ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

نسل جدید بانک‌ها:

0
عبارت نئوبانک برخواسته از اجتماع فین تک است که با تمرکز بر سیستم دیجیتال، نسبت به نقش‌آفرینان سنتیِ این عرصه با الگوهای ساده‌تر خدمات بانکی را در بستر ابزارهای موبایلی و بدون داشتن شعبه ارائه می دهند.

به گزارش بنکر (Banker)، نفوذ گسترده فناوری‌های دیجیتالی در زندگی روزمره انسان‌ها سبب به وجود آمدن تغییرات گسترده در سبک زندگی مردم و مدل کسب‌وکارهای امروزی شده و بانک‌ها نیز به‌ عنوان یک سازمان مردم‌نهاد از این قاعده مستثنی نیستند. امروزه نقش و تاثیر فناوری‌های برهم زننده دیجیتالی در دنیای خدمات مالی در حال نمایان شدن است. این فناوری‌ها ازیک‌طرف نقش، اندازه و نفوذ بانک‌های سنتی را تحت تاثیر قرار داده و از طرفی دیگر قادر است تا سرویس‌های سریع‌تر، بهتر و ارزان‌تر را به مشتریانی که عصر دیجیتال بخش جدانشدنی از زندگی آنان است؛ ارائه کنند.

آینده صنعت بانکداری را درگرو رشد فین تک‌ها است
یکی از مصادیق بارز تاثیر تحول دیجیتالی بر نظام پولی و مالی دنیا ظهور استارت‌های فین تک است. بسیاری از تحلیلگران، آینده صنعت بانکداری را درگرو رشد فین تک‌ها می‌دانند، به گونه ایی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این شرکت‌های نوپا، به‌سرعت زیادی در حال رشد بوده تا جایی که نرخ رشد شرکت‌های حوزه فین تک سالانه ۲۶ درصد بوده و در حال افزایش است.
با توجه به برآوردها، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۱۸، هشت میلیارد دلار سرمایه‌گذاری تنها از طریق بانک‌ها در حوزه فین تک‌ها صورت پذیرد. فین تک‌ها نیز مانند هر تکنولوژی جدیدی دارای معایب و مزایایی بوده و همانند تیغی دولپه عمل می‌کنند. این بازیگران جدید بر دو ضلع اصلی صنعت بانکداری؛ یعنی مشتریان و سیستم بانکی تأثیرگذار هستند. فین تک‌ها مدل‌های کسب‌وکار بانکی را دچار تغییر کرده، حاشیه سود بانک‌ها را کاهش داده و سهم قابل‌توجهی از بازار را تصاحب کرده‌اند. ازاین‌رو، این بازیگران جدید ازجمله پارامترهایی هستند که صنعت بانکی را مجبور به چاره‌اندیشی و واکنش به آن‌ها کرده است. همچنین از طرفی ظهور آن‌ها باعث شده است که مشتریان، امکانات و انتخاب‌های بیشتری را نسبت به گذشته در اختیار داشته و موضوع بانکداری را به‌صورت ملموس‌تری تجربه کنند.
نئو بانک ها بانکداری سنتی را به چالش می کشند
در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، نسل جدیدی از رقبا در صنعت مالی ظهور کردند که می‌کوشیدند با تمرکز بر بستر موبایل نسبت به ایجاد بانک‌های جدید و مدرن اقدام کرده و از این طریق بتوانند بانک‌های سنتی و شعبه‌های فیزیکی را به چالش بکشند. این نئو بانک‌ها با سرعت زیادی مورد استقبال کاربران قرارگرفته و در فاصله‌ی کوتاه زمانی رشد کرده و سودآورشده اند. ATOM BANK یک نمونه موفق از نئو بانک‌ها است. این رقبای جوان با شفاف‌سازی فعالیت‌ها، تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، ساده‌سازی مدل کسب‌وکار و ارائه خدمات بانکی ارزان‌تر نسبت به بانک‌های بزرگ توانسته‌اند تا با ایجاد مزایای رقابتی بیشتر، بسیاری از مشتریان را به‌سوی خود جذب کنند.
نئو بانک بدون داشتن شعبه خدمات بانکی را به مردم ارائه می دهند
واژه نئوبانک برای توصیف نگرش‌های نوین به بانکداری روزمره، به کار می‌رود، به‌ویژه برای بانک‌های صرفاً آنلاینی که بر روی رویکردهای دیجیتال یا رسانه‌های اجتماعی تمرکز می‌کنند. نئوبانک‌ها نیز مانند بانک‌های خُرد سنتی، خدماتی نظیر کارت نقدی، برخی قابلیت‌های پس‌انداز و از این قبیل ارائه می‌کنند، ولی وجه تمایز اصلی آن‌ها این است که به‌صورت دیجیتالی هدایت‌شده و اصطکاک بسیار کمی دارند. نئوبانک‌ها با تمرکز بر سیستم دیجیتال، نسبت به نقش‌آفرینان سنتیِ این عرصه، ‌ الگوهای ساده‌تر و یکپارچگی اجتماعی بیشتری دارند و درنهایت هیچ شعبه‌ای ندارند.
نئو بانک ها تمام خدمات بانکی را در بستر ابزارهای موبایلی عرضه می کنند
بانکداری دیجیتالی بر بستر موبایل را نباید با سرویس‌های الکترونیکی که بانک‌های سنتی ارائه می‌دهند اشتباه گرفت. بانک‌های سنتی با استفاده از بستر فناوری اطلاعات، امکان دسترسی ساده‌تر به برخی از خدمات بانکی را فراهم می‌کردند؛ درحالی‌که بانک‌های تازه‌وارد (نئو بانک‌ها) می‌کوشند تا تمام خدمات بانکی (احراز هویت، امکان باز کردن حساب، گرفتن وام، مدیریت مالی و…) را در بستر ابزارهای موبایلی به مشتریان عرضه کنند. این بانک‌های دیجیتالی با استفاده از زیرساخت موبایل و با اخذ مجوزهای مربوطه، اغلب خدمات بانکی را به‌صورت ارزان و بر پایه مدل‌های درآمدی متفاوت ارائه می‌کنند.
نسل جدید و افرادی که از نظام بانکی بهره نبرده اند مشتریان اصلی نئو بانک ها هستند
دو گروه نسل جدید و مشتریانی که تاکنون از نظام بانکی بهره نبرده‌اند، مخاطبان عمده‌ی نئوبانک ها هستند. که شامل نسل جدید، افرادی هستند که با ابزارهای دیجیتالی رشد یافته و عجین شده‌اند و برای فراهم کردن خواسته‌هایشان در دنیای مجازی به جستجو می‌پردازند. از آنجایی‌ که این نسل جدید از مشتریان نسبت به نسل‌های قبل دارای ارزش‌ها، نیازها و علاقه‌مندی‌های متفاوتی هستند، بانک‌ها ناگزیر هستند تا با استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای نوین دیجیتالی، خواسته‌های این نسل را درک کرده و نسبت به ارائه خدمات و محصولات مطابق با میل و سلیقه آن‌ها اقدام کنند. بخش دیگران دسته از مشتریان هستند که به دلیل محرومیت و یا عوامل دیگر تاکنون از خدمات بانکداری استفاده نکرده‌اند. این افراد مخاطبان عمده نئو بانک‌ها هستند. ازاین‌رو بانک‌های سنتی در مواجهه با چالش‌های جدید ازجمله ظهور کسب‌وکارهای فین تکی و شکل‌گیری نئو بانک‌ها برای جلوگیری از عقب‌ماندگی در این بخش به تغییر ساختار روی آورده‌اند. بانکداری سنتی دو ویژگی بارز داشت: اول پیچیدگی روندها و دوم ساختار بزرگ که این دو موجب کندی بیش‌ازحد این بانک‌ها گشته‌اند. ازاین‌رو شرکت‌های چابک و جوان، باهدف بهبود کارایی و استفاده از متدهای دانش‌بنیان توسعه‌یافته‌اند که می‌توانند خدمات سریع، ارزان، دقیق و درعین‌حال آسان را به کاربران عرضه می‌کند.
جذابیت بهره برداری از شعبه های بانکی بر بستر نرم افزارهای موبایلی عامل توسعه بانکداری دیجیتال
به نوشته ایبنا، این بستر جدید، نظام بانکداری را با چالش و درنتیجه‌ی آن تحول بنیادین مواجه کرده است، زیرا جذابیت بهره‌برداری از شعبه‌های بانکی بر پایه نرم‌افزارهای موبایل، به دلیل ارائه یکپارچه نقاط قوت و حذف نقاط ضعف، به‌ مراتب بیش از مراجعه به شعبه‌های سنتی خواهد بود. کاربران در مواجهه با این پدیده تازه، فرآیندی مطبوع را تجربه خواهند کرد که این امر باعث گسترش روزافزون خدمات بانکداری دیجیتالی خواهد شد.
منبع : http://banker.ir

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار