که آیا یارانه معیشیتی سوخت شامل آنها می‌شود یا خیر.

زهرا بارانی
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار