ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

استفاده غیرمتعارف از مشاعات فقط در صورت اجازه همه مالکان مشاعی امکان پذیر است:

0

خبرگزاری میزان- مشاعات (قسمت‌های مشترک) آپارتمان به همه مالکان آن اختصاص دارد و استفاده‌های غیرمتعارف از این قسمت‌ها صرفاً با اجازه همه مالکان امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، افزایش جمعیت شهر‌ها و زندگی شهری موجب شده‌است روز به روز جمعیت آپارتمان‌نشین به صورت فزاینده افزایش پیدا کند.

این سبک زندگی نیز دارای قواعد مختص به خود است که در صورت عدم رعایت طبیعتاً مشکلات و اختلافاتی را به همراه خواهد داشت.

علاوه بر مسائل مرتبط با مدیریت ساختمان، یکی از موضوعاتی که ساکنان یک آپارتمان را می‌تواند درگیر مسائلی کند، موضوعات مرتبط با قسمت مشاعات است. مشاعات به بخش‌هایی از ساختمان گفته می‌شود که به طور مستقیم یا غیرمستقیم مورداستفاده تمام شرکا و افرادی است که در ساختمان حضور دارند و نمی‌توان به طور انحصاری از آن استفاده کرد.

قسمت‌هایی مانند پله‌ها، آسانسور، پشت بام، حیاط و … در این تعریف جا دارند؛ بنابراین گذاشتن لوازمی، چون میز، صندلی، کپسول گاز، کباب‌پز، وسایل مستعمل و یا نگهداری حیوانات در قسمت‌های مشترک ممنوع است، زیرا قسمت‌های مشترک در ملکیت مُشاع تمام شرکاء ملک است هرچند که در قسمت‌های اختصاصی واقع شده باشد.

مشاعات آپارتمان هم مانند دیگر قسمت‌های آن قواعدی دارد که در قانونی تحت عنوان قانون تملک آپارتمان‌ها ذکر شده‌است.

در این نوشتار به یک قاعده از قواعد مرتبط با مشاعات آپارتمان اشاره خواهیم نمود:

مشاعات (قسمت‌های مشترک) آپارتمان به همه مالکان آن اختصاص دارد و استفاده‌های غیرمتعارف از این قسمت‌ها صرفاً با اجازه همه مالکان امکان‌پذیر است.

برای مثال در یک ساختمان چهارطبقه‌ای، حیاط خلوتی در پشت ساختمان قرار دارد، اما جز ساکن طبقه اول این ساختمان، ساکن طبقات دیگر برای ورود به آن راه ندارند.

در این حالت با این‌که ساکن طبقه اول به این قسمت راه دارد، اما نمی‌تواند اقدام به ساخت و ساز انباری در حیاط خلوت نماید یا این‌که وسایل خود را در آن قرار دهد و بگوید که شما هم اگر می‌خواهید وسایل خود را در آن قرار دهید.

در این صورت چنان‌چه یکی از مالکان از قسمت‌های مشترک استفاده نامتعارف داشته‌باشد و مالکان دیگر رضایت نداشته باشند، می‌توانند به جرم مزاحمت از او شکایت نموده و از دادسرا رفع آن را بخواهند.

این موضوع در مواردی که یکی از مالکان اقدام به نگه‌داری از حیواناتی مانند مرغ و خروس یا سگ در قسمت‌های مشترک مانند حیاط می‌کند، بیش‌تر به چشم می‌خورد.

منبع : https://www.mizanonline.com/fa/news/567893

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار