ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://eghtesadi1.ir ، http://eghtesadiiran.ir ونیز http://eghtesadiiran.com قابل مشاهده می باشد. مدیرومسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی
About

راننده محور شدن ۱۰ درصد از تصادفات را کاهش می‌دهد:

0

رییس پیشین پژوهشکده بیمه در گفت‌وگو با ایلنا:

تعیین حق بیمه شخص ثالث براساس ریسک‌های گذشته/ رانندگان رتبه‌بندی می‌شوند/ راننده محور شدن ۱۰ درصد از تصادفات را کاهش می‌دهد.

یک کارشناس بیمه اظهار داشت: پیش از این سوابق خودرو ملاک بیمه بود که با خرید خودروی جدید سوابق سوانح و تصادفات خودرو از میان می‌رفت اما با اعمال اصلاحات، سوابق در پرونده رانندگان ثبت و ضبط می‌شود که با تعویض خودرو هم قابل حذف نیست.

غدیر مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اجرای راننده محور بودن بیمه شخص ثالت اظهار داشت: در سال ۹۴ در پژوهشکده بیمه تحقیقی مبنی بر مقایسه بیمه نامه شخص ثالث ایران با ۴۰ کشور از جمله کشورهای توسعه یافته انجام شد. بررسی‌ها نشان می داد که بیمه شخص ثالث در ایران با نقاط ضعف متعددی دارد که رفع آنها می تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

وی ادامه داد: یکی از اصلاحات نظام بیمه در بحث شخص ثالث که می‌تواند بسیار موثر عمل  کند، راننده محور بودن در بیمه شخص ثالث است که بنا بر آن،‌ سابقه راننده در بیمه و تعرفه بیمه تعیین کننده است.

این کارشناس امور بیمه با بیان اینکه با اجرا شدن این اصلاحات سابقه ریسکی رانندگان هرگز از بین نمی‌رود، گفت: پیش از این سوابق خودرو ملاک بیمه بود که با خرید خودروی جدید سوابق سوانح و تصادفات خودرو از میان می‌رفت اما با اعمال اصلاحات سوابق در پرونده رانندگان ثبت و ضبط می‌شود که با تعویض خودرو هم قابل حذف نیست.

مهدوی تاکید کرد: از این پس مبنای حق بیمه ریسک‌های گذشته رانندگان خواهد بود و رانندگان با سابقه بد بهای بیشتری بابت حق بیمه می پردازند و از طرف دیگر رانندگان کم ریسک شامل تخفیف در تعرفه‌ها می‌شوند.

رییس پیشین پژوهشکده بیمه با اشاره به تاثیر اجرای این اصلاحات در کاهش تصادفات و سوانح رانندگی افزود: واقعیت این است که تصادفات رانندگی در ایران به عوامل متعددی بر می‌گردد که نمی‌توان تنها با اطلاحات در امور بیمه شخص ثالث سهم قابل توجهی در کاهش میزان آن داشت اما بررسی‌ها نشان داده که راننده محور شدن بیمه شخص ثالث می‌تواند تا ۱۰ درصد از تصادفات را کاهش دهد.

وی با تاکید بر اینکه در واقع این اقدام به نوعی رتبه‌بندی رانندگان است، ادامه داد: حق بیمه براساس رتبه رانندگان مشخص خواهد شد و این یک اقدام در جهت عادلانه شدن توزیع ریسک در تعرفه ها است.

مهدوی با بیان اینکه قرار نیست هزینه‌های حق بیمه برای خانواری که یک خودرو استفاده می‌کنند، افزایش یابد گفت: نام افراد استفاده کننده از یک خودرو به بیمه نامه اضافه می‌شود و اگر آن فرد سابقه کم ریسکی داشته باشد اتفاقا حق بیمه کاهش می‌یابد.

منبع : https://www.ilna.news

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد جامعه ای شاداب وبا رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم برای همگان بویژه بازدید کنندگان این سایت اقتصادی سلامتی ونیکبختی آرزو می نمایم. با تشکر مدیر و مسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

استفاده ازمطالب پایگاه خبری - تحلیلی - آموزشی سایت اقتصادی ایران با ذکرمنبع بلامانع است. مدیرومسئول سایت اقتصادی ایران: محمدرضا عادلی مسبب کودهی