ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

حتی صحبت از «مالیات بر سپرده» شود، پول‌ها از بانک خارج می‌شود:

0
یک نماینده مجلس در خصوص اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی معتقد است مالیات بر سپرده‌ها به هیچ وجه سیاست اصولی، علمی و عاقلانه‌ای نیست. حتی اگر صحبتی در این خصوص شود، مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها بیرون می‌آورند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قانون مالیات‌های مستقیم در تابستان سال ۹۴ به تصویب رسید، در هفته گذشته موضوع اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی مطرح شد که براساس آن سازمان امور مالیاتی کشور و وزارت اقتصاد در پیش‌نویس اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به دنبال اخذ مالیات از سود سپرده بانکی و سود سهام هستند.

با آغاز هفته دوم آبان ماه این خبر از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار، رئیس کل بانک مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی تکذیب شد.

عبدالناصر همتی گفت: این موضوع را در برخی سایت‌ها دیدیم و هیچ‌گونه بحثی در دولت و سایر مراجع مهم تصمیم‌گیری اقتصادی مطرح نشده است.(فارس)

وزارت اقتصاد نیز در واکنش به این خبر عنوان کرد: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است.(دنیای اقتصاد)

به دنبال آن رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، زمزمه‌های مطرح شده در فضای مجازی در خصوص وضع مالیات جدید بر سود سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی را تکذیب کرد.( پایگاه خبری بازار سرمایه)

موضوع اخد مالیات از سپرده‌های بانکی ابتدا از سوی دبیر تشخیص مصلحت نظام مطرح شد؛ محسن رضایی در روز یکشنبه ۱۹ خرداد ماه، در مصاحبه تلویزیونی با برنامه نگاه ۱ اظهار کرد که ۱۲ هزار میلیارد تومان از طریق مالیات بر سپرده‌هایی که مبالغشان بیشتر از ۲۰ میلیارد تومان بوده،به درآمدهای مالیاتی افزوده شده است.

پس از این اظهارات موضوع سرکشی به حساب‌های بانکی مشتریان مطرح شد؛ اگر چه براساس پیگیری‌های تجارت‌نیوز، سازمان امور مالیاتی گرفتن مالیات از سپرده‌ها را رد کرد اما درخواست تایید یا تکذیب این موضوع از سوی دفتر دبیر تشخیض مصلحت نظام بدون پاسخ ماند. حال که دوباره موضوع اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی مطرح شده است، اگر این سیاست اجرا شود چه تبعاتی خواهد داشت؟

قرجه طیار، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص به تجارت‌نیوز گفت: مالیات بر سپرده‌ها به هیچ وجه سیاست اصولی، علمی و عاقلانه‌ای نیست و قطعا باعث خروج سپرده‌ها از بانک می‌شود.

نماینده مردم گنبد کاووس معتقد است حتی اگر صحبتی در این خصوص شود، مردم سپرده‌های خود را از بانک‌ها بیرون می‌آورند.

وی در این خصوص تصریح کرد: بانک با سپرده‌های مشتریان خود سرمایه‌گذاری می‌کند، با گرفتن مالیات از این سپرده‌ها این دارایی‌ها از بانک خارج و وارد بازارهای دیگری مثل ارز و نقدینگی به جامعه تزریق و موجب افزایش تورم می‌شود.

زهرا بارانی
منبع : https://tejaratnews.com

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار