ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

معمای ۶ میلیون خانوار جامانده:

0
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: طبق اظهارات آقای روحانی قرار بود به ۱۸ میلیون خانوار یارانه جدید و کمک هزینه معیشتی تخصیص یابد، اما اگر جمعیت معترض به دریافت یارانه را که پیام آن‌ها در وزارت رفاه ثبت شده است، به آن‌ها اضافه کنیم، حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار خانوار، یا مایل به ثبت‌نام نبوده‌اند و یا تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند و بدیهی است که حتماً در مدت هشت روز باقی مانده این آمار بالاتر خواهد رفت.
روز گذشته در حالی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونش درباره شروط حذف شدگان سخن گفتند که سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت معیشتی مسئول زیر دست آن‌ها از ثبت‌نام ۴ /۵ میلیون خانوار در اعتراض به دریافت نکردن یارانه بنزین خبرداد و گفت: در این طرح افرادی با مشاغل خاص همچون پزشکان، اعضای هیئت علمی، قضات، وکلا، کارمندان و مدیران ارشد دولتی حذف شدند.
حسین میرزایی به رادیو گفت: در مجموع ۷۶ میلیون نفر در کشور یارانه‌بگیر هستند که ما باید ۱۶ میلیون نفر را حذف کنیم.
وی افزود: ۸ میلیون از جمعیت کشور یارانه دریافت نکردند و ۱۶ میلیون نیز مشمول طرح یارانه نیستند که در مجموع ۲۵ میلیون نفر از دریافت طرح معیشتی حذف شدند.
میرزایی در خصوص اقدامات شناسایی افراد مشمول و غیر مشمول دریافت این طرح گفت: مکانیزم شناسایی و راستی‌آزمایی اطلاعات افراد بر مبنای کد ملی طراحی شده است که تمامی دارایی‌های افراد همچون املاک و مستغلات، خودرو و دارایی بانکی در سیستم کد ملی لحاظ شده است.
حسین میرزایی در خصوص این سؤال که نداشتن خانه شرط دریافت طرح معیشتی است، توضیح داد: گاهی برخی از مستأجران با اجاره بهای ۴۰ میلیونی مبادرت به اجاره منزل در مناطق شمالی شهر می‌کنند، بنابراین نداشتن املاک از شروط دریافت طرح معیشتی نمی‌شود.
وی در خصوص شکایت برخی از متقاضیان مبنی بر خرابی سامانه ثبت‌نام طرح دریافت حمایت‌های معیشتی گفت: در روز نخست به دلیل اختلال در سامانه پیامکی همراه اول سایت با مشکل روبه‌رو شد، اما روند ثبت‌نام همچنان ادامه دارد.
میرزایی وعده داده است تمامی افرادی که ثبت‌نام نموده‌اند از طریق پیامک بازخورد وضعیت خود را دریافت کنند.
سخنگوی ستاد شناسایی طرح حمایت‌های معیشتی متذکر شد: ۶۰ میلیون نفر از ۸۰ میلیون نفر جمعیت به ترتیب اولویت مشمول دریافت طرح حمایت‌های معیشتی خواهند شد.
تاکنون معیار‌هایی مانند خانه ۹۰۰ میلیونی، خودروی ۲۵۰ میلیون تومانی به بالا و خلاصه میلیاردر‌ها مهم‌ترین معیار‌های اعلام شده در حذف یارانه‌بگیران جدید بوده است، با این حال تماس‌های تلفنی مکرر به روزنامه و مراجعات مردمی که حتی به این معیار‌ها نزدیک هم نشده‌اند، نشان می‌دهد که تعداد استثنائات حذف شده بیشتر از تصور اولیه است.
به عنوان نمونه یک معلم بازنشسته روز گذشته در تماس با «جوان» گفت: روز گذشته به محل وزارت کار مراجعه کردم که بسیاری از مردم به آنجا برای ثبت‌نام مراجعه کرده بودند و بسیار شلوغ بود و من برای ثبت‌نام دو زندانی آزاد شده که بیکار هستند و مشمول طرح نیستند، به آنجا مراجعه کردم و در این مسیر با آقایان پوره، رستمی، میرزایی، محمدی صحبت کردم.
وی ادامه داد: این افرادی که حذف شده‌اند اگر این مقرری را نگیرند به طور حتم بار دیگر سر از زندان در خواهند آورد!
تعدادی از همکاران روزنامه‌نگار نیز مانند بسیاری از افرادی که سیم‌کارت به نام خود ندارند، تاکنون موفق به ثبت‌نام در سامانه نشده‌اند. به این ترتیب آمار ۴/ ۵ میلیون نفری یارانه‌بگیر‌ها در مهلت باقی مانده احتمالاً بیشتر از ۶ میلیون نفر «خود سرپرست» و یا سرپرست خانوار خواهد شد.
از این رو با توجه به فضای جامعه و نمونه‌هایی که افراد در اطراف خود می‌بینند هر چه سریع‌تر باید برخلاف اجرای ناگهانی طرح افزایش قیمت بنزین نسبت به نحوه حذف حذف‌شدگان و تخصیص یارانه کمک معیشتی شفاف‌سازی لازم از سوی دولت صورت بگیرد و طرح مذکور نباید مانند یک معما ذهن آحاد جامعه را مشغول کند.
یارانه معیشتی جامانده‌ها ماه بعد یکجا پرداخت می‌شود
البته در این میان نوبخت، معاون رئیس‌جمهور از امکان بازنگری درباره افرادی که به اشتباه حذف شده‌اند، خبر داد و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور یارانه افرادی را که مشمول این دریافت شوند، در ماه آینده به همراه کسانی که مشمول دریافت یارانه از قبل بودند، به صورت یکجا پرداخت خواهد کرد.
وی افزود: برنامه‌ریزی وزارت رفاه برای دریافت یارانه حمایتی برای حدود ۶۰ میلیون نفر بود که در مرحله اول ۲۴۲۰ میلیارد تومان به حساب ۱۷ میلیون و ۷۰۰ هزار سرپرست خانوار واریز شد.
لیست یارانه‌بگیران قابل راستی‌آزمایی است
احمد میدری، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز درباره اینکه نباید به اثبات اخبار رسمی دولت برای مردم نیاز پیدا کنیم، گفت‌: این بی‌اعتمادی خوب نیست و باید شفاف‌سازی شود و به زودی خبرنگاران همه رسانه‌ها را برای راستی آزمایی به محل استقرار سامانه پرداخت یارانه‌ها دعوت می‌کنیم و لیست واریز یارانه‌ها در وزارت کار موجود است و راستی‌آزمایی می‌شود.
میدری با اعلام اینکه ۷۸ میلیون نفر در کشور یارانه‌بگیر هستند، گفت: ۱۸ میلیون نفر یارانه می‌گیرند، اما بسته معیشتی نمی‌گیرند. در سال‌های گذشته حدود ۵/ ۴ میلیون نفر از تعداد یارانه‌بگیر‌ها حذف شدند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز اینکه درک افراد از وضعیت خود با آنچه در جامعه وجود دارد متفاوت است، گفت: در خانواده‌های یارانه‌بگیر ۲۳ میلیون خودرو وجود دارد، اما در حدود ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار هیچ خودرویی وجود ندارد.
میدری با تصریح به اینکه ملاک انتخاب خانوار‌هایی که مشمول گرفتن یارانه معیشتی شده‌اند، تنها داشتن یا نداشتن خودرو و ملک نبوده است، گفت: با این حال حدود ۹۰۰ هزار خانوار خودروی بالای ۲۵۰ میلیون تومان دارند که همگی حذف شده‌اند.
مردم از سرک کشیدن به حساب‌ها نترسند
اما دیگر موضوعی که این روز‌ها از سوی دولتمردان مطرح می‌شود، شرط سرک کشیدن دولت به همه تراکنش‌های مالی افراد برای تداوم پرداخت یارانه معیشتی است.
یارانه‌بگیران بر این باورند که دولت نه فقط به حساب یارانه‌بگیران بلکه به حساب همه افراد ایران باید سرک بکشد تا هم نیازمندان واقعی یارانه را شناسایی کند و هم فراریان مالیاتی و نباید دولت مردم را از این موضوع بترساند و خودش نیز از این موضوع بترسد. به خصوص که بررسی دارایی‌ها و تراکنش‌های افراد مکانیزه انجام می‌شود و افراد نمی‌توانند از این موضوع سوءاستفاده کنند.
منبع : http://www.pishkhaan.net/news/164934/?top_news_table

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار