ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

مزایای گزارش اعتباری و زمینه‌های استفاده آن چیست؟

0

سوابق اعتباری هر شخص نقش بزرگی را در هنگام درخواست برای گرفتن انواع تسهیلات اعتباری، وام و حتی معاملات روزمره با دیگر افراد جامعه ایفا می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام رتبه بندی اعتباری ایران، گزارش اعتباری وضعیت مسئولیت‌پذیری افراد نسبت به تعهداتشان در گذشته را نشان می‌دهد. بنابراین پیش از انجام هر معامله‌ای می‌توان با مشاهده گزارش اعتباری اشخاص به شناخت مناسبی از آنها رسید.

بنابراین یکی از مهمترین مزایای گزارش اعتباری، بهبود مدیریت ریسک اعتباری در معاملات و قراردادها است. وام‌ها و تسهیلات بانکی یکی از رایج‌ترین موارد استفاده‌ی گزارش‌های اعتباری است. بانک‌ها با مشاهده سوابق متقاضیان تسهیلات می‌توانند بین افراد خوش‌حساب و بدحساب تفکیک قائل شده و به این صورت افراد خوش‌ حساب از شانس تامین مالی بالاتری برخواردار بوده و حتی بانک‌ها با اعتماد بیشتری به افراد به پشتوانه سوابق خوبشان، تضمین و وثایق کمتر از آنها اخذ می کنند. البته ناگفته نماند که وام‌ها و تسهیلات بانکی تنها مورد استفاده گزارش اعتباری نیستند. در واقع صندوق های قرض الحسنه، شرکت های بیمه و کارگزاری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری، شرکت‌های فروش اقساطی-اعتباری محصولات، شرکت‌های ارائه خدمات اجتماعی و هر شخص حقیقی و حقوقی دیگری که قصد انجام معامله‌ای را دارد، می‌تواند از این گزارش‌های اعتباری استفاده کند.

آیا همه افراد امکان دسترسی به گزارش‌های اعتباری خود را دارند؟

پیش از این گزارش‌های اعتباری تنها توسط بانک‌ها قابل ارائه بود. در حال حاضر با توجه به گسترش روزافزون فرهنگ اعتبارسنجی در جامعه علاوه بر بانک ها و موسسات مالی اعتباری مجاز ، تمامی اشخاص امکان دسترسی و مشاهده گزارش اعتباری خود را دارند. افراد می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی شرکت به آدرس (https://www.irancreditscoring.com) از طریق سامانه ملی سنجش اعتبار اقدام به مشاهده گزارش اعتباری خود کنند. بنابراین به افراد توصیه می‌شود تا حداقل به صورت سالانه گزارش‌های اعتباری خود را مطالعه و بررسی کنند تا بتوانند تصویر درست و مناسبی از خود در گزارش‌های اعتباری فراهم کنند. همچنین اشخاص می‌توانند از طریق همین سامانه گزارش اعتباری خود را برای اشخاص دیگر به اشتراک گذارند.

منبع : https://www.isna.ir/news/98081810932

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار