ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

کارگران بدون بیمه به تامین اجتماعی مراجعه کنند:

0

در گفت وگو با ایسنا مطرح شد،

کارگران بدون بیمه به تامین اجتماعی مراجعه کنند.

یک فعال حوزه کار با تاکید بر تشویق کارفرمایان به بیمه نیروهای کار خود از کارگران بدون بیمه خواست که برای بهره‌مندی از مزایای بیمه به سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند.

رحمت اله پورموسی در گفت وگو با ایسنا، درباره شناسایی کارگران فاقد بیمه اظهار کرد: این دسته افراد چنانچه در محیط کارگاهی یا زیرپله‌ای مشغول کارند و از مزایای بیمه محروم هستند باید به سازمان تامین اجتماعی مراجعه و عدم بیمه خود را گزارش کنند.

وی گفت: این موضوع نیازمند بازرسی است و باید به بازرس تامین اجتماعی گزارش شود تا بازرس برود محل کار مربوطه را شناسایی و کارگران را نام نویسی کند. بدیهی است بعد از شناسایی و مشخص شدن سابقه کارگران، حق بیمه ازکارفرما مطالبه می‌شود.

برخورد قانونی با کارفرمایان بیمه گریز.

این فعال حوزه کار درباره آن دسته کارگران فاقد بیمه که به دلیل اخراج اقدام به معرفی خود نمی‌کنند، گفت: متاسفانه بعضا می بینیم که برخی از کارگران فاقد بیمه از ترس اینکه مبادا کار خود را از دست بدهند به تامین اجتماعی مراجعه نمی‌کنند در حالی که با این کار حقشان ضایع می‌شود بنابر این یا باید دنبال حقشان باشند یا تا پایان عمر از مزایای بیمه محروم بمانند.

پورموسی با بیان اینکه بیمه کارگران یک الزام قانونی است گفت: کارفرمایانی که با وجود صراحت قانون از بیمه نیروهایشان خودداری و از پرداخت حق بیمه فرار می‌کنند در حقیقت بیمه گریزی می‌کنند که باید با تخلفات آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

تشویق کارفرمایان به بیمه کارگران فاقد بیمه.

این فعال حوزه کار در پایان با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی می‌تواند در خصوص شناسایی کارگران فاقد بیمه فراخوان بدهد، ‌گفت: تامین اجتماعی می‌تواند جداول تشویقی به منظور ترغیب کارفرمایان به بیمه کارگران بگذارد به این نحو جریمه دیرکرد را نگیرد تا کارفرمایان خودشان برای بیمه نیروهای کار مراجعه و اقدام کنند.

به گزارش ایسنا، بر اساس آمارهای غیر رسمی بیش از سه و نیم میلیون کارگر فاقد بیمه در کشور درحال فعالیت در کارگاهای زیرزمینی هستند که از حداقل‌های قانون کار محرومند. کارشناسان راه‌اندازی یک سامانه ملی توسط وزارت کار و فراخوان سازمان تامین اجتماعی در مراجعه کارگران فاقد بیمه را موجب شناسایی و بیمه این دسته کارگران می‌دانند.

منبع : https://www.isna.ir/news/98082415457

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار