ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

درآمد هدفمندی یارانه‌ها، صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و بن کارگری شود:

0

صادقی:

دولت از محل افزایش قیمت بنزین، ۷۰ هزار میلیارد تومان بدست می‌آورد/ درآمد هدفمندی یارانه‌ها، صرف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و بن کارگری شود/ در تعیین حداقل دستمزد سال۹۹ ، درصد افزایش قیمت بنزین لحاظ شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: افزایش قیمت بنزین تصمیم خطرناکی برای آ‌رامش اجتماعی است و شکاف طبقاتی بیشتری را منجر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی، در جریان دومین روز گردهمایی سراسری خانه کارگر در مجتمع شهید امامی چمخاله گفت: تصمیمی که در مورد افزایش قیمت بنزین گرفته شده هر چند کسری بودجه را تا اندازه‌ای جبران می‌کند اما موجب تشدید کسری بودجه در اقتصاد خانوارها می‌شود. از این رو تصمیم نامناسبی برای آرامش اجتماعی است و به شکاف طبقات اجتماعی منجر می‌شود.

صادقی افزود: دولت این تصمیم را بر اساس مصوبه سال ۹۶ که افزایش قیمت بنزین را مورد تاکید قرار داده، گرفته است اما با این تصمیم شاهد افزایش نابجای قیمت‌ها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه دولت ۱۳۶ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت: در نهایت دولت با افزایش قیمت بنزین تنها می‌تواند حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان از بودجه را تامین کند اما در کل چیز زیادی دست دولت را نمی‌گیرد از سویی دولت تصمیم گرفته با بخشی از درآمدهای حاصل شده از این محل یارانه‌های نقدی ۱۸ میلیون خانوار را افزایش دهد اما سیاستی که اتخاذ شده تاثیرات تورمی قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت و افزایش یارانه‌ها به هیچ وجه آن را جبران نخواهد کرد.

صادقی پیشنهاد داد: به جای اینکه دولت با این پول در پی جبران کسری بودجه خود برود باید بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند و منابع لازم را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، افزایش بن کارگری و … انجام دهد به ویژه موضوع همسان سازی که در تامین اجتماعی ۶ هزار میلیارد تومان منابع نیاز دارد. ما از دولت می‌خواهیم که همین حدود را از محل ۷۰ هزار میلیارد تومانی که به دست می‌آورد برای همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی اختصاص دهد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به در پیش بودن ایام تعیین حداقل دستمزد سال ۹۹ گفت: نمایندگان کارگران در شورای عالی کار باید با در نظر گرفتن افزایش حامل‌های انرژی و تورمی که از این ناحیه ایجاد می شود دستمزدی را تعیین کنند که قدرت خرید از دست رفته کارگران را جبران کنند.

وی افزود: بنابراین باید عقلایی حرکت کنیم و از این محل سهم‌خواهی کنیم.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار