ازاینکه پایگاه خبری - تحلیلی- آموزشی سایت اقتصادی ایران را جهت بازدید خود انتخاب نموده اید سپاسگزاری می نمایم. ضمنا"، این سایت،به نشانیهای : http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

رقابت‌پذیرترین اقتصادهای جهان در سال ۲۰۱۹

0
هفته پیش بود که «مجمع جهانی اقتصاد» (WEF) تحلیل سالانه خود را درباره «رقابت‌پذیری» منتشر کرد. یکی از مهم‌ترین نکات در این گزارش، تعیین شاخص رتبه‌بندی اقتصادهای خرد و کلان برمبنایِ اساس رقابت‌پذیری ملی‌ست.

به گزارش بنکر (Banker)، در تعریفی ساده باید گفت که «رقابت‌پذیری»، درعینِ‌اینکه محدودیت‌ها و چالش‌های به‌وجودآمده در مسیر رقابت در بازارهای جهانی را نمایان می‌کند، محدودیت‌های مالی دولت در بودجه‌بندی و چالش‌های بخش خصوصی در رقابت در بازارهای داخلی و بین‌المللی را نیز ارزیابی می‌کند.

کارشناسان «مجمع جهانی اقتصاد» امسال، ویژگی‌های رقابت‌پذیری اقتصاد ۱۴۱ کشور را برمبنایِ ۱۰۳ شاخصِ (در مقیاس صفر تا ۱۰۰) سازمان‌یافته در ۱۲ موضوع بررسی کرده‌اند تا نشان دهند کدام کشورها به مفهوم مرز رقابت‌پذیری نزدیک‌تر هستند. آنالیز این داده‌ها نشان داد که در سال جاری میلادی، سنگاپور (اگرچه با اندکی اختلاف) اما حتی از ایالات متحده نیز جلو زده و با کسب امتیاز ۸۴٫۳ (از ۱۰۰)، عنوان «رقابت‌پذیرترین کشور سال ۲۰۱۹» را به‌خود اختصاص داده است؛ این اتفاق به‌ویژه با تثبیت وضعیت پایداری اقتصاد کلان، بهبود زیرساخت‌ها و ارائه توانمندی‌های نوآورانه در بازار کار حاصل شده. البته این گزارش اذعان دارد که اگرچه آمریکا امسال به جایگاه دوم تنزل یافته اما همچنان باید آن‌را «موتور محرکه خلاقیت» در جهان نامید که ستون پایه و اول فعالیت‌ها و کسب‌وکارهای خلاقانه، با وجود نیروهای متخصصِ زبده است.

نکته جالب آنکه «ویتنام» نیز توانسته در سال گذشته خودی نشان دهد و به‌عنوانِ یکی از بهترین کشورها در ارائه عملکرد مطلوب، از جایگاه قبلی‌اش، ۱۰ پله ارتقاء پیدا کند. درواقع، این کشور، یکی از برندگان جنگ تجاری میان واشینگتن و پکن بود؛ زیرا صادراتش از آمریکا در پنج‌ماهه اول سال جاری میلادی، ۳۶درصد افزایش یافت. در این گزارش، ایران با امتیاز ۴٫۰ در جایگاه ۹۹ از بین ۱۴۱ کشور قرار دارد و این‌درحالی‌ست‌که در سال ۲۰۱۸، رتبه کشور ما ۸۹ بود.

سنگاپور            ۸۴٫۸

آمریکا               ۸۳٫۷

هنگ‌کنگ          ۸۳٫۱

هلند                ۸۲٫۴

سوئیس            ۸۲٫۳

ژاپن                 ۸۲٫۳

آلمان                ۸۱٫۸

سوئد               ۸۱٫۲

بریتانیا               ۸۱٫۲

دانمارک             ۸۱٫۲

مصطفی رفعت

منبع : http://banker.ir/news/258037

هدف از راه اندازی سایت اقتصادی ایران بررسی مسائل ومعضلات اقتصادی ایران وارائه راهکارهای مناسب می باشد . به امید روزی که شاهد ایرانی آباد و با رونق وشکوفائی اقتصادی باشیم، برای همگان به ویژه بازدیدکنندگان این سایت اقتصادی سرافرازی ونیکبختی آرزو می نمایم. مالکیت سایت اقتصادی ایران برای محمدرضا عادلی مسبب کودهی محفوظ است. سایت اقتصادی ایران درسامانه ساماندهی سایتهای اینترنتی ایران به کدهای شامد: http://eghtesadi1.com به کدشامد: 1-1-750014-65-0-7 http://eghtesadiiran.comکدشامد: 4-0-65-750014-1-1 https://eghtesadi1.irکدشامد: 5-0-65-750014-1-1 http://eghtesadiiran.irکدشامد:6-0-65-750014-1-1 http://eghtesadionline.com کدشامد: 1-1-750014-65-0-8 ثبت گردیده است. انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. سایت اقتصادی ایران به نشانیهای: http://tarazmani.ir http://eghtesa3.ir http://ehteyaj.ir http://adeli16559.ir http://etabar.ir http://koudehi.ir http://mosabbeb.ir http://namooneh.ir http://namouneh.ir https://eghtesadi1.ir http://eghtesadiiran.ir http://eghtesadi1.com http://eghtesadiiran.com http://eghtesadionline.com قابل مشاهده است. مدیرمسئول سایت اقتصادی ایران : محمدرضا عادلی مسبب کودهی

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

رفتن به نوار ابزار