ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

جایگاه و نقش اینترنت در صنایع مختلف:

0

به جرأت می‌توان گفت که در عصر مدرن، هیچ صنعتی بدون دسترسی به اینترنت دوام نخواهد آورد. درواقع، اینترنت با ورود خود توانست تحولی عظیم را در صنایع و حوزه‌های مختلف رقم بزند و اکنون از آن به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر غیرقابل‌انکار بشریت و یاری‌رسان چندین میلیارد انسان روی کره زمین یاد می‌شود.

برای درک بهتر این موضوع، بانک‌ها را در ذهن خود مجسم کنید. روزانه میلیون‌ها تراکنش در سطح جهان صورت می‌گیرد که اگر بستری به نام اینترنت مهیا نباشد، هرگز این عملیات‌ها به سرانجام نمی‌رسیدند. به عبارتی، حوزه فناوری اطلاعات در طی سال‌های اخیر، دستخوش تغییرات و پیشرفت چشمگیری شده است. تامین‌کنندگان خدمات اینترنتی در سراسر دنیا حداکثر تلاش خود را به کار بسته‌اند تا اینترنتی پایدار و ۲۴ ساعته را برای کاربران خود به ارمغان آورند. در واقع، ایجاد فراهم شدن بستری برای شروع یک کسب‌وکار و سودآوری در این حوزه، سبب شده تا کارآفرینان به این عرصه ورود کنند و به دنبال آن، با سرمایه‌گذاری گسترده خود، زمینه را برای اشتغال هزاران نفر فراهم کنند.در ادامه برآنیم تا نگاهی بیاندازیم به نقش و جایگاه اینترنت در صنایع و عرصه‌های مختلف.

عرصه پژوهش

با توجه به نیاز این روزهای کاربران به پهنای باند بیشتر و تاخیر کمتر،  تکنولوژی‌های جدیدی همچون ۳G، ۴G و اخیرا نیز ۵G توسعه یافته‌اند که امکان دسترسی سریع و بی‌دردسر کاربران از اقصی نقاط جهان به اینترنت را فراهم می‌کنند. فناوری ۵G که آخرین مراحل توسعه خود را طی می‌کند، می‌تواند تجربه جدیدی را برای کاربران رقم بزند. به لطف این فناوری‌ها، افراد و شرکت‌ها می‌توانند با سرعتی بالا به اینترنت متصل شده و فایل‌های حجیم خود را در چند ثانیه انتقال دهند. این فناوری‌ها سبب شده تا محققان و پژوهشگران بتوانند در کمترین زمان و در هر لحظه که اراده کنند، به محتوای مورد نظر خود دسترسی داشته و امور پژوهشی خود را به پیش ببرند.

عرصه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده

فناوری‌های جدید واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، به میزان قابل‌توجهی به اینترنت وابسته‌اند. در واقع، اینترنت به کمک این فناوری‌ها می‌آید تا بتوانند به همراه محصولات مختلف، سفری فراموش نشدنی به دنیایی مجازی را برای کاربران به ارمغان آورند. به عبارتی دیگر، اینترنت و این دو فناوری نوظهور توانستند بسیاری از امور را که تجربه آن برای آدمی‌غیرممکن بود، میسر سازند.

حوزه سرگرمی‌

صنعت سرگرمی‌در جهان همگان با ظهور و گسترش اینترنت، پیشرفت محسوسی را تجربه کرد. اینترنت سبب شد تا شاهد ورود سرویس‌های استریمینگ یا پخش آنلاین، وب‌سایت‌های بازی آنلاین و شبکه‌های اجتماعی سرگرم‌کننده به دنیای خود باشیم. استفاده از این سرویس‌ها، نیازمند ارتباط اینترنتی پایدار و باثبات است که در طی سال‌های اخیر، این امر محقق شده است. البته خدمات سرگرمی‌مبتنی بر اینترنت، تنها به این چند مورد خلاصه نمی‌شوند و بسیاری از این خدمات را می‌توانیم در زندگی روزمره خود مشاهده کنیم.

صنعت خودرو

خودروسازان نیز به طور قابل توجهی از ظرفیت‌های اینترنت بهره گرفتند. بسیاری از خودروهایی که امروز به بازار عرضه می‌شوند از اینترنت برای ارائه قابلیت‌هایی همچون GPS، رادیو و غیره بهره می‌برند. همچنین با معرفی ۵G، بسیاری از شرکت‌ها در تلاشند تا رویای استفاده از خودروهای بدون راننده را به واقعیت تبدیل کنند.

صنعت گیمینگ

از دیگر حوزه‌هایی که با ظهور اینترنت، به شدت تحت تاثیر قرار گرفت و متحول شد، صنعت بازی است. امروزه میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به صورت آنلاین با یکدیگر به رقابت پرداخته و یا در کنار هم به ماجراجویی می‌پردازند.

حوزه امنیت

شاید اگر اینترنت نبود، فناوری‌هایی که این روزها در حوزه امنیت از آن‌ها استفاده می‌کنیم، تا به این اندازه پیشرفته نبودند. درواقع، اینترنت به عنصری اصلی از محصولات امنیتی تبدیل شده و می‌توان با کمک آن، امنیت خانه‌ها، شرکت‌ها، وسایل، تجهیزات و غیره را تضمین کرد. برای مثال، با کمک اینترنت می‌توان با خیال راحت از راه دور، خانه را با کمک یک مانیتور مشاهده کرد.

حوزه نظامی

به جرات می‌توان گفت که صنعت نظامی، یکی از بخش‌هایی بوده که بیشترین نفع را از اینترنت برده است. بسیاری از تجهیزات و تسلیحات نظامی‌دنیا، با کمک اینترنت کار می‌کنند و در واقع، کارایی آنها دوچندان شده است. همچنین، با کمک اینترنت می‌توان اطلاعات را در کمترین زمان به مخاطب و یا پایگاه مدنظر منتقل کرد و سرنوشت یک رویارویی را تغییر داد.

حوزه پزشکی

صنعت دارو نیز از مزیت‌های اینترنت منتفع شد. بسیاری از امور در این عرصه، همانند ارسال و دریافت انواع گزارش‌ها و آزمایشات پزشکی، تحقیقات پزشکی و غیره به وضوح به اینترنت وابسته است. در حوزه پزشکی، واکنش و پاسخ سریع بسیار حائز اهمیت است که به لطف اینترنت، می‌توان این اطلاعات را در کسری از ثانیه به مقصد ارسال کرد و از بروز بسیاری از اتفاقات ناگوار جلوگیری کرد. اخیرا پزشکان به استفاده از فناوری واقعیت مجازی برای شناسایی و درمان روی آورده‌اند که در این زمینه نیز اینترنت حرف اول را می‌زند.

صنعت هوانوردی

اینترنت نقش غیرقابل انکاری را در انتقال اطلاعات در صنعت هوانوردی ایفا می‌کند. همانطور که می‌دانید بسیاری از دستگاه و سیستم‌ها در این حوزه، به شدت به اینترنت وابسته‌اند و اگر لحظه‌ای اینترنت از دسترس خارج شود، عملا این صنعت از کار خواهد افتاد.

در پایان باید گفت که بخش‌ها و صنایع بیشماری در دنیا وجود دارند که برای بقا به فناوری اینترنت متکی‌اند که در این جا به طور موجز تنها به بخشی از آن‌ها اشاره شد. اینترنت به قدری در دنیای ما انسان‌ها ریشه دوانده که نبود آن ضربه بزرگی به ما خواهد زد. صادقانه بگوییم، اگر اینترنت نباشد زندگی مدرن ما انسان‌ها، کیفیت خود را از دست خواهد داد.

مرتضی یعقوبی

منبع:
https://itiran.com/2019/12/02
TechTimes

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار