ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

سال آینده رکود در بازار مسکن عمیق‌تر خواهد شد:

0
دبیر انجمن انبوه سازان کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

سال آینده رکود در بازار مسکن عمیق‌تر خواهد شد.

پورحاجت گفت: رکود بازار مسکن در آینده به دلیل شوک‌هایی که در اقتصاد کشور ایجاد شده عمیق‌تر خواهد شد.

فرشید پورحاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در کوتاه مدت و تا پایان امسال قیمت مسکن تغییری نخواهد داشت، گفت: ممکن است در سال آینده به دلیل اثرات تورمی که در کشور ایجاد خواهد شد قیمت‌ها در حوزه مسکن افزایش یابد.

او با اشاره به اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی باعث رکود در حوزه مسکن خواهد شد، گفت: در سال آینده رکود در بازار مسکن عمیق‌تر خواهد شد و این در حالی است که قیمت‌ها برابر با نرخ‌های تورم تغییر خواهد کرد.

پورحاجت با اشاره به اینکه از ماه گذشته روند معاملات مسکن بهبود یافته است، گفت: در شرایط کنونی ثبات اقتصادی در بازار مسکن حاکم است و پیش از افزایش قیمت بنزین میزان خریداران مسکن افزایش یافته بود که با شوک قیمتی در نرخ بنزین میزان معاملات متوقف شد.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور با بیان اینکه حضور بخش خصوصی و افزایش تولید می‌تواند شرایط مناسبی را در بازار مسکن ایجاد کند، اظهار کرد: ایجاد توازن در عرضه و تقاضا از سوی مسئولان می‌تواند نقش موثری در بهبود بازار مسکن ایجاد کند که البته این به آن شرط است که حضور سوداگران را در بازار مسکن کمرنگ کنیم.


بیشتر بخوانید: اما و اگر‌های طرح بزرگ مسکنی کشور/ پیش‌پرداخت‌های بالای طرح ملی مسکن برای متقاضیان دردسرساز شد.


او تأکید کرد: در این شرایط برخی از سوداگران به دنبال ایجاد تورم در بازار مسکن هستند که باید با نظارت و کنترل بهتر مانع ورود سوداگران به این بازار شویم.

پورحاجت درباره طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: حضور بخش خصوصی در این طرح می‌تواند در روند بهتر شدن اجرای آن مناسب باشد البته در این طرح بخش خصوصی شرایطی را برای مسئولان دولتی مطرح کرده بود که هنوز برای موافقت با آن به نتیجه نرسیده‌ایم.

ساخت ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی

دبیر انجمن انبوه سازان کشور اظهار کرد: تعدادی از این واحد‌ها قرار است در قالب پروژه‌های مشارکتی به متقاضیان واگذار شود که امیدواریم حضور بخش خصوصی در اجرای این طرح بهتر شود.

او بیان کرد: ساخت ۴۰۰ هزار واحد در طرح اقدام ملی می‌تواند روند رونق را در بازار مسکن بهتر کند که امیدواریم تا دو سال آینده ساخت آن‌ها به اتمام برسد.

منبع : https://www.yjc.ir/fa/news/7148832

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار