ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

هشدار یک اقتصاددان درباره افزایش نقدینگی در سال‌‌های آینده:

0
در گفت و گو با اقتصاد۲۴ مطرح شد؛

هشدار یک اقتصاددان درباره افزایش نقدینگی در سال‌‌های آینده.

یک کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: نقدینگی رابطه مستقیمی با تورم دارد اما چون نقدینگی دو بخش است که یک بخش آن پول و بخش دیگر آن شبه پول است همواره بخش افزایش پول روی تورم اثر گذار است و باهم رابطه مستقیم دارند.

سحر گلی‌زاده، اقتصاد۲۴ – در دوره ریاست محمود بهمنی که از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ ریاست بانک مرکزی را بر عهده داشت در ۱۸۰۰ روز مدیریت بر بانک مرکزی یعنی ۵ سال ، ۳۲۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی به اقتصاد کشور تزریق شد. در دوره ریاست ولی الله سیف که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ رئیس کل بانک مرکزی بود در ۱۸۰۰ روز مدیریت بر بانک مرکزی، بیش از ۱۱۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به اقتصاد کشور اضافه کرد.
اما در دوره ریاست عبدالناصر همتی که از سال ۱۳۹۷ تا کنون ریاست بانک مرکزی را برعده دارند تنها در ۳۳۰ روز مدیریت تا خرداد ۹۸، ۳۷۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی به اقتصاد کشور اضافه شد.

در همین رابطه هادی حق شناس کارشناس مسائل اقتصادی درباره حجم نقدینگی به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: دوره های کل ریاست روسای بانک مرکزی باید باهم یکسان باشند تا بتوان آن ها را باهم مقایسه کرد. زمانی ریاست روسای بانک مرکزی باهم قابل مقایسه است که دوران ریاست همه روسا یکسان باشد.

وی در ادامه بیان کرد: هر قدر که زمان می گذرد میزان کالا و یا خدمت توزیع شده در اقتصاد افزایش پیدا میکند همین که تعداد کالا و خدمات افزایش پیدا می کند به ازای آن باید در اقتصاد پول چاپ شود.

حق شناس در ادامه به خبرنگار اقتصاد۲۴ گفت: اگر افزایش پول یا همان نقدینگی متناسب با تولید کالا باشد نه تنها به زیان اقتصاد نیست بلکه به نفع آن است. زمانی نقدینگی برای اقتصاد مضر است که به ازای آن کالا نباشد.

این کارشناس مسائل اقتصادی بیان کرد: نقدینگی رابطه مستقیمی با تورم دارد اما چون نقدینگی دو بخش است که یک بخش آن پول و بخش دیگر آن شبه پول است همواره بخش افزایش پول روی تورم اثر گذار است و باهم رابطه مستقیم دارند.

حق شناس عنوان کرد: یکی از راهکارهای مقابله با نقدینگی این است که دولت ها، انظباط پولی و مالی داشته باشند یعنی متناسب با بخش واقعی اقتصاد خلق پول داشته باشند.

این کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: باید سهم دولت در اقتصاد کاهش یابد و سهم مردم در اقتصاد افزایش یابد. در هر سال نسبت به سال قبل نقدینگی در کشور افزایش می یابد. در کشور ما میزان نقدینگی بیش از بخش واقعی اقتصاد بوده است و به همین دلیل است که کشور ما با تورم های دو رقمی مواجه شده است.

منبع : https://eghtesaad24.ir/news/158622

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار