ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

چرا کارگران با گرانی بنزین مخالفند؟

0

حسین حبیبی:

چرا کارگران با گرانی بنزین مخالفند؟ / نمی‌خواهند از پولدارها مالیات بگیرند .

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور می‌گوید: بار کمبود بودجه دولت را بر دوش اقشار کم‌درآمد انداخته‌اند درحالیکه پولدارها مالیات نمی‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «گرانی بنزین» در اولین قدم، هزینه‌های حمل ‌ونقل را در بخش غیررسمی حمل‌ونقل افزایش داده است و نگرانی آن هست که باقی کالاها هم با یک تاخیر گران شوند؛ در چنین مختصاتی، کارگران و بازنشستگان، بیشترین آسیب را متحمل می‌شوند.

حسین حبیبی (عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور) در این رابطه می‌گوید: موج گرانی کالاها و خدمات، مدتهاست آغاز شده؛ اول گران شدن نان و بعد هم افزایش قیمت بنزین؛ این گرانی، زندگی همه مردم به خصوص کارگران را با مشکل مواجه می‌سازد و در نبودِ امنیت شغلی به عنوان مهم‌ترین پارامترِ «امنیت روانی کارگران»، گرانی و تورم نیز مزید بر علت می‌شود.

حبیبی بر این باور است که وعده‌های دولتی‌ها در زمینه رفاه و اشتغال برآورده نشده است؛ او ادامه می‌دهد: چرا باید از جیب کارگران و بازنشستگانِ کم‌درآمد برای اداره امور کشور هزینه شود؛ دولت اگر کمبود بودجه دارد، چرا به سراغ ثروتمندان نمی‌رود و بار آن را با گران کردن بنزین بر دوش اقشار کم‌درآمد می‌اندازد؟

او به بنگاه‌های معاف از مالیات، فرارهای مالیاتی انبوه و ناکارآمدی پایه‌های مالیاتی اشاره می‌کند و می‌گوید: دولت اگر نظام مالیاتی کشور را اصلاح نماید و از همه مشمولان، مالیات بگیرد، دیگر نیازی به اتخاذ سیاست‌های انقباضی و کسب درآمد از طریق گران کردن بنزین نخواهد داشت؛ منتها این کار را نمی‌کنند، چون نمی‌خواهند بکنند.

به گفته‌ی دبیر کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان تهران، به دو دلیل از ثروتمندان مالیات نمی‌گیرند؛ اول اینکه، خود دولتی‌ها و قانون‌گزاران هم عموماً جزو همین طبقه هستند و باید مالیات بدهند و دوم اینکه، بالادستی‌ها، خدمتگزاران سرمایه‌داران هستند و نمی‌خواهند آنها رنجیده خاطر شوند.

حقوق مردم در قانون اساسی

حبیبی ادامه می‌دهد: اوضاعی به وجود آورده‌اند که در آن فقرا فقیرتر و پولدارها پولدارتر می‌شوند؛ من کارگر باید بسیار بیشتر از ۸ ساعت در روز کار کنم و توجهی به خانواده‌ام نداشته باشم؛ در نتیجه همیشه در استرس و نگرانی روحی به سر ببرم و آرامش نداشته باشم. این شرایط موجب شده برای تامین مایحتاج خانواده، به دلیل ناتوانی، اجناس و اقلام بی‌کیفیت تهیه کنم؛ ناتوانی معیشتی موجب شده به دلیل گرانی دارو و درمان، به بیماری‌های خود و اعضای خانواده، توجه نکنم و در نهایت موجب شده از معنویت و تعالی انسانی دور بمانم و شان و کرامتم زیر سوال برود.

به گفته‌ی او؛ این مراحل مثل یک فرایند اجتماعی طی خواهد شد تا جایی که کرامت کارگران به حد زیادی مخدوش شود.

به عقیده‌ی حبیبی، تصمیمِ خرق‌الساعه برای گرانی بنزین موجب تشدید این اوضاع شده است؛ تصمیمی که طبق اصل ۹۰ قانون اساسی، می‌توان از آن شکایت کرد؛ او در عین حال، اصل ۲۷ قانون اساسی در رابطه با حق اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم می‌داند و معتقد است که باید به این حق قانونی احترام گذاشته شود.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار