ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

خانوارهای ایرانی از پس هزینه ها بر می‌آیند؟

0

هزینه های اولویت دار برای خانوارهای ایرانی در بخش خوراکی و غیرخوراکی که شامل گوشت و مسکن و سوخت می شود که در آبان ماه به ترتیب با رشد تورم ۴۵.۷، ۲۱.۵ و ۳۹.۲ درصد مواجه بوده اند.

تیتر۲۰- بررسی تغییر قیمت کالاها و خدمات در آبان ماه سال جاری نشان می دهد که شاخص کل نسبت به مهر ماه ۱.۶ درصد و نسبت به آبان ماه سال گذشته ۲۷ درصد افزایش یافته است.

مطابق با آنچه که پیش از این مرکز آمار ایران از نحوه هزینه کرد خانوارهای ایرانی (در سال ۹۷) گزارش داده بود، از هزینه‌ کل سالانه‌ خانوار شهری بیشترین سهم با ۲۱ درصد مربوط به گوشت و در بین هزینه‌های غیرخوراکی بیشترین سهم با ۴۵ درصد مربوط به مسکن، سوخت و روشنایی بوده است.

اگر این آمار را برای سال جاری هم مدنظر قرار دهیم و گوشت، مسکن، سوخت و روشنایی را در صدر اولویت های مردم برای هزینه کرد در نظر بگیریم، خانوارها در آبان ماه امسال برای خرید کالای خوراکی اولویت دار خود یعنی گوشت قرمز و سفید ۴۵.۷ درصد بیشتر از آبان سال گذشته هزینه کرده اند. این عدد در تورم ۱۲ ماه منتهی به آبان ۸۰.۵ درصد بوده است.

همچنین خانوارها برای مسکن به عنوان کالای غیرخوراکی اولویت دار، نسبت به آبان پارسال ۲۱.۵ درصد بیشتر هزینه کرده اند؛ این عدد برای آب، برق و سوخت ۳۹.۲ درصد بوده است.

تورم ۱۲ ماه منتهی به آبان برای این دو هزینه اولویت دار مردم، به ترتیب ۲۳.۵ درصد و ۲۸.۱ درصد بوده است.

بررسی اولویت های دوم و سوم خانوارها در بخش خوراکی ها یعنی «نان و غلات» و «میوه و سبزی ها» نشان می دهد که مردم برای نان و غلات نسبت به آبان پارسال ۳۰.۳ درصد بیشتر هزینه کرده اند. تورم ۱۲ ماه منتهی به آبان برای این خوراکی ۳۳.۵ درصد بوده است.

برای قیمت میوه نیز شاهد افزایش ۱۱.۵ درصدی نسبت به آبان پارسال بوده ایم. البته تورم ۱۲ ماه این کالا ۵۹.۹ درصد بوده است. بخش سبزیجات نیز رشد ۲۱.۱ درصدی را در آبان نسبت به ماه مشابه سال قبل تجربه کرده است. البته تورم ۱۲ ماه منتهی به آبان سبزیجات ۷۰.۸ درصد بوده است.

مردم برای «حمل و نقل و ارتباطات» به عنوان اولویت دوم در بخش خدمات، نسبت به آبان پارسال به ترتیب ۳۳.۴ درصد (حمل و نقل) و ۱.۷ درصد (ارتباطات) بیشتر هزینه پرداخت کرده اند. تورم ۱۲ ماهه برای این خدمات به ترتیب ۴۴.۴ درصد و ۲۷ درصد بوده است.

«بهداشت و درمان» نیز به عنوان اولویت سوم مردم در بخش خدمات در آبان امسال با رشد تورم ۲۴.۲ درصدی مواجه بوده است.

اولویت چهارم خوراکی یعنی شیر و فرآورده های آن و تخم مرغ در آبان ماه نسبت به ماه مشابه سال قبل، ۲۹ درصد رشد تورم را تجربه کرده است. این عدد برای تورم ۱۲ ماه منتهی به آبان ۴۳.۹ درصد بوده است.

گفتنی است؛ آخرین گزارش رسمی از وضعیت معیشت خانوارهای ایرانی که مربوط به سال ۹۷ می شود، از آن حکایت دارد که متوسط درآمد و هزینه سالانه‌ یک خانوار شهری به ترتیب حدود ۴۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و ۳۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بوده است./مهر

منبع : http://titre20.ir/fa/news/38671

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار